Németország kizárná a benzines és dízel autókat 2050-től

Ez jelentené a hagyományos hajtású járművek végét?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmas bejelentést tett néhány, a zéró-emissziós járművek szövetségébe tartozó ország. Ugyan 2050 még messze van, de a mai autógyártásra is nagy hatással lehet a bejelentés.


Érdekes, hogy pont Németországtól, az igazi autószerető országtól halljuk ezt, de úgy tűnik, meghajtják fejüket a környezettudatosság előtt, hiszen bejelentették: a benzines és dízel motorral szerelt autók forgalomba helyezését betiltják az országban 2050-től. Úgy tűnik, a dízel motorok a botrány után tovább kapják a pofonokat, még ha igen csak távoli dátumról is van szó. Németország tagja a zéró-emissziós járművek szövetségének, és az ENSZ éghajlat-változási konferenciáján (COP21) jelentették be a mai értelemben vett hagyományos hajtású járművekre vonatkozó tiltást 2050-től. Egyéb, a ZEV szövetségbe tartozó országok is egyetértettek a határozattal, mint például Hollandia, Norvégia és az Egyesült Királyság. Több amerikai állam is csatlakozott az akcióhoz - név szerint California, Connecticut, Maryland, Massachusetts, New York, Oregon, és Vermont.
Hirdetés
A javaslat célja, hogy akár 40 százalékkal csökkentsék a járművek globális emisszióját és véget vessenek a klímaváltozásnak. Még sok víz lefolyik az elkövetkezendő 35 év során, de már most sok autógyártó dolgozik a zöldebb jövőért. A Toyota a leginkább említésre méltó példa, hiszen a vállalat nemrég bejelentette, hogy az Environmental Challenge 2050 terv gyakorlatilag megszünteti a hagyományos hajtású járműveket palettáján. A kezdeményezés keretében mostantól a hibrid, plug-in hibrid, elektromos és üzemanyagcellás gépjárművekre koncentrál a Toyota, így a japán márkát biztosan nem fogja megrázni a hagyományos belső égésű motoros modellek tiltása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a hirideket ritkán részesítették előnyben, legfeljebb a co2 miatt ugyanolyan terhelés alá esett mint a dízelek. Ahol LE alapú elbírálás van ott sem mindenhol engedték el a villanymotor teljesítményét, de még akkor sem igazán válnak elérhetővé pl a Lexusok. Gyakorlatilag a legtöbb Lexus modell szinte láthatalan kicéve a dízelek adatait tudó prius hajtásláncos CT és a csak kevéssé kilógó NX. Meg persze a dízellel bíró előző IS.

    És azért lássuk, be elvileg csalás a villanymotor figyelembe vételének mellőzése, akkor is ha bizonyos szempontból megérdemli az egyedi elbánást.

    A pluginek és villanyautók kapnak jelentős támogatást de csak egy-két országban. Hollandia és Norvégia adja a tesla és V60 D6 eladások Az mondjuk meglep hogy Európa legsikeresebb PHEV-je a Mitusbishi outlander.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Nyilván! 🙂 Egy autós oldalon a hagyományos hajtású járművek cikkében a polgári törvény és a büntető törvény autózással össze nem függő különbözőségeire gondol az ember. Mi másra? 🙂 Remek, alakul ez. 🙂

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    [i]“…Az Eu nagyobb és értelmesebbik felén…”[/i]

    Arra a felére gondolsz, ahol férfiak összeházasodhatnak és gyereket is fogadhatnak örökbe? Amelyikben 60 ember kiirtásáért 20 év sitt jár összesen?
    :-DDDD

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    “Ahhoz hogy a hibridek átcsússzanak olyan szintű “csalás” kell amihez képest a VW botránya kismiska (mondjuk adóteher elengedése, vagy a villanymotor nem beszámítása a lóerőbe).”

    Nem igazán értem mit akartál ezzel mondani. Az Eu nagyobb és értelmesebbik felén már több, mint 10 éve van valamilyen formájú [b]jelentős[/b] költségelengedés hibridekre.
    Mo-on a teljesítményadóban, regadóban (+ KGFB +Casco) nem veszik figyelembe a villanymotor teljesítményét. De ez messze van a jelentős kedvezménytől.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Csak egy vélemény. 😀

    [i]“működik az illúzió, a priusos egy hét összeszokás és agymosás után már verejtékezve figyeli a gyarapodó tamagocsi-erdőt,”[/i]

    [i”…]a Prius pedig egy zajos spórológép.”[/i]

    [i]“…Priusba. Ami a Volvo tükrében egy csapásra Wartburg 353W Touristnak tűnt. Mérhetetlenül nagy szélzaj, totál érzéketlen kormány, ijesztő oldalszél-lökések, bármilyen apró igénybevételnél üvölteni kezdő motor, mindez megspékelve olyan intenzív és karcos gördülési zajjal, mintha egy Kinder-tojás belsejében utaztam volna…”[/i]

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    “Az 1980-as évek vége, azaz az európai kibocsátási szabványok elfogadása óta nem láttunk ilyen magas szintet. Hihetetlen, ezeket korszerű autóknak ígérik, mégis ennyire szennyezik a levegőt, és nyugodtan közlekedhetnek az utakon”
    Valós vezetési körülmények között a dízelek el fognak vérezni . Vagy nem hiszel az orrodnak ?

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Az a helyzet hogy fordítva ülünk a lovon. Van egy évi közel 10 milliós piaca Európában a dízeleknek. A dízelek adatait kell hoznia a Priusnak és nem fordítva.

    A Prius ezt meg is teszi, de minden más hibrid hajlátásláncot lefejez valamilyen költségtétel (adó vagy biztosítás).

    Ahhoz hogy a hibridek átcsússzanak olyan szintű “csalás” kell amihez képest a VW botránya kismiska (mondjuk adóteher elengedése, vagy a villanymotor nem beszámítása a lóerőbe).

    Azonos feltételek mellett a dízeleket nem lehet befogni hibriddel.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    A Priust egy ultramodern fürdőkáddal sokkal könnyebb összehasonlítani. Már, ha számít az összehasonlíthatóság. Mondjuk téged nem szokott az különösebben zavarni.

    Különösen a pick upok összehasonlításában jeleskedsz.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Hasonlítsuk össze a Priust egy precíz, ultramodern germán riválissal. Nézzük.

    Ja, most szólnak, hogy ilyen nincs. Sajnálom, pedig kemény meccs lett volna:)

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Kemény érveid vannak. Imádom őket. A zsenge lepke puki drótkerítés hozzájuk képest.

    Na, hogy van a jó és a rossz harca az autógyártásban?
    Meséld még, had kacagjunk. Annyira vicces. 😀

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Dugjál dugót a seggedbe, ne szennyezd a környezetet. Aztán gyere vissza.
    Isten ments, hogy részletezd. Elég dráma az emberiségen az, amit eddig írtál.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    “Most próbálnak ezzel a fasza kis dizájnnal ” tarolni”.”

    Fognak is. Pusztán a neve eladja a nagy vizen túl. Lehet, hogy éppen most is piacvezető…

    Nem a design-nal tarolnak, hanem a Lexus-szal, mint autóval. Nagy különbség. Az új Priust is tömegek várják szerte a világon.

    Ott olyan kocsikat is imádnak, mint a Honda Element vagy a Scion xB. Meg aztán elég megnézni, mennyire nem volt sikeres Európában az 1. gen. Kia Soul, ott meg elnyomtak belőle 700 ezret:)

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Próbálok akkor a gyengébbek kedvéért egyszerűbben fogalmazni, hogy mindenki megértse.
    Lszarom a gázokat, Én is termelek egy keveset, de ez a mostani kialakult helyzet a globális gépjármű piacon, kedvez a Toyotának.
    Részletezzem tovább vagy így már menni fog?

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Pontosan mert a maradék 35 évben a többi gyártó nem fog semmit fejleszteni csak a Toyota ” irónia” sőt a többi majd gőzgépet fog beleszerelni az autókba motor helyett … elvégre a többi gyártó mind a Toyotát másolja szerinted nézzük csak meg a Lexus márkát miről koppintják . Most próbálnak ezzel a fasza kis dizájnnal ” tarolni” .

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Hogy egy újságíró egy ekkora hülyeséget olvasva rögtön a kattintás generátor kapcsolójához nyúl a fejében, az érthető.
    De hogy magukat állítólag értelmesnek tartó emberek ezt mindenféle kritika nélkül el is hiszok, az az internet népének orbitális setétségét mutatja csak.

    Itt rágjátok egymást ezen a lószaron, miközben nem a Toyota dörzsöli a tenyerét, hanem az a pár ország, akiknek a légszennyezése valóban veszélyt jelent. Pl. a USA, Kína és társaik. Egükém, ébredj fel. Az autózás még mindig lófütty az állati gázok és a fosszilis erőművek okozta pusztításhoz.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Elég álszentek 🙂

    Kíváncsi vagyok, ha nem lett volna a dieselgate, akkor is előrukkolnak egy ilyen fantasztikus ötlettel 🙂

    Ja, amúgy a teherforgalommal, fuvarozással mi lesz? Tök sok full elektromos teherautót látni úgy általában.

    Vagy a hibridekkel? Azokban is benzinmotor van.

    Bírom az ilyen se füle se farka kijelentéseket. Minden értelmet, részletet nélkülöznek.

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    “Érdekes, hogy pont Németországtól, az igazi autószerető országtól halljuk ezt, de úgy tűnik, [b]meghajtják fejüket a környezettudatosság előtt[/b], hiszen bejelentették: a benzines és dízel motorral szerelt autók forgalomba helyezését betiltják az országban 2050-től.”

    Erről a mondatról egyből egy színről elnevezett fórumozó jutott eszembe, akinek szent meggyőződése, hogy – autós szempontból – eddig is Németország volt a világ legkörnyezettudatosabb nemzete.
    😉

  • 2017.10.28. at 10:05
    Permalink

    Lehet, hogy idővel megérkezik kollégánk, aki a Mazda MX-5 Honda-átíratának nevét viseli + 1000:)

    Csatlakozom az első hozzászólóhoz, nagyon-nagyon bátor kijelentés ez, mert Németországnak addigra ez lesz a legkisebb gondja, ha még létezni fog egyáltalán:)

    “A Tesla és a Toyota elsők között fejlesztett ezen kritériumoknak megfelelő autókat, ezért nagy nyertesként jöhet ki a végén”

    Mostanában minden Elon Musk és a Toyota kezére játszik. És én ennek szívből örülök:)

Vélemény, hozzászólás?