Életciklusának feléhez ért a Tonale, így nem meglepő a frissítés ténye, ám jól láthatóan nem a formaterv teljes átdolgozása volt a prioritás az Alfa Romeónál.
Főként a műszaki fejlesztésekre feküdt rá az Alfa Romeo a Tonale frissítésénél, de azért a külsőn megfigyelhető némi módosítás. A legszembetűnőbb egyértelműen az elöl lévő rendszámtábla áthelyezésre oldalról középre. Ezzel együtt a Scudetto is változott, immár vízszintesen futnak a lamellák, de a benne lévő embléma is újdonság a Tonale életében. Utóbbit természetesen hátul is lecserélték. A közzétett fotók alapján úgy tűnik, a lámpatestek grafikáját is alig észrevehetően átdolgozták, az új felnik és fényezések pedig mondhatni "kötelezőek" egy frissítés esetén.
A műszerfalon nem történtek forradalmi módosítások, bár a közlemény szerint a ráncfelvarrott Tonale utasterében minőségibb anyagokkal találkozhatnak majd a vásárlók. Ettől függetlenül maradt a 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a 10,25 colos multimédiás érintőképernyő.
Motorfronton sokkal lényegesebb változtatásokat eszközöltek. Az 1,5 literes, négyhengeres benzines erőforrás teljesítményét a lágy hibrid rásegítéssel fentebb tornázták 175 lóerőre, ám ennél is fontosabb, hogy így megfelel a szigorúbb, Euro 6E-bis normáknak is. Emellett maradt az 1,6 literes dízelmotor is 130 lóerővel, illetve hatgangos automata váltóval. A kínálat csúcsán pedig két PHEV található: az egyik 190, míg a másik 270 lóerővel lesz kapható. Ugyanakkor az Alfa Romeo egyelőre nem árulta el, hogy ezek villanyos hatótávja nagyobb lesz-e, mint a frissítés előttié.
A frissítéssel a felszereltségi szinteket is teljesen átdolgozták. Az alap egy név nélküli opció lesz, efölött áll a Ti, az abszolút csúcs pedig a Veloce. Megjelenéskor a képen látható Sport Speciale is elérhető lesz
A frissített Tonale első példányai jó eséllyel már az idei év végén megérkezhetnek az első kereskedésekbe. Ami a magyar piacot illeti, egyelőre nem tudni, pontosan mikortól lesz itthon kapható az újdonság, illetve a vételár is kérdéses.