A Toyota szerint van értelme a hidrogénes Land Cruisernek

A japánok nem üzemanyagcellában, hanem dugattyús hidrogénmotorban gondolkodnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota elszántan fejleszti hidrogénüzemű járműveit, még az sem zavarja őket, hogy a Mirai sikertelen modellnek bizonyult.

A kilencvenes évek elején még a hibrid meghajtás tűnt őrültségnek, majd a Toyota bebizonyította, hogy életképes az elképzelés, ezután pedig degeszre keresték magukat. A hidrogénhajtás jelenleg gyerekcipőben is épp alig jár, de a Toyota mindent megtesz azért, hogy a hibridek sorsára jusson. A világ legnagyobb autógyártója elkötelezett abban, hogy zéró emissziós vállalattá váljon, de továbbra sem igazán hajlik a teljes elektromosításra. Más márkákhoz hasonlóan ők is szeretnék életben tartani a hagyományos motorokat, ezért inkább az üzemanyagok terén keresnek alternatívát. A mesterségesen előállított benzin és dízel sem tűnik rossz irányak, de a Toyotánál inkább a hidrogén égését szeretnék látni a hengerekben. Az elképzelés nem légből kapott, ilyen konstrukciójú GR Yaris és GR Corolla már létezik, ám egyelőre csak a motorsportban.
Hirdetés
Ennél kézzelfoghatóbb az a HiAce széria, amit hamarosan ausztrál vállalkozások tesztelhetnek valós körülmények között. A kisbuszokba a Land Cruiserben is futó turbós V6-os blokkot építik, ami tízfokozatú automatán keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A Toyota szeretne megbizonyosodni arról, hogy a testesebb járművekben is életképes a koncepció, ami később a Land Cruiser motorházteteje alá is beköltözhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?