Idén komoly szereplővel lett szegényebb a Honda európai kínálata. Búcsút intettek a 11. generációs Civic Type R-nek, így nagyteljesítményű autó nem is maradt a palettán. Bizonyos értelemben ez az állítás a Prelude érkezésével is megállja a helyét, mivel a hajtásáról a Civic-ben is megtalálható 200 lovas e:HEV rendszer gondoskodik, de az már most kijelenthető, hogy élményben teljes mást kínál a két típus.
1978 és 2001 között a Prelude öt generációt élt meg, vagyis a mostani a sorban a hatodik illesztés. Ennek hossza 4,53 méter, a szélessége 1,88 méter, a magassága 1,36 méter, míg a tengelytávja 2,61 méter.
Az utastérben egy személlyel kevesebb fér el mint a Civic esetében, viszont még így is négy fő befogadására alkalmas. A műszerfalon minden esetben 10,2 colos digitális műszeregység található, mellette pedig 9 colos multimédiás érintőképernyő.
A Prelude szívét 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor adja 141 lóerős teljesítménnyel, illetve 182 newtonméteres forgatónyomatékkal. Ehhez társul a két villanymotor 181 lova, illetve 315 newtonméteres nyomatéka. A Honda közleménye szerint a rendszerteljesítmény kereken 200 lóerő.
Jelentős különbség a Civic-hez képest az első felfüggesztés, ugyanis a Prelude alá az aktuális Type R-ét tették. Ugyanakkor a legmarkánsabban az S+ Shift rendszer különbözteti meg a kupét az összes többi márkatársától. Lényegében az egyre elterjedtebb imitált sebességváltást integrálták a segítségével az autóba. Bár ez főként a villanyautóknál egyre gyakoribb, a Honda hibrid rendszerének felépítése miatt itt a Prelude-ben sincs "valós sebességváltás". Így viszont a felhasználó a kormány mögött lévő pillangóváltókkal játszhat, ezzel fokozva az élményt.
A Honda európai képviselete egyelőre nem közölte, itthon mikortól lesz elérhető a Prelude. Ugyanakkora Észak-Amerikában már idén ősszel megkezdődnek a kiszállítások, vagyis leghamarabb ekkoriban érkezhetnek hozzánk is az első példányok. A magyarországi vételárról ezen sorok írásakor még nem áll rendelkezésre információ.
Vártam a cikk végéig a poént, de csak nem lett meg a tömegadat. Mennyi?
Sajna nem árulta el a Honda a bejelentő közleményben. Bár a táblázatban feltüntették a saját tömeget, de csak a TBA (To Be Announced) kifejezés szerepel mellette.
Curb weight 1,460 kg (3,219 lb)
A Wikipedián szereplő adatot én is láttam, viszont az nem tekinthető hiteles forrásnak.