Variációk egy témára. Nem elképzelhetetlen, hogy a Fiat továbbra is az 500-as külsejére építi jövőbeli modelljeit
Az autóipar kihívásaira egyre erősebb és nagyobb szövetségekkel válaszolnak a gyártók, a költségek és a vételár viszonylag alacsonyan tartása miatt növekedésnek indultak a műszaki értelemben egy kaptafára épülő modellek. Az autóipari összeborulások egyik érdekes példája a márka eddigi árazásához mérten
méregdrága Suzuki emblémás Toyota megjelenése, a
Stellantis név pedig olyan márkákat egyesít, amik még sosem dolgoztak össze. Ennek az együttműködésnek a gyümölcseként érkezhet egy új kisautó, ami Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, továbbá DS emblémával is megjelenhet az európai piacon.
A Stellantis akár uralhatja is a kategóriáját, hiszen népszerű, kisautókban járatos márkák összefogásából születhet a modell
A világ negyedik legnagyobb autóipari egyesülésének emblémáiban pompázó kisautó még elég vázlatos, de az már látszik, hogy mindegyik márka a saját ízlésének/kínálatának megfelelő külalakkal kaphatja meg a modellt, ami lényegében különböző orrkialakításokat jelent. Közös jellemző a rövid első és hátsó túlnyúlás, az ötajtós kialakítás és a gömbölyűre rajzolt karosszéria. A kereslet, pontosabban annak hiány szinte halálsorra küldte a háromajtós modelleket, így ezek az elektromos apróságokat is öt bejáratot kaptak.
Hátul már egyik márkára utaló jellegzetesség sincs, a modelleket az orr különbözteti meg egymástól
A terveket még egyáltalán nem érdemes készpénznek venni, de az egyesülés nem véletlen, egy-két éven belül valószínűsíthető több közös alapra épült modell megjelenése. A jövőben ez a trend még erősebbé válhat, a szigorodó normák egyre drágább fejlesztést eredményeznek, ez ellen csak összefogással védekezhetnek a gyártók, ami végül a vevők pénztárcájára lehet pozitív hatással.
“a Stellantis név pedig olyan márkákat egyesít, amik még sosem dolgoztak össze.”
Haszongépjárművek, EuroVan 1 és 2, Peugeot Bipper/Fiorino/Nemo és társai, mi ha nem összedolgozás?
Azon tűnődtem, mihez tudnak majd kezdeni pl. egy Maseratival? Milyen know-how-ja van egy PSA-nak, ami segíthet a Masernek túlélni? Ha tőkeinjekciót kap, és mindent továbbra is az olaszokra bíznak, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad. Alfa dettó. Kissé sarkítva a dolgot, itt fog kőkeményen kijönni a PSA high end-tudásának, tapasztalatának a hiánya…
Pofásak, de ilyen bonyolult geometriájú présszerszámra minden rendes autóipari kincstárnok összehúzza a homlokát.