Bár az elektromos autók részaránya Európa-szerte növekszik, a piacokat még mindig a benzin és dízel meghajtású járművek dominanciája jellemzi. Az ACEA legfrissebb adatai szerint az idei év első felében az EU-ban az új autók 15,6 százaléka teljesen elektromos volt, miközben a benzines modellek részesedése 28,4 százalék, míg a dízelmotorosoké 9,4 százalék. Ugyanez a részarány a hibridek tekintetében 34,8%, a plug-in hibrideké pedig 8,4%. Magyarországon az idei magánvásárlók döntései eltérnek az EU-s átlagtól: itthon a hibridek voltak a legkapósabbak (51,3%), míg az eladások másik felét a benzines (24,2%), dízelmotoros (12%), tisztán elektromos (7,9%), valamint plug-in hibridek (4,3%) tették ki.
Nemrég a MOL reprezentatív közvélemény-kutatás keretében próbálta kideríteni, hazánkban miért fogy jóval kevesebb villanyautó, mint az EU-s átlag. Az eredmények alapján nem várható a közeljövőben ugrásszerű növekedés. A megkérdezettek 13 százaléka tervez vásárlást 5 éven belül, míg 73 százalék egyelőre nem tartja reális opciónak.
Sokak szerint az elektromos gépjárművek még mindig túl drágák, korlátozott a hatótávjuk, valamint a töltési infrastruktúra sem eléggé kiterjedt - főleg a vidéki Magyarországon.
A kutatás eredményei alapján itthon elsősorban a fiatalok és a magasabb jövedelmű háztartásokban jelenik meg a villanyautók iránti érdeklődés. Jelenleg a háztartások 74%-a benzines, 36%-a pedig dízel autót használ, míg a hibridek aránya 5%, a tisztán elektromos járművek csak 2%-os részesedést képviselnek. A válaszadók alapján tehát az a kép rajzolódik ki, hogy a háztartások 17%-a több autóval is rendelkezik. A lakosság kétharmada ugyanakkor úgy véli, hogy tíz éven belül ezek az arányok megváltoznak, és egyre nagyobb szerepet kapnak a hibridek (27%), az elektromos autók (28%), és kisebb mértékben a hidrogénmeghajtás (6%) is - derül ki a MOL közleményéből.
Érdekes látni hogy tőlünk nyugatabbra lassan minden családi házon ott van a napelem, miközben százával települnek a 22kw-os töltők, és persze a gyorstöltő kutak is. Bármelyik belga faluban van annyi töltő mint Budapest egész belvárosában.
Nagyon lemaradtunk (megint).
Aki 89 előtt ide jött katalizátoros autóval annak lehetett hasonló élmény Magyarországon közlekedni, mint most villany autóval.