Modern és minimalista lesz az új Transporter
Friss ízelítővel borzolja a Volkswagen azon szűk vásárlócsoportjának kedélyeit, akik egyazon járműben keresnek egyterűt és kalandautót. Ezeket a speciális igényeket szolgálja ki a Multivan, de persze mivel a Transporter az alapja (sőt, gyakorlatilag ugyanúgy néz ki kívülről), az alapmodell külsejét is láthatjuk még az idei leleplezés előtt, legalábbis egy oldalról, az elejéről.
A harmadik generációs Transporterből készült először Multivan, ággyá alakítható hátsó üléssorral
Egy oldalnál persze sokkal többel rendelkezik a Transporter, és nem csak fizikai dimenzióit tekintve: a modell vásárlói évtizedek óta tudják, hogy ha egy megbízható, áru- és személyszállításra egyaránt alkalmas járművet keresnek, akkor a Transportert kell választaniuk. Azaz egyik változatát, hiszen dobozos Transportertől kezdve a Caravelle-en és a Californián át a Multivanig számos konfigurációban elérhető, attól függően, mire van szüksége az ügyfélnek.
Mindig módosul kissé a kinézet, de az alapvető értékek változatlanok
A Multivant választók ugyan valószínűleg kevesebben vannak, mint a hagyományos Transportert vásárlók, de a szűk réteg annál lelkesebb. A Multivan egy egyedi életstílushoz jelent társat, egy olyanhoz, amiben hétköznap a szülő egyszerre tudja nagy családját szállítani és még a bevásárlást is elintézni, hétvégén viszont szűkebb vagy szélesebb körben nekivághat a természetnek, igaz hazánkban jelenleg leginkább diplomáciai autóként láthatjuk. Az első, 1985-ös Multivanben bárhol is érte az éjszaka a kalandozás során, a lehajtható, ággyá alakítható hátsó üléssorral könnyedén egy minimalista kempingautóvá lehetett varázsolni a kisbuszt. Ha a jelenlegi Multivan ilyet nem is tud, négykerék-meghajtásával, kihajtható asztalkáival és könnyedén mozgatható üléseivel ideális választás nagycsaládosoknak. Persze nem kínál annyi kempingezési lehetőséget, mint a teljesen lakóautóvá alakítható California, de sokkal olcsóbb is annál.
A Multivant főleg az aktív kikapcsolódásra vágyok és/vagy a nagycsaládosok szeretik
Minél nagyobb a család, annál több helyre van szükség, és ez az a terület, amiben a Multivan az új generációval is erős lesz. A Volkswagen elmondása szerint bőséges helykínálatával ez lesz az eddigi legjobb Multivan, bár ez általában el is várt minden generációváltáskor. Továbbra is az igazi Bulli értékek lesznek meghatározók: például a magas üléspozíció, a rövid első és hátsó túlnyúlások és az ülések variálhatósága, illetve könnyű megközelítése. Technológiában is számíthatunk fejlődésre (persze nem mintha a jelenlegi, 6.1 generáció gyengélkedne ezen a területen), és természetesen stílusban is, mint ahogy az a fenti fotón látszik. Megjelenik az egyre szélesebb körben elterjedő, teljes szélességű fénycsík, sok egyéb részletet viszont nem fedezhetünk fel egyelőre. Azt viszont már tudhatjuk, hogy ID.BUZZ néven jön elektromos verzió is, erre még egy évet kell várni.
A hatodik generáció óta a kéttónusú színezés opciójával különböztetik meg a többi Transportertől