Több BMW fogyott Magyarországon 2023-ban, mint amennyi Dacia!

Részletesebben is megvizsgáltuk a tavalyi újautó-piac adatait: íme 2023 számai!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tovább csökkentek az újautó-eladások Magyarországon, ám a részletes adatokból ennél jóval több derül ki: az olcsóbb márkák és modellek rendre visszaesést produkáltak, míg a drágább autókból ugyanannyit vagy akár még többet is sikerült eladni itthon.

Újabb év telt el, ezzel újabb szeletet harapott ki az idő vasfoga a hazai újautó-piacból. Egy hajszállal ugyanis még a december is csökkenést hozott a személyautók mezőnyében: amíg 2022 utolsó hónapjában 8002 autót helyeztek forgalomba, ugyanez az adat a múlt hónapban 7985 lett. A decemberi 0,2 százaléknál azonban sokkalta fájdalmasabb, valódi visszaesés a hazai újautó-piac egész éves, összesített eredménye. Amíg 2022-ben 111 540 új autó talált gazdára itthon, addig tavaly 3,4 százalékkal, pontosan 3825 autóval kevesebb: a 2023-as eredmény 107 715 autóra sikerült. A márkák terén is változás állt be, a Toyota elhappolta az első helyet a Suzukitól.
Hirdetés
Személyautók márkasorrendje regisztráció szerint (Forrás: DATAHOUSE)
Helyezés Márka Regisztráció Változás
2023 2022 2023 2022 (%)
1. 2. Toyota 14222 13262 7,24%
2. 1. Suzuki 12167 13862 -12,23%
3. 6. Skoda 10916 6919 57,77%
4. 3. Volkswagen 8803 10317 -14,67%
5. 5. Kia 6590 8132 -18.96%
6. 4. Ford 5949 8516 -30,14%
7. 9. BMW 5243 4784 9,59%
8. 8. Mercedes-Benz 4624 5751 -19,60%
9. 7. Dacia 4186 6117 -31,57%
10. 10. Opel 3799 4230 -10,19%

Hirdetés
A tízes listát elnézve érdekes következtetéseket vonhatunk le: a teljes piac gyengült, ám a drágább modelleket preferálók vásárlóereje az adatok alapján alig változott. A legérdekesebb hasonló példa, hogy a BMW a Daciával cserélte a 7. és a 9. helyet: a bajorok közel 10 százalékos növekedéssel, a francia-román kollaboráció pedig több mint 30 százalékos visszaeséssel zárta az évet. Első ránézésre ezzel ellentmondónak tűnik a Skoda és a Volkswagen helycseréje, ám a cseh márka összesített harmadik helye szinte kizárólag a flottaautó-bajnok Octaviának köszönhető, ezt leszámítva a Volkswagenhez hasonlóan változtak a számaik. A többi modell adataira pillantva azonnal szembetűnő, hogy nem csak a Suzuki a Vitara eladásainak jelentős csökkenése miatt bukta az első helyet a japán gyártó, az S-Crossból ugyanis - bár továbbra is a ranglista élén áll - szintén nem sikerült annyit eladni, mint 2022-ben. A Skoda Octavia a már említett komoly előrelépéssel a modellek között a második helyre került, a Vitara így a dobogó legaljára szorult. A Dacia Duster iránti érdeklődés csökkenése is érdekes, ám fontos megjegyezni, hogy a márka többi modellje sem teljesített valami fényesen. A Toyota háza táján is akad mit nézni, amíg ugyanis a Corolla stabilan tartotta a 4. helyét, a Yaris visszaesett három helyezéssel a listában, helyét a valamivel nagyobb, ám lényegesen drágább megemelt változata, a Yaris Cross vette át. Megjelent a 8. helyen a Toyota C-HR is, illetve érdekességképp a Ford Tourneo Custom 9. helyezését érdemes még megemlíteni, mindkét modell tavaly esett át generációváltáson.
Hirdetés
Személyautók modellsorrendje regisztráció szerint 2023-ban(Forrás: DATAHOUSE)
Helyezés Modell Regisztráció Piaci részesedés
1. Suzuki S-Cross 5936 5,51%
2. Skoda Octavia 5608 5,21%
3. Suzuki Vitara 4979 4,62%
4. Toyota Corolla 3238 3,01%
5. Kia Ceed 3235 3%
6. Dacia Duster 2487 2,31%
7. Toyota Yaris Cross 2139 1,99%
8. Toyota C-HR 2005 1,86%
9. Ford Tourneo Custom 1956 1,82%
10. Toyota Yaris 1852 1,72%

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.01.02. at 19:22
    Permalink

    Vagy az eladási számok nem stimmelnek, vagy a helyezések.
    Merciből a táblázat alapján 161 darabbal kevesebb fogyott, mint Daciaból, mégis a Merci a 8. és a Dacia a 9.
    Kicsit számoltam, ha a %-ok rendben vannak, akkor a Daciánál a mennyiség nem stimmel, mert 4.185-nek kellene lennie (és nem 4.785-nek), és akkor így rendben a Merci 8 és a Dacia 9. helye. Szóval nem csak BMW-ből, de Merciből is több fogy, mint Daciából. Így megy ez egy gazdag országban 🙂 🙂 🙂

  • 2024.01.02. at 20:07
    Permalink

    Nem kell csodálkozni.A Dacia és a Suzuki régebben a kis pénzűek új autója volt.Ezekkel az árakkal már nem tudnak versenyezni.Akinek van pénze,az nem sajnál + 10-15 %- al többet adni egy komolyabb ,igenyesebb új autóra.A kispénzűek meg használják tovább az anno újként megvett,bevált autóikat.

  • 2024.01.03. at 08:44
    Permalink

    Egy S-cross 8m körül mozog most a legnépszerűbb konfigurációban. 9-11m között nagyon nagy a választék más márkáknál. Skoda Octavia (9), Opel Astra (8), VW Golf (9), Toyota Corolla (9-10), Kia Sportage (10), csak hogy pár példát mondjak. Igen, jó a Suzuki, de mégis csak egy Suzuki (a szó rossz értelmében is) és nagyon öreg. Az S-cross idén 11, a Vitara 9 éves, így nagyon kellene az utód mindkettőnek.

  • 2024.01.03. at 09:46
    Permalink

    Igen, egyetértek, nagyon sok akció van mostanában. Az egyik legjobb a Nissannál. A Qashqai belépő ára 7,99 millió Ft. A legszükségesebb felszereltségek ebben is megvannak, de 9.149 millióért már egy jobb felszereltséggel is elhozható. És ami még lényeges ebben az akcióban, hogy 0% a THM. Szerintem ez a jelenlegi környezetben eléggé jó ajánlat.

  • 2024.01.04. at 06:51
    Permalink

    Egy a probléma emberek!
    A fityisz szétlopta az országot.
    A gazdaság működéséhez kell elegendő születendő gyerek, és vásárlóerő.
    Na, ez itt egyik sincs.
    MAGYARISZTÁN!

Vélemény, hozzászólás?