Ilyen közelről a Kia EV4, mutatjuk a hazai árakat!

Már itthon is felbukkant két EV4-es, illetve a friss Sportage

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan piacon a Kia új villanyautója, valamint érkezik a ráncfelvarráson járt Sportage is. Megnéztük, milyenek közelről, de vezetni csak később fogjuk őket.

Két fontos fronton újít a Kia: egyrészt a legnépszerűbb típusuk, a Ceed kategóriájába érkező, teljesen elektromos hajtású EV4-essel,valamint a második legnépszerűbb autójuk, a Sportage frissítésével. Előbbi egyik érdekessége, hogy a szomszédban, Zsolnán is készül legalábbis az egyik változata. Hiszen az EV4 kétféle karosszériával lesz megvásárolható. Az egyik egy hagyományos ferdehátú, ötajtós modell, a másik viszont egy picit furcsa szerzet, mert négyajtós, mint a szedánok, ám formára ez is ferdehátú, a Kia nevezéktanában Fastback jelöléssel.

Mindkét változat tengelytávolsága azonos: 2,82 méter, míg az ötajtó hossza 4,43 méter, a négyajtósé pedig 4,73 méter. Szélességük szintén ugyanúgy 1,86 méter, ám az ötajtós 1 centit ver magasságban a fastbackre, hiszen 1,49 méter magasra nyúlik. Viszont mindketten több, mint 10 centivel hosszabbak az EV3-nál, csak hogy jobban el tudd képzelni.

Belül és a lemezek alatt azonban nagy a hasonlóság. A lebegő középkonzol a két nagy digitális kijelző, a kormánykerék mind-mind az EV3-ból lehet ismerős, viszont ez azt is jelenti, hogy ugyanúgy kiváló az ergonómia és a kényelem. Csomagterük mérete között sincs olyan nagy különbség, az ötajtó 435 literes, míg a négyajtós alapból 490 literes, ám utóbbinak kicsit szűkebb a rakodónyílása.

Természetesen a hajtásuk is ugyanaz, 204 lóerős villanymotor mozgatja az első kerekeket és kb. hét és fél másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsul a kicsi és a nagy akkumulátorosváltozat is. És ebben van kettejük között a lényegi különbség, mármint az akkumulátor méretében és a hatótávolságban. A kisebbik akkumulátor 58 kilowattórás, a nagyobbik pedig 81 kilowattóra kapacitású. Az ötajtós modellben előbbi 425 km, utóbbi 625 kilométer hatótávot tud, míg a fastback esetében ezek a számok 456 és 633 kilométer. Viszont a felnimérettől is függenek ezek az értékek, mert a nagy, 19 colosakon gördülő modelleknek kb. 20 kilométerrel kisebb a hatótávolságuk.

Árban a Zsolnán készülő ötajtós van előnyben, hiszen már 15,3 millió forinttól hazavihető a kisebb hatótávval, míg a Koreában gyártott Fastback 17,4 millió forintról indul. A nagyobb akkumulátor esetében 16,9 és 18,8 millió forint a belépő szint. Érdemes még megemlíteni azt is, hogy már Zsolnán is készülnek matt fényezéssel az autók, szóval, aki különleges színre vágyik, az ötajtóshoz is rendelheti. A másik fontos újdonság a Sportage, amely a szokásos "trükökkel" frissült. Átrajzolták az orrát és a hátsóját, új félnyszórókkal, hűtőmaszkkal és lökhárítókkal indul harcba a szegmensében. Természetesen az utastérben sem maradt nyom nélkül a ráncfelvarrás, bár a műszerfal formája csak óvatosan változott, de az új kormánykerék egyből feltűnik. A Sportage varázsa, hogy a motorpalettája igencsak széles. A vásárlók rendelkezésére áll sima benzines, full hibrid benzines és lágy hibrid dízel is. Ráadásul rendkívül kedvező árfekvésekkel, hiszen egy Sportage már 10,75 millió forintért elvihető. Persze a dízel már 12,1 millió forintról indul, a full hibrid pedig 13,8 millió forintról, de manapság ezekkel az árakkal is slágertermék maradhat a Kia palettáján.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre