Jelenlegi formájában biztosan a 2026-os lesz az utolsó éve a Lexus LS típusnak, ám a márka új koncepcióautójának elnevezése arra enged következtetni, egy napon visszatérhet a név a termékpalettára.
(Fotó: Toyota Times / YouTube)
Ahogyan arról nemrég beszámoltunk, a Lexus jövőre nyugdíjazni fogja a Heritage Edition limitált szériával a 36 éve létező csúcsmodelljét, az LS luxuslimuzint, de a legújabb információk alapján mégis tovább élhet a típusnév, igaz, a korábbiaktól gyökeresen eltérő formában. A Toyota prémiummárkája ugyanis közzétette az új LS Concept első előzetes képeit a közelgő Tokiói Autószalonon (Japan Mobility Show) való bemutatása előtt, és a fotókból az derült ki, hogy a koncepció nem egy klasszikus, négyajtós, lépcsős hátú limuzin, hanem egy hatkerekű luxusegyterű.
A kisebb hátsó kerekek lehetővé tennék, hogy a harmadik üléssorban is tisztességes lábtér legyen (Fotó: Toyota Times / YouTube)
Az élő Youtube-közvetítésben nyilatkozva Akio Toyoda, a Toyota elnöke azt sugallta, hogy az LS név eredeti „Luxus Szedánként” való értelmezése ma már nem annyira releváns, ezért a megnevezés mostantól a „Luxury Space” (luxustér) rövidítése lesz. Tojoda szerint az egyterűek „a jövő új luxusautó-formái”. Mivel a prémiumautók vásárlóinak legfőbb igénye a nagy belső tér, ezért „új csomagolásra van szükség”. Japánban és Kínában már manapság is jellemző, hogy a sofőrös járművek egyre inkább tágas, tolóajtós, luxuskivitelű buszlimuzinok, de ez a trend Európába és Észak-Amerikába még nem gyűrűzött be.
(Fotó: Toyota Times / YouTube)
Az új LS tanulmány utasterének kezdetleges modelljét a Toyota és a Lexus globális dizájnigazgatója, Simon Humphries mutatta be az élő közvetítésben. Kiderült, hogy a hatkerekű autó hatüléses kabinnal rendelkezik, bőséges lábtérrel a második és harmadik sorban utazók számára. A leghátsó üléseken ülők pont a négy hátsó kerék felett helyezkednek el. Humphries szerint a hatkerekes konfiguráció több helyet szabadít fel az autó hátuljában, mivel a hátsó kerekek átmérője kisebb lehet, mint egy hagyományos, négykerekű buszlimuzinon. Mivel a kerékjárati ívek nem nyúlnak be annyira a belső térbe, a padló magassága leghátul megegyezik a második üléssornál mért magasságával. „A tényleges kerékméret kicsi lesz, amitől a belső tér megnő. Ez egy viszonylag egyszerű ötlet, mégis nagy hatása van a helykínálatra.”„A hatkerekes konfiguráció számos komoly kihívást is jelent a Lexus számára” – folytatta Toyoda. „Vannak bizonyos elvárások ezzel a márkával szemben – például a csendesség és a kiváló menetkomfort; bízunk benne, hogy hat kerékkel is meg tudjuk ezeket valósítani. A koncepcióautó még messze van a megvalósulástól, de mindenki komolyan gondolja” – tette hozzá. „Biztosan meg fogjuk csinálni.”
A Lexus már Európában is kínál buszlimuzint az LM képében