Fájdalmas bejelentést tett a Ford a németországi Kölnben található gyára kapcsán. A márka közleményben tudatta, hogy akár 1000 ember munkaviszonyát is megszüntethetik, mivel 2026 januárjától a létesítmény csupán egy műszakban üzemel majd a villanyautók iránti gyér kereslet miatt. Kiemelték, "önkéntes leépítési csomagot" ajánlanak az érintetteknek.
A Fordnak különösen fájó lehet a mostani lépés annak tudatában, hogy nemrég 2 milliárd (!) eurót fektettek a gyárba,annak érdekében, hogy villanyautókat tudjanak készíteni a búcsúzó Fiesta helyett. Jelenleg a Volkswagen Csoport MEB platformjára épülő (európai) Explorer és a SUV-kupé Capri készül Kölnben.
Utóbbiból idén Európában az első hét hónapban 8153 fogyott, míg az Explorerből 23 517-et vettek nyilvántartásba - legalábbis a Dataforce adatai szerint. Viszonyításképpen az életciklusának utolsó évében járó Focusból 43 882 kapott rendszámot. A legkelendőbb Ford személyautó jelenleg a Puma (90 056 db), mögötte pedig a Kuga következik (61 586 db). Ezen számok tükrében már nem is annyira meglepő, hogy a Ford a Focus gyors "feltámasztását" tervezi az idei nyugdíjazása után. Hogy pontosan milyen formában,
arról itt írtunk bővebben.
Komlyan elkezdtétek cenzurázni a kommenteket?
Mindig is töröltük a gyalázkodást, uszítást, a valótlanságokat, a téves információkat.
Nem gyalázkodott, nem uszított és nem állítot valótlanságot.
Szerintem pont az teszi minőségivé az AN-t hogy bírjátok a kritikát és a más véleményt.