2010 után ismét van tisztán elektromos autó a Mitsubishi európai modellpalettáján. Akkor az i-MiEV volt a villanyhajtású típus, most a frissen bemutatott Eclipse Cross viszi tovább a "lángot". Bár az előzetes szivárogtatások alapján egy "gyémántos" Nissan Leafre lehetett számítani, a valóság erre rácáfolt. A Mitsubishi ismét a Renault-tól vett kölcsön egy modellt, méghozzá az Év Autójának is megválasztott
Scenic-et. Ugyanakkor ezúttal nehezebb rögtön belelátni szemből a testvérmodellt, hiszen a márka alaposan átszabta a frontrészt, de hátul is markáns eltérések figyelhetőek meg. Ugyanakkor oldalról mér nehéz nem észrevenni a hasonlóságot.
Az utastérben az emblémák letakarását követően nehéz lenne megmondani, éppen az Eclipse Cross EV vagy a Scenic belsejéről készültek a fotók. A digitális műszeregység 12,3, míg az érintőképernyő 12 colos. A fotók alapján úgy tűnik, a franciák 4 bajuszkapcsolós megoldását is egy az egyben átültették.
A CMF-EV platformra épülő Eclipse Cross hajtáslánca kapcsán nincs meglepetés. A bejelentésben a Scenic esetében is elérhető 218 lóerős, 300 newtonméteres villanymotort említették, amelyhez 87 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátor társul. A Mitsubishi ígérete szerint nagyjából 600 kilométert lehet majd megtenni egy töltéssel. Kiemelték, később érkezik egy belépő szintű változat is, amely vélhetően 168 lóerőt kínál majd 280 newtonméter társaságában, a hatótáv pedig 430 kilométer környékén alakulhat, mivel ebben egy kisebb, 60 kilowattórás akkumulátor lehet.
A gyártás 2025 utolsó negyedévében kezdődhet a Renault konszern Douai városában található üzemében. Jelenleg itt készül a Megane E-Tech, a Scenic, a Renault 5/Alpine A290, valamint az új Nissan Micra. Hozzájuk csatlakozik a Mitsubishi Eclipse Cross. Az újdonság szinte biztosan érkezik Magyarországra, de hogy pontosan mikor és mennyiért, az egyelőre kérdés.