0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hosszútávú versenyzés a Porsche szemszögéből

A Porsche csapattal jártunk a Nürburgringi 6 óráson

A Porsche GT-részlegének vezére, Timo Bernhard, és Michael Christensen profi pilóták meséltek nekünk a hosszútávú versenyzésről.

%KA%A Nürburgring Dunlop-kanyarja a zászlós tribünökről híres. Épp előtte fékez a Porsche 919 Hybrid LMP1 prototípus, ami Timo Bernhard szerint a legkezesebb, legjobb versenyautó, amit valaha vezetett. FIA WEC egy magyar autósport rajongó és a Porsche szemszögéből%KA%

A Nürburgring Dunlop-kanyarja a zászlós tribünökről híres. Épp előtte fékez a Porsche 919 Hybrid LMP1 prototípus, ami Timo Bernhard szerint a legkezesebb, legjobb versenyautó, amit valaha vezetett. FIA WEC egy magyar autósport rajongó és a Porsche szemszögéből

Különleges túrára invitált minket a Porsche, ahol − ahogy a korábbi anyagokban olvasható − vezettük az egymilliomodik Porsche 911-est és közelebbről is megismerkedtünk a Nürburgringet körül ölelő különleges autósport-szeretettel. A fő célpont azonban a FIA WEC Endurance Világbajnokság megismerése volt, a stuttgartiak segítségével pedig a kulisszák mögé is betekinthettünk. Profi felvezetést kaptunk mielőtt a világ elsőszámú hibrid versenytechnikáihoz értünk, és pont ez segített még inkább átérezni, miért olyan fontos a Porsche számára, hogy sikeresen szerepeljenek a hosszútávú versenyzés világában. A sors fintora, hogy azóta bejelentették, kiszállnak belőle.

%KA%Azon kevés versenyautók közé tartozott az 1980-as évek elején aktív Porsche 961, amely összkerékhajtással vágott neki Le Mans-nak%KA%

Azon kevés versenyautók közé tartozott az 1980-as évek elején aktív Porsche 961, amely összkerékhajtással vágott neki Le Mans-nak

%KA%Olykor a versenyen szerzett koszokkal és karcolásokkal teszik el az utókor számára a versenyautókat, köztük a 2014-es, tehát első 919 Hybridet is. Mindössze 3 szakértő mérnök nyúlhat a múzeumba kerülő autókhoz%KA% %KA%Olykor a versenyen szerzett koszokkal és karcolásokkal teszik el az utókor számára a versenyautókat, köztük a 2014-es, tehát első 919 Hybridet is. Mindössze 3 szakértő mérnök nyúlhat a múzeumba kerülő autókhoz%KA% %KA%Olykor a versenyen szerzett koszokkal és karcolásokkal teszik el az utókor számára a versenyautókat, köztük a 2014-es, tehát első 919 Hybridet is. Mindössze 3 szakértő mérnök nyúlhat a múzeumba kerülő autókhoz%KA%

Olykor a versenyen szerzett koszokkal és karcolásokkal teszik el az utókor számára a versenyautókat, köztük a 2014-es, tehát első 919 Hybridet is. Mindössze 3 szakértő mérnök nyúlhat a múzeumba kerülő autókhoz

Zuffenhausenben, a Porsche Museumban kezdtük a hangolódást, ahol a német gyár szerteágazó autósport történelmének egy igen nagy szeletével ismerkedhetünk meg, a teljes sztorihoz persze több nap sem lenne elég. Koszosan elrakott versenygépek között szívhattuk magunkba az autósport-szeretetet és a folyamatos fejlődést, de pont ezektől a csatasérülésektől lesz őszinte a múzeumi készlet. Egyértelmű, hogy a Porsche és a gyorsasági elválaszthatatlan egymástól, a hosszútávú versenyzés pedig még számunkra is egy kiemelt szerepkör. Elég csak a Le Mans-i 24 óráson elért sikerekre gondolni, amikre a mai napig a legbüszkébbek, és ahol a mai napig gyűjtögetik az újabb serlegeket, a Porsche 919 Hybriddel egyhuzamban a harmadikat szerzeték idén. Egyébként az idei Le Mans serleget elhozták magukkal a Nürburgringre is. Először óvatosan közelítettük meg, majd büszkén kaphattuk fel mi is a súlyos kupát. Egy olyan kupát, amit nem sokan tarthatnak a kezükben, alaphelyzetben csak a világ legjobb autóversenyzői.

%KA%Ahogy egy világsorozathoz illik, katonás rend uralkodik a paddockban%KA%

Ahogy egy világsorozathoz illik, katonás rend uralkodik a paddockban

%KA%Lego-versenyt indított a Porsche és a Ford, azonban a stuttgartiak keményen odapörköltek: a narancs 911 GT3 RS lámpái világítanak, és még motorhangot is tud. Az a beltér teljesen beteg%KA% %KA%Lego-versenyt indított a Porsche és a Ford, azonban a stuttgartiak keményen odapörköltek: a narancs 911 GT3 RS lámpái világítanak, és még motorhangot is tud. Az a beltér teljesen beteg%KA% %KA%Lego-versenyt indított a Porsche és a Ford, azonban a stuttgartiak keményen odapörköltek: a narancs 911 GT3 RS lámpái világítanak, és még motorhangot is tud. Az a beltér teljesen beteg%KA%

Lego-versenyt indított a Porsche és a Ford, azonban a stuttgartiak keményen odapörköltek: a narancs 911 GT3 RS lámpái világítanak, és még motorhangot is tud. Az a beltér teljesen beteg

A következő lépésben már saját magunk tapasztalhattuk meg, hogy mennyit ér 4 évnyi intenzív fejlesztés és mennyire sikerült a versenypályákon tanultakat utcai modellbe is átültetni. Stuttgartból ugyanis az új Panamera 4 E-Hybridekkal mentünk a Nordschleiféig. A menetpróba már elérhető a világ legfinomabb hibridrendszeréről, ami keményen odapörköl a Toyotának is, pedig épp ő ellenük harcolnak a WEC futamokon. Közel minden kilométeren meglepett valamivel, vagy fejlett hibridrendszerével, vagy hamisítatlan Porsche hangon megszólaló V6-osával. Ha már Panamera, a Ringen már az új Sport Turismo is ki volt állítva, szintén E-Hybridként, így az első találkozás máris megtörtént a kombiváltozattal. Mi több, egy GT2 RS-t is elhoztak egy napra, a tömeg persze gyorsan körbevette, élőben is letaglózó. Mint később megtudtuk a Porsche GT főnökétől, az új GT2 RS gyorsabb, mint a 911 RSR, amivel a hétvégén is versenyeztek a Nürburgringi 6 óráson. Versenyautó utcára. Teljesen elvetemült.

%KA%Nem véletlenül jöttünk a Panamera 4 E-Hybriddel, a visszaút alatt a legendás Nordschleiféval is pózoltattuk. Telitalálat a szürke-fekete-zöld konfig%KA%

Nem véletlenül jöttünk a Panamera 4 E-Hybriddel, a visszaút alatt a legendás Nordschleiféval is pózoltattuk. Telitalálat a szürke-fekete-zöld konfig

%KA%Sport Turismót is találtunk, ahogy megtörtént az első találkozás az új GT2 RS-sel is%KA% %KA%Sport Turismót is találtunk, ahogy megtörtént az első találkozás az új GT2 RS-sel is%KA%

Sport Turismót is találtunk, ahogy megtörtént az első találkozás az új GT2 RS-sel is

Nem csak mi, a Porsche gyári alakulata is izgatottan érkezett meg hazai futamára, a legendás Nordschleife közvetlen szomszédságába. Az Endurance Világbajnokság negyedik, egyben utolsó európai fordulójára már tizenkilencszeres Le Mans győztesként érkeztek a stuttgartiak, ám a nyomás ismét nagy volt rajtuk. Egyrészt az új, már nagyobb leszorítóerőt adó aeropakk miatt, − idén már két külső aerodinamikai csomagot kell használni a csapatoknak, hogy a nagy tempójú versenypályákon valamelyest visszafogják a tempót − amit most próbáltak először, és az idény során még egyszer használnak majd, azonban eddig fontosabb volt a Le Mans-i 24 órásra készülni. Egyébként kevés olyan versenysorozat van a világon, ahol egy kiemelt futam megnyerése többet jelent a csapatok számára, mint a teljes évadé. Nos, a FIA WEC ilyen, azé a dicsőség és azt jegyzik meg, aki Le Mans-ban nyer, nem azt, aki összetettben első év végén. Ráadásul a legendás francia pályán dupla pontokat osztogatnak.

%KA%Egyedül a barcelonai teszten volt esélye tesztelni a rövidebb pályákra szánt külsőt a Porsche csapatának, élesben most debütált a több légterelővel ellátott, már szerencsére jóval kisebb fényszórós kitt%KA%

Egyedül a barcelonai teszten volt esélye tesztelni a rövidebb pályákra szánt külsőt a Porsche csapatának, élesben most debütált a több légterelővel ellátott, már szerencsére jóval kisebb fényszórós kitt

%KA%Hátul is komoly változás látható, a kettéosztott diffúzorokat itt már összekötötték%KA%

Hátul is komoly változás látható, a kettéosztott diffúzorokat itt már összekötötték

Idén egyébként 9 állomást érint a FIA WEC sorozat, ebből csak a Le Mans-i verseny 24 órás, a többi, úgynevezett sprint futam, 6 órás, így a Nürburgringen is ennyit kellett kibírniuk az autóknak. Ott, ahol számtalan hazai néző várta őket, ugyanis, mint azt Timo Bernhardttól, a Porsche LMP1 csapatának profi pilótáját megtudtuk, idén nincs Németországban Forma-1 futam, így a nézők ki vannak éhezve valami világvezető sorozatra. Ez volt a csapat számára a második nyomásfaktor. Nem véletlen, hogy a 900 lóerő felett teljesítő LMP1 csúcs prototípusok között csak gyári csapatok indulnak, a költségvetés az autósport csúcsának mondott Forma-1 szintjén van, a benzin-hibrid rendszerek fejlettségét pedig még a Száguldó Cirkuszban tevékenykedő mérnökök is elismerik. No meg tulajdonképpen bárki, akinek köze van az autókhoz.

%KA%Timo Bernhardt beszélgetésünk után, utolsó pilótaként, az első helyen hozta be a 919 Hybrid LMP1 prototípust. A riport alatt azt is elmondta, hogy a FIA WEC futamokon a gyors alkatrészcsere a legnagyobb kihívás, hiszen bármikor megéri visszamenni a pályára, sosem tudni, mi fog történni 24 óra alatt%KA%

Timo Bernhardt beszélgetésünk után, utolsó pilótaként, az első helyen hozta be a 919 Hybrid LMP1 prototípust. A riport alatt azt is elmondta, hogy a FIA WEC futamokon a gyors alkatrészcsere a legnagyobb kihívás, hiszen bármikor megéri visszamenni a pályára, sosem tudni, mi fog történni 24 óra alatt

%KA%Miért barátságosabb a FIA WEC világa, mint mondjuk a Forma-1? Timo szerint csapatversenyzőkként talán ők nyitottabbak. És, hogy mitől ők a legjobb pilóták a világon? Amellett, hogy tudnia kell spórolni az elemekkel, gyorsnak is kell lennie, közben pedig valamilyen szinten mérnöki tudást igényel az autó manuális állítása az egyedi kormányokról. Képen a 2014-es kormány%KA%

Miért barátságosabb a FIA WEC világa, mint mondjuk a Forma-1? Timo szerint csapatversenyzőkként talán ők nyitottabbak. És, hogy mitől ők a legjobb pilóták a világon? Amellett, hogy tudnia kell spórolni az elemekkel, gyorsnak is kell lennie, közben pedig valamilyen szinten mérnöki tudást igényel az autó manuális állítása az egyedi kormányokról. Képen a 2014-es kormány

A 919 Hybrid prototípus fejlesztése a 918 szupersportautóéval egyszerre történt 2012-13-ban. Utóbbi utcán bizonyította be, hogy a hibridhajtást nagyon is jól lehet sportcélokra használni, azóta pedig szegmense legfontosabb szereplői mind alkalmaznak elektromos motort is. Versenyváltozata, a 919 Hybrid a legfejlettebb pályaautózást képviseli, ami már nem csak a fékezési energiát, de a kipufogóhőt is képes saját előnyére visszafordítani, és ami évről évre felül tudja múlni a konkurenseket, bár ez jelenleg csak a Toyotát takarja, tavaly viszont az Audi dízel-hibridje is komoly szereplő volt az LMP1-ben. A csúcskategória valóban más dimenziót képvisel a versenypályán, még az LMP2 prototípusoknál is sokkal gyorsabbak, szabad szemmel is elképesztő figyelni, hogy milyen gyorsan suhannak a pályán, a kanyartempó szintén elképesztő.

%KA%Balra az új, nagyobb leszorítóerőt adó aeropakk, balra a korábbi, Le Mans-ig használt, bitang méretű fényszórós%KA% %KA%Balra az új, nagyobb leszorítóerőt adó aeropakk, balra a korábbi, Le Mans-ig használt, bitang méretű fényszórós%KA%

Balra az új, nagyobb leszorítóerőt adó aeropakk, balra a korábbi, Le Mans-ig használt, bitang méretű fényszórós

%KA%A kamionok takarásában újabb versenyautókat lehetne összeszerelni, annyi a pótalkatrész. Arra nem kaptunk érdemi választ, hogy mi található Dr. Valentino varázsdobozában%KA% %KA%A kamionok takarásában újabb versenyautókat lehetne összeszerelni, annyi a pótalkatrész. Arra nem kaptunk érdemi választ, hogy mi található Dr. Valentino varázsdobozában%KA%

A kamionok takarásában újabb versenyautókat lehetne összeszerelni, annyi a pótalkatrész. Arra nem kaptunk érdemi választ, hogy mi található Dr. Valentino varázsdobozában

%KA%Az új 919 Hybridben visszapillantó tükrök helyett kamerák vannak%KA%

Az új 919 Hybridben visszapillantó tükrök helyett kamerák vannak

Nem csak LMP1-ben, de az LMGTE Pro kategóriában is indít gyári autókat a Porsche, ahol 2013 óta az első pole-jukat szerezték meg az időmérőn. A 911 RSR-ek egyértelműen a mezőny leghangosabbjai, már-már fület bántóak, de pont ez adja meg a varázsát. Az a jó a GT sorozatokban, hogy itt még a furcsán fütyülő, de néha nagyon is szép hangon dolgozó prototípusok, no meg a vékony hangú Ferrarik mellett mindig akad egy-két hörgő V8 is, ami hozzátartozik ezen sorozatok hangulatához. A 911 versenyautók ügyfélprogramja látszólag nagyon is aktív, a gyári alakulaton kívül még két csapat nevezett tavalyi, így kevésbé hangos 911 RSR-ekkel az amatőrök között: a Dampsey-Proton Racing − igen, itt található némi hollywoodi kötődés -, valamint a Gulf Racing UK. Mi több, egészen véletlenül a német Porsche Carrera Cup is most versenyzett a Nürburgringen, ahol szintén dominánsak az új és minden eddigi 911 versenyautónál szélesebb RSR-ek.

%KA%A német Carrera kupa is pont járt a nagybetűs Ringen. A pályát biztosító autóflottát szintén a Porsche adja%KA% %KA%A német Carrera kupa is pont járt a nagybetűs Ringen. A pályát biztosító autóflottát szintén a Porsche adja%KA%

A német Carrera kupa is pont járt a nagybetűs Ringen. A pályát biztosító autóflottát szintén a Porsche adja

%KA%A Porsche kiállítói területén egy gyönyörű, még szerencsére csak szimplán fehér Porsche Cayman GT4 Clubsport is előkerült%KA%

A Porsche kiállítói területén egy gyönyörű, még szerencsére csak szimplán fehér Porsche Cayman GT4 Clubsport is előkerült

A GT versenytechnikákról maga Dr. Frank-Steffen Walliser, a Porsche Motorsport alelnöke és a Porsche GT autóiért felelős vezetőmérnöke is mesélt. Walliser úr nem csak intelligenciájával, háttértudásával is lenyűgözött mindannyiunkat, tudását ráadásul úgy adta át, hogy a végén tátott szájjal hallgattuk. A 911 RSR-rel kapcsolatban elmondta, hogy motorikusan már keveset tudnának fejleszteni, ezért inkább azon dolgoztak, hogy a pilóták jól érezzék magukat. Mindezt például jobb üléspozícióval és jobb hűtéssel próbálják elérni, valamint a pilóták már 3 liter vizet is magukkal hordanak. A versenyzők is elismerően nyilatkoztak a versenyautó kényelmi faktoráról, ami a hosszútávú versenyzésben bizony fontos szempont, valamint hozzátették, hogy az RSR vezethetősége teljesen más, mint az utcai 911-esé. Fékezés nélkül jobb kigyorsításra képes, nagyobb szerepet kap az aerodinamika.

%KA%Az megvan, hogy milyen dekort viselnek az autók? Ezek nem csak random fekete-szürke-vörös csíkok, hanem 3 Porsche pajzs egymás mellett, ami az egész autót befedi. Zseniális%KA%

Az megvan, hogy milyen dekort viselnek az autók? Ezek nem csak random fekete-szürke-vörös csíkok, hanem 3 Porsche pajzs egymás mellett, ami az egész autót befedi. Zseniális

%KA%A dán Michael Christensen szerint egyenesben nem a legjobb az új 911 RSR, kanyarban azonban Le Mans-ban is a leggyorsabbak voltak. Idén már tudják, hogy nem lehetnek bajnokok, de így jó érzés nekik megmutatni, hogy mit tudnak%KA%

A dán Michael Christensen szerint egyenesben nem a legjobb az új 911 RSR, kanyarban azonban Le Mans-ban is a leggyorsabbak voltak. Idén már tudják, hogy nem lehetnek bajnokok, de így jó érzés nekik megmutatni, hogy mit tudnak

Itt azonban nem volt vége, a Porsche rátett még egy lapáttal és szó szerint testközelbe hozta a Nürburgringi 6 órás élményét. Legjobb sportmodelljeikkel autóztattak meg minket azon a Grand Prix pályavonalon, ahol később a verseny is zajlott. Magam egy 911 Carrera GTS anyósüléséről tapasztalhattam meg az erőhatásokat, végre élőben, nem csak a szimulátor mögött. Sofőröm Nick Tandy volt, aki gyári LMP1 pilóta, és akit nagyon tisztelek. Az első kanyart még „elóvatoskodtuk”, majd a következőből már keresztbe gyorsítottunk ki. Kérdezte, hogy élvezem-e, én pedig visszafogott sikítással tudattam vele beállítottságom. Nagyon nevetett, majd onnantól kezdve lerajzoltuk az összes kanyart, hogy először a hátsó kerekek érjenek a rázókövekre. Szombaton még mellette ültem, másnap második helyen végzett összetettben csapattársaival, mindössze 3 tizeddel lemaradva az első Porsche mögött. A Porschénál nem csak a pilóták, de a mérnökök is mind lazák voltak, közben elképesztő tudással rendelkeznek. Volt azonban még egy közös tulajdonságuk, ami nélkül semmire se mennének, nem csak a versenyzés világában, de autógyár szinten sem: imádják az autósportot és a jó autókat.

%KA%Mint sikeres háború után a katonák. Mindig felemelő érzés a már koszos, még izzó autók látványa a versenyek után. Bejött az új aerodinamikai csomag, hazai futamán tudott nyerni ismét a Porsche LMP1 csapata%KA%

Mint sikeres háború után a katonák. Mindig felemelő érzés a már koszos, még izzó autók látványa a versenyek után. Bejött az új aerodinamikai csomag, hazai futamán tudott nyerni ismét a Porsche LMP1 csapata

Ez is érdekes lehet:
 

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

PORSCHE tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több PORSCHE teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

10 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

Tegnap – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

Tegnap – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Carrera S Tiptronic S SZERVIZKÖNYV

PORSCHE 911 Carrera S...

Ár: 10.990.000 Ft

Évjárat: 2005 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4S PDK Power Kit 430LE magyarországi

PORSCHE 911 Carrera 4S...

Ár: 23.999.991 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4 Cabrio Tiptronic

PORSCHE 911 Carrera 4...

Ár: 6.790.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!