Másfélszeres teljesítményt ígér változatlan áron ez a frissített Dacia!

Nagyobb fékek és extra merevítések kellenek rá, annyival erősebbé válik a Dacia Spring

Hiába harangozta már be az utódot a Renault, mégis az eddigi legkomolyabb műszaki frissítését kapja meg a Dacia Spring 2026-ban.

A Dacia 2024-ben jelentős ráncfelvarrást eszközölt a Spring modellen, ám alig két évvel később még komolyabb frissítés érkezik. 2026-ra a Kínában gyártott, román logós villanyautó sokkal erősebb motorokat kap. A jelenleg 45 lóerős alapváltozat 70 lóerőre combosodik, míg a magasabb felszereltségi szint teljesítménye 65 lóerőről 100 lóerőre ugrik. Az alapváltozat így 10,3 másodperc alatt gyorsul majd 80-ról 120 km/órára a fájdalmasan lassú 26,2 másodperc helyett. Az erősebb változat esetében ez az időintervallum 14 másodpercről 6,9 másodpercre csökken. A Dacia szerint akár 20 százalékkal nagyobb teljesítmény és nyomaték is elérhető ebben a sebességtartományban, így a modernizált Spring könnyebben tud majd lépést tartani a forgalommal a városi területeken kívül is. A továbbfejlesztett motorok számára a szükséges áramot egy új, 24,3 kWh kapacitású lítium vasfoszfát (LFP) akkumulátor biztosítja; ez a Renault-csoport első elektromos autója, amely ezt a kémiai összetételt használja. Emellett gyorsabb, 40 kilowattos egyenáramú töltést is támogat a korábbi 30 kW helyett, így mindössze 29 perc alatt töltődik fel 20 százalékról 80 százalékra. Nem csak a hajtáslánc terén érkeznek azonban változások: a jobb kanyarstabilitás érdekében extra merevítéseket kapott a karosszéria. A mérnökök áthangolták továbbá a lengéscsillapítókat és a felfüggesztés rugóit, a nagyobb teljesítmény mellé pedig nagyobb fékek is járnak a Springhez. A Dacia ráadásul továbbra is olcsón tervezi adni az újdonságot. Állításuk szerint a legolcsóbb Spring továbbra sem éri majd el a 17 ezer eurót, de a csúcsmodell is befér majd 20 ezer euró alá. A két összeg nagyjából 6,6 és 7,8 millió forintnak felel meg, ám ezek még nem a hazai árak. Külön érdekessége a Spring frissítésének, hogy hamarosan érkezik a valóban Renault-alapokra épülő utód, így lényegében meg vannak számlálva a napjai. Még az sem kizárt, hogy a frissítést a Dacia változat alapjául szolgáló kínai modell modernizálásának köszönhetjük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?