A bizonyítékok továbbra is egyértelműek: a fekvőrendőr csak akkor tud kárt tenni az autóban, ha a sofőr is komolyat hibázik.
Fotó: Youtube.com/Garage54
Legyen szó akár szabványos méretű fekvőrendőrről, akár a járda szintjére kiemelt gyalogátkelőről: a megfelelő sebességgel megközelítve kizárólag akkor tudnak kárt tenni az autód futóművében, hogyha az adott alkatrészekkel már a bukkanó előtt is komoly probléma volt. Megfelelő sebességgel közelítve a fekvőrendőr egy átlagos, országúti kanyarnál jelentkező erőhatás töredékét produkálja, az autók futóművét pedig az ehhez hasonló kihívásoknak megfelelően tervezték. A fekvőrendőrön történő áthajtás közben azonban általában nem egy korábbi, eddig rejtőzködő műszaki probléma okozza a kárt, hanem a járművezető tévesen, felelőtlenül megválasztott sebessége. Ezt mutatja be a legfrissebb videójában a világ kedvenc orosz műhelye, a Garage54 csapata is, akik egy Subaru Forester határait feszegetik: vajon mennyivel kell menni, hogy összetörje az autót a fekvőrendőr? Az alábbi videóból kiderül!
Érdekes eredményeket hozott az első kísérlet a szabvány fekvőrendőrrel: minél gyorsabban haladt át az autó az akadályon, annál kevésbé volt érezhető az ütés, 80 km/óra felett gyakorlatilag meg sem érzi a sofőr az alacsonyabb akadályt. Ennek ellenére azonban a futóműnek ilyenkor árt a legtöbbet a találkozás, de még ez sem okozott kárt a nagyjából 20 éves autó felfüggesztésében. Ezt követően megmutatták, hogy miért nem szabad beleállni a fékbe, ha meglátod a fekvőrendőrt: ha az autó orra a fékezéstől előrebillen, úgy jóval kevesebb rugóút marad az akadály csillapítására: keményebb lesz az ütés és komolyabb a kár. A nagyobb, elnyújtott fekvőrendőröknél sem a futóművel volt a probléma: már akár 60 km/óránál is képes volt mind a négy kerékkel elemelni a Forestert a földtől a fekvőrendőr, a problémát pedig ilyenkor a landolás jelenti. Amikor mindezt fékezéssel is kombinálták, akkor kiderült, hogy mi jelenti a valódi veszélyt: az autó orra előbb fog leérni és összetörni, minthogy a futóműnek baja essen. Mindezt én a saját bőrömön is megtapasztaltam: nagyjából két évvel ezelőtt Barcelonától nem messze egy ugyanilyen, elnyújtott fekvőrendőrnél elemeltem a földtől az autót és lecsaptam az orrát: a futóműnek semmi baja sem lett, összetört viszont a lökhárító, a lámpa és az olajteknő is. Arról a kalandról is készült videó, amennyiben kíváncsiak vagytok rá, hogy mi történik a szerencsétlen landolás után, több ezer kilométerre otthonról, akkor a következő videót ajánlom figyelmedbe!