Münchenben villantotta meg a BYD az egyik legfontosabb részletét az európai terjeszkedési tervnek: 1000 wattos "Flash" töltőket
Rengeteg új modellt, illetve egy prémiummárkát is hoz a BYD Európába, ám az igazi különlegességet a töltőhálózat terén kell keresni
Az újabb érkező modellek, illetve a helyi gyártás is fontos, ám a valódi végső csapás a kínai terjeszkedés terén a BYD megawattos töltőinek európai telepítése lehet. A kínai cég az anyaországban már elkezdte kiépíteni az 1000 kilowattos gyorstöltő rendszerét, ezekről a töltőkről Stella Li, a BYD alelnöke kiemelte, hogy öt perc alatt 400 kilométernyi hatótávolságot tudnak az autóikba tölteni. A "Flash" névre keresztelt töltőrendszert Münchenben is kiállították, hogy szemléltetni lehessen, milyen az, amikor egy benzines autó tankolásával megegyező idő alatt töltődik fel egy villanyautó.
Jelenleg az 1000 kilowattos töltési sebesség kizárólag ilyen töltővel, illetve csak az ilyen mennyiségű energiát felvenni képes BYD modellekkel érhető el, ám a technológia várhatóan elterjed majd más gyártóknál is a közeljövőben.
Li elárulta továbbá, hogy a BYD 2026 nyaráig 200-300 ilyen töltőállomást tervez telepíteni, illetve azt is kiemelte, hogy minden Denza termék - amely a BYD prémiummárkája - rendelkezik majd Flash töltési képességgel. Egyelőre azt nem tudjuk, hogy hány ilyen töltőt terveznek Magyarországon létesíteni, ám 1000 kilowatt nem kevés: ezzel már kényelmesen eljutottunk arra a pontra, ahol hazánk egyes területein az áramszolgáltatás minősége is gátat szabhat egy ilyen töltőállomás kiépítésének. Az alábbi videón látható, hogy miként is néz ki egy ilyen, 400 kilométeres töltés.