Ilyen Mercedes kombi még sosem létezett!

Bemutatkozott a CLA Shooting Brake, amely történelmi jelentőségű a Mercedes életében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A limuzin kivitel után a shooting brake változatot is leleplezte a Mercedes az új CLA-ból. Mutatjuk, mit érdemes tudni az újdonságról, amelynek még a tetején is világító csillagokat találni!

Idén március közepén mutatkozott be a Mercedes-Benz CLA harmadik generációja. Akkor csupán a limuzin kivitelt mutatták meg, amelynek egyik első példánya azóta hazánkba is megérkezett. A kombi - pontosabban shooting brake - verzióra egészen eddig kellett várni. A modell már csak azért is különleges, hiszen ez az első puttonyos a német márka történelmében, amely villanyhajtással is elérhető lesz.

Az előző nemzedékhez képest minden tekintetben hízott a CLA Shooting Brake. 4,72 méter hosszú (+3,5 cm), 1,86 méter széles (+2,5 cm), 1,47 méter magas (+2,2 cm), a tengelytávja pedig 2,79 méter, vagyis 6,1 centiméterrel hosszabb, mint az előd esetében.

Megjelenésében nem meglepő módon követi a limuzin CLA küllemét, vagyis a villanyos kivitel frontrészén ezúttal is 142 apró, világító csillag öleli körbe az óriási emblémát. A 48 voltos hibrid esetében erről le kell mondani, de a csillagmotívumok itt is megjelennek. A shooting brake-en is a karosszériába visszahúzódó kilincsekkel találkozni, de a hátsó lámpatestek is ismerősek lehetnek a limuzin CLA-ról.

A műszerfalon alapesetben két kijelző található - a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a 14 colos multimédiás érintőképernyő. Opcionálisan az utasoldalra is kérhető egy ugyancsak 14 colos egység. A CLA Shooting Brake fedélzeti rendszere az új MB.OS (Mercedes‑Benz Operating System) operációs rendszerre épül, amely többek között a Google és a Microsoft mesterséges intelligencia rendszereit is magába foglalja - ezek akár a navigációban is tudnak segíteni a sofőrnek.

Ha már shooting brake, ennél egy fokkal talán fontosabb a csomagtartó mérete. 455 liter, amely 30 literrel kevesebb, mint az előd esetében. A hátsó ülések lehajtásával 1290 literre módosul a pakolható terület, ez pedig kerek 60 literrel kevesebb, mint a korábbi modell esetében. Ellenben az elektromos kivitelben elöl is található egy 101 literes csomagtartó (frunk) - ez az előző szériában értelemszerűen nem volt.

Mivel a CLA limuzin és shooting brake a B-oszlopig tökéletesen egyezik, így nem meglepő, hogy utóbbi is az MMA (Mercedes‑Benz Modular Architecture) platformra épül. Mindkettőből elérhető lesz 48 voltos lágy hibrid és tisztán elektromos verzió is. A német márka a kombi esetében is kizárólag az utóbbi részletes adatait ismertette.

A elektromos divízió arculatváltása miatt már ezen kivitelek sem kapják meg az EQ előtagot - helyette minden verzió után odabiggyeszti a Mercedes az "EQ technológiával" feliratot. A belépő szintet CLA 250+ Shooting Brake néven kell keresni. Ennek teljesítménye 268 lóerő és 335 newtonméter nyomaték. A nagyfeszültségű akkumulátor 85 kilowattórás, amely AC aljzaton 22, DC oszlopon pedig 320 kilowattal képes tölteni. Utóbbin 10 perc alatt 310 kilométernyi hatótávot lehet nyerni. A WLTP ciklus szerint legfeljebb 761 kilométer teljesíthető két megálló között.

Ezzel szemben a CLA 350 4MATIC Shooting Brake "csak" 730 kilométert ígér (az aksi ugyanakkora), cserébe erősebb is. 349 lóerőt képes kipréselni magából 515 newtonméter társaságában - illetve ahogyan a neve is mutatja, mind a négy keréken hajt. Értelemszerűen a 0-100 km/órás sprintje is jobb, kereken 5 másodperc, míg a belépő változatnak 6,8 szekundumra van szüksége. A végsebesség esetében nincs különbség, egységesen 210 km/óra.

A 48 voltos lágy hibrid változatról ezúttal sem árultak el túl sokat. Bár a shooting brake közleményében nem említették, a limuzin esetében elárulták, hogy abban 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor lesz, így jó eséllyel a kombi CLA esetében is ez lesz a hagyományosabb megoldás.

A CLA Shooting Brake áráról a Mercedes nem közölt információkat, azt viszont elárulták, hogy a legtöbb kereskedésbe 2026 márciusában érkezhetnek meg az első példányok.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?