Az új Passatnak esélye sincs: íme a Tiguan 3. generációja!

Ismét a Volkswagen legnépszerűbb modellje lesz: elsők közt mutatjuk az új Tiguant!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szinte mindent tud, amit az új Passat, miközben arányaiban nagyjából annyival rövidebb, amennyivel magasabb. Mutatjuk, hogy mit kell tudni az új Tiguanról, és hogy miért lesz az utolsó szög a klasszikus kombi márkatárs koporsójában.

Óvatosabban nyúltak a Tiguanhoz a Volkswagen rajzművészei, így bár azonosak a stílusjegyek, mégis hagyományosabb Volkswagennek tűnik az új SUV modell a nemrég bemutatott, platformtárs Passatnál. Mindez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a Passat népszerűsége leáldozóban, miközben a Tiguan eladások szárnyalnak: mindenki SUV modellt akar venni. Ennek a vásárlói magatartásnak a látvány valószínűleg komolyabb befolyásoló tényezője, mint a valós méret, hiszen a Tiguan teljes hossza 37,8 centiméterrel marad alul a már említett kombihoz képest.
Hirdetés
Ha azonban eltekintünk a méretkülönbségtől, a legtöbb részlet azonos: mindkét modell a legújabb MQB építőkészletből gazdálkodik. Kívül a közös alapok a hasonló sziluett és dizájn mellett a tükrök és kilincsek kialakításából, illetve az elemhatárok nagyon hasonló logikájából is egyértelműek, ám a beltérben válik igazán evidenssé, hogy itt lényegében ugyanarról a műszakiságról beszélhetünk. A beltér egy az egyben a Passat hangulatát hozza: hasonló kormány, hasonló elrendezés, ugyanazok a képernyők és dekorelemek fogadnak. Örömhír tehát itt is, hogy nincsenek többé érintésérzékeny felületek a kormányon, egyedül a tetőablak kapcsolója maradt meg tapipadnak a fontos gombok közül. A klímakonzol azonban a főképernyőre költözik, szerencsére ezt már az új, a képernyő alján mindig látható változat, így a Tiguan elkerülte a vásárlók szerint legrosszabb, menüből kikeresős hőkomfort-beállításokat.
Hirdetés
Nem egyezik azonban minden a Passattal, a középkonzolon például - ahol eddig a váltókar foglalt helyet - most egy tekerőkapcsolót találunk, amely innentől a Volkswagen crossover modelljeinek jellegzetessége lesz. A váltókarnak innentől már hely sem marad itt, a kézi opció teljesen megszűnik, a DSG kezelőfelülete pedig minden esetben a kormánykerék mögé költözik. Beltérméretek terén is inkább optimalizálás történt, mintsem égbe kiáltó átvariálás: maradt a korrekt lábtér, a könyöklő pedig forgatható, pohártartóval egybekötött tablettartót kapott, hogy a hátsó sorban utazók jól szórakozzanak. A Tiguan legnagyobb hátránya így a Passathoz képest az egyébként kimondottan korrekt, 652 literes csomagtartó maradt. A Tiguan is megkapja az 1,5 literes TSi motort és a 330 newtonméteres, 115 lóerős villanymotort a konnektoros hibridhez, a rendszerteljesítmény zöld rendszámmal 204, illetve 272 lóerő lehet. Ide is megérkezik a 19,7 kilowattórás akkucsomag, az 50 kilowattos villámtöltés és a valós körülmények közt is akár 100 kilométeres, tisztán elektromos hatótáv. Megmarad azonban a hagyományos dízel és benzines erőforrások sora is: a TDI változatok 2,0 literesek, 150 lóerővel fronthajtásosként, 193 lóerővel pedig összkerekesként választhatók. Benzinfronton 1,5 literes és 130 lóerős a lágyhibrid alapmotor, ugyanez az erőforrás 150 lóerővel is kérhető, mindkét esetben csak az első kerekek hajtanak. Az összkerékhajtásos benzinesek a 2,0 literes blokkot kapják, 204, illetve 265 lóerővel szolgálnak.
Hirdetés
Továbbra is a legtágabb közönségre céloz tehát a Tiguan: nem túl nagy, de azért annak tűnik a SUV vonalak miatt, a lehető legtöbb erőforrással kapható, aktív felfüggesztésének és láthatóan emelt hasmagasságának köszönhetően pedig az autópályától a könnyebb terepig bármilyen talajon megállja a helyét. Tartogat azonban még egy komoly ütőkártyát a közelmúltban bemutatott Passattal szemben: az árát. Az új Tiguant ugyanis 36 600 eurós indulóval tervezik bevezetni a német piacra, ez nagyjából 14 millió forintnak felel meg. Így várhatóan nagyjából egymillió forinttal lesz drágább egy hasonlóan felszerelt Passat, ami az utóbbi évek vásárlói trendjeit is számításba véve elég valószínűvé teszi, hogy a 3. generációval a Tiguan csak még népszerűbb lesz, a hatalmas kombit pedig egyre kevesebben választják majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?