Városi kisautót hozhat a Fiat és a PSA együttműködése

Az elektromos kisautó akár öt márkanéven is megjelenhet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tucatnyinál is több márkát tömörítő Stellantis csoport jókora szeletet hasíthat ki az elektromos apróságok piacáról, ha egy tőről fakadó, de sokféle néven kínált típussal piacra lép.

Az autóipar kihívásaira egyre erősebb és nagyobb szövetségekkel válaszolnak a gyártók, a költségek és a vételár viszonylag alacsonyan tartása miatt növekedésnek indultak a műszaki értelemben egy kaptafára épülő modellek. Az autóipari összeborulások egyik érdekes példája a márka eddigi árazásához mérten méregdrága Suzuki emblémás Toyota megjelenése, a Stellantis név pedig olyan márkákat egyesít, amik még sosem dolgoztak össze. Ennek az együttműködésnek a gyümölcseként érkezhet egy új kisautó, ami Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, továbbá DS emblémával is megjelenhet az európai piacon.
Hirdetés
A világ negyedik legnagyobb autóipari egyesülésének emblémáiban pompázó kisautó még elég vázlatos, de az már látszik, hogy mindegyik márka a saját ízlésének/kínálatának megfelelő külalakkal kaphatja meg a modellt, ami lényegében különböző orrkialakításokat jelent. Közös jellemző a rövid első és hátsó túlnyúlás, az ötajtós kialakítás és a gömbölyűre rajzolt karosszéria. A kereslet, pontosabban annak hiány szinte halálsorra küldte a háromajtós modelleket, így ezek az elektromos apróságokat is öt bejáratot kaptak. A terveket még egyáltalán nem érdemes készpénznek venni, de az egyesülés nem véletlen, egy-két éven belül valószínűsíthető több közös alapra épült modell megjelenése. A jövőben ez a trend még erősebbé válhat, a szigorodó normák egyre drágább fejlesztést eredményeznek, ez ellen csak összefogással védekezhetnek a gyártók, ami végül a vevők pénztárcájára lehet pozitív hatással.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.15. at 09:16
    Permalink

    “a Stellantis név pedig olyan márkákat egyesít, amik még sosem dolgoztak össze.”

    Haszongépjárművek, EuroVan 1 és 2, Peugeot Bipper/Fiorino/Nemo és társai, mi ha nem összedolgozás?

  • 2020.12.15. at 09:27
    Permalink

    Azon tűnődtem, mihez tudnak majd kezdeni pl. egy Maseratival? Milyen know-how-ja van egy PSA-nak, ami segíthet a Masernek túlélni? Ha tőkeinjekciót kap, és mindent továbbra is az olaszokra bíznak, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad. Alfa dettó. Kissé sarkítva a dolgot, itt fog kőkeményen kijönni a PSA high end-tudásának, tapasztalatának a hiánya…

Vélemény, hozzászólás?