0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Óvatos duhaj - melyek a legerősebb kisautók?

Piaci körkép: apró hot hatchek, újonnan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kisautót, de a lehető legerősebbet. Vagy épp legkönnyebbet? Lehet prémium és limitált is. Milyen új méregzsákokat találunk és mennyiért?

%KA%Általában az alapmodellnél jóval precízebb műszerek a kisautók sportosított csúcsváltozatai, minden perc élmény velük. Lássuk, mely szereplők érhetőek el jelenleg és mennyiért!%KA%

Általában az alapmodellnél jóval precízebb műszerek a kisautók sportosított csúcsváltozatai, minden perc élmény velük. Lássuk, mely szereplők érhetőek el jelenleg és mennyiért!

Mára tág fogalom lett a hot hatch, azaz szabad fordításban a sportos ferdehátú, így vásárlás előtt érdemes leszűkíteni a kört, hogy mire is használnánk pontosan utcai versenyautónkat. Mi most kizárólag a kisautó kategóriára, azaz a B-szegmensre koncentrálunk, hiszen itt találjuk azokat a félig teljesítményautókat, amik az alapjukat adó modellekhez képest összehasonlíthatatlanul sportos vezetési élményt adnak, mellette viszont a hétköznapokban is kényelmesen, a fogyasztás drasztikus növekedése nélkül használhatóak. Mostanra persze a miniautók kategóriájába is beszivárogtak a kihegyezett változatok, ám a valódi nagyágyúkat a kisautók felett, a kompakt szegmensben találjuk. Már legtöbbször 300 lóerő feletti teljesítménnyel, nem ritkán összkerékhajtással. Utóbbiak azonban egy teljesen más dimenziót képviselnek, nem csak tudásban, árban is. Nézzük hát az arany középutat: milyen új kis hot hatchek érhetőek el ma a piacon?

%KA%Már csak 5 ajtós kivitelében szerepel a Ford árlistájában a Fiesta ST2. Hamarosan ő is lekerül, hiszen érkezik a műszakváltás, 3 hengerrel a motortérben. Elég vadul hangzik, nem? Nem!%KA%

Már csak 5 ajtós kivitelében szerepel a Ford árlistájában a Fiesta ST2. Hamarosan ő is lekerül, hiszen érkezik a műszakváltás, 3 hengerrel a motortérben. Elég vadul hangzik, nem? Nem!

%KA%Csak rövid ideig érhető el a minden eddiginél erősebb, napban érvényesülő szürke fényezésével, kéttónusú felnijével külsőleg is egyedi Ford Fiesta ST200%KA%

Csak rövid ideig érhető el a minden eddiginél erősebb, napban érvényesülő szürke fényezésével, kéttónusú felnijével külsőleg is egyedi Ford Fiesta ST200

Ford Fiesta ST2 / ST200. Ha a prémium modelleket kivesszük a képből, kivétel nélkül elsőkerékhajtással, 1,6 literes turbós motorral szerelt hot hatcheket találunk a kisautók népes szegmensében. Ezen tulajdonságokat hozza a Ford kisautója is, ami rögtön két változatával is képbe került, hiszen az 5 ajtós Fiesta ST2 mellett még elérhető a limitált szériás és 20 lóerővel erősebb Fiesta ST200 is. Az alap Fiesta ST ötajtósként a család kedvence lehet, mindamellett hihetetlen precíz és sportosan kapcsolható − az ST200 esetében rövidebb áttételezésű − 6 sebességes kézi váltót kínál, valamint stabil úttartást. Érdekes módon sperr diffit egyik sportos Fiesta sem kap, ráadásul ma már elavultnak hat a SYNC I infotainment rendszer. Persze a Fiesták is épp most mennek át egy generációváltáson, ezért például konfigurálni már nem lehet a sport kiviteleket. A várható változás első hangzásra egyértelműen negatív, legalábbis ami a sportos modellt illeti. Az új Fiesta ST ugyanis már csak háromhengeres lesz, ráadásul hengerlekapcsolással fog spórolni. Nagyon szeretnénk, hogy meglepjen minket, és három hengerrel is kifújja a konkurensek orrát.

Új kis hot hatchek 2017 − technikai adatok
Ford Fiesta ST2 Ford Fiesta ST200 Opel Corsa OPC Renault Clio R.S. 200 Renault Clio R.S. Trophy 220
Hengerűrtartalom [cm3] 1596 1598 1618
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 182 (5700) 201 (6000) 210 (5500) 200 (6050) 220 (6050)
Nyomaték [Nm (1/min)] 240 (1600-5000) 290 (2500-4000) 230 (2200-5400) 260 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,9 6,7 6,8 6,7 6,6
Végsebesség [km/h] 220 230 235
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 5,9 6,1 7,5 5,9
CO2-kibocsátás [g/km] 138 140 174 133 135
Menetkész tömeg [kg] 1163 1088 1218 1279

%KA%Már nálunk is vallott, nem csak tudásával, külsejével és árával is meggyőző választás lehet a vadított Opel Corsa%KA%

Már nálunk is vallott, nem csak tudásával, külsejével és árával is meggyőző választás lehet a vadított Opel Corsa

Opel Corsa OPC. Észérvek alapján az abszolút győztes az Opel Corsa OPC, ami bár listaárával a legolcsóbb, 210 lovas létére az egyik legerősebb nem prémium hot hatch. Sőt, a feláras, csak az OPC Performance csomaggal kérhető önzáró diffivel valódi versenyautó, elképesztő kanyarodási képességgel. Minél gyorsabban megyünk a kanyarban, annál jobban húz a közepe felé. Hozza a megszokott vaskos magabiztosságot, ahogy azt már megszokhattuk a ma már PSA alá tartozó német márkától. A legvadabb Corsa csak háromajtós változatban érhető el, szintén elképesztően precíz váltóval, közvetlen kormányzással, magabiztossággal és a lábunkat már-már elhessegető kuplunggal, ami kőkeményen rúgja vissza a lábunkat, így dugóban nem túl kényelmes.

Új kis hot hatchek 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Fiesta ST2 3970 1722 1495 2489 276
Ford Fiesta ST200 3982 1764 1468 2489 276
Opel Corsa OPC 4021 1736 1479 2510 285
Renault Clio R.S. 200 4062 1731 1448 2589 300
Renault Clio R.S. Trophy 220 4062 1731 1448 2589 300

%KA%A frissítés óta kockás zászlót mintázó ködlámpákkal, de továbbra is 200 lóerővel érhető el a Renault Sport által megszakértett Clio R.S.%KA%

A frissítés óta kockás zászlót mintázó ködlámpákkal, de továbbra is 200 lóerővel érhető el a Renault Sport által megszakértett Clio R.S.

%KA%20 lóerővel erősebb, az alap Clio R.S.-nél is kihegyezettebb a Trophy, amivel még Nordschleife rekordot is döntöttek két éve%KA%

20 lóerővel erősebb, az alap Clio R.S.-nél is kihegyezettebb a Trophy, amivel még Nordschleife rekordot is döntöttek két éve

Renault Clio R.S. Mára nincs szívó a hot hatchek között, a jelenlegi Renault Clio R.S. generáció is a 2,0 literes szívómotort váltotta egy kisebb, 1,6 literes turbósra. Kizárólag 5 ajtósként és EDC duplakuplungos automatával érhető el a Renault Sport modellje, olyan rendelhető egyedi kiegészítőkkel, mint a beépített telemetria, az elektronikus önzáró diffi vagy az Akrapovic kipufogó rendszer. Utóbbi például már alapból jár a 20 lóerővel erősebb R.S. Trophy változathoz, ami már módosított futóművel és kikapcsolható menetstabilizátorral csábít. Még nála is keményebb lett volna a tervezgetett Clio R.S. 16, ám végül eltörölték a projektet. Az alap Clio R.S. sajnos már listaáron átlépi a 7 milliós küszöböt, a Trophy további 400 000 felárat jelent és egyben gazdagabb felszereltséget is. Méretben mindenkire ráver a két francia legény.

%KA%Az élményautózás csúcsán a Mini John Cooper Works csücsül, mind prémium árával, mind életérzésével. A kisautós hot hatch szegmens egyetlen kabrióját is a MINI kínálja%KA%

Az élményautózás csúcsán a Mini John Cooper Works csücsül, mind prémium árával, mind életérzésével. A kisautós hot hatch szegmens egyetlen kabrióját is a MINI kínálja

MINI John Cooper Works. A prémium szegmensbe lépve mindössze két versenyzőt találunk, ám számtalan kivitelben, a korábban megszokott 1,6 literes motorok helyett már öblösebb 2,0 literesekkel felvértezve. Közülük a MINI mindenképp elhozná a legvidámabb hot hatch címét. A BMW prémium kisautója is megkapta a híres John Cooper Works szakértelmet, és minden eddiginél erősebb, 231 lóerős lett. Most a 3 ajtós JCW-re koncentrálunk, de a szegmens egyetlen kabriója is a brit, vagyis német bohókás prémium autógyárhoz kötődik. A kipufogó durrogása és a szél suhanása a fejünk felett megadhatja a maximális gokart érzést, ahogy a MINI hívja. A stílus tehát teljesítménnyel is párosul, tökéletes ellentéte az Audi féle sterilségnek, ami egyébként a másik prémiummodellt szolgáltatja a körképhez.

Új kis prémium hot hatchek 2017 − technikai adatok
Audi S1 (3 ajtós) MINI John Cooper Works (3 ajtós)
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1998
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/6 vagy kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 231 (6000) 231 (5200-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 370 (1600-3000) 320 (1250-4800)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 5,9 6,1
Végsebesség [km/h] 250 246
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 7,1 6,7
CO2-kibocsátás [g/km] 166 133
Menetkész tömeg [kg] 1415 1220

%KA%Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság%KA% %KA%Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság%KA%

Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság

Audi S1. Körképünk legdrágábbja egyértelműen az Audi S1, de az egyetlen összkerekes is. Jelen esetben kizárólag a 3 ajtós változatot nézzük, hiszen azzal az igazi, nem igaz? Egyébként az 5 ajtós Sportback minimális felárat jelent, 9,5 milliós listaárukkal a kompakt szegmens izmosait kergetik, ráadásul csillagászati áron mérik minden kiegészítőjüket is. A raliból ismert legendás névvel nagy teher van az S1 vállán, nem csoda hát, hogy mindent beleadtak. Így kerülhetett egy kisautóba kategóriaidegen összkerékhajtás, és talán ennek tudható be, hogy kitartottak a kézi váltó mellett, ugyanis csak 6 fokozatú manuálissal érhető el az Audi apró hot hatche. Nem hinném, hogy bárki bánná, a célközönség értékelni fogja, mind a quattrót, mind a kézi váltót.

Új kis prémium hot hatchek 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi S1 (3 ajtós) 3975 1746 1423 2469 210
MINI John Cooper Works (3 ajtós) 3874 1727 1414 2495 211

%KA%Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is%KA% %KA%Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is%KA%

Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is

Persze ezek csak a jelenleg is elérhető modellek, a lista jóval hosszabb is lehetne. Hiányzik a felsorolásból például az épp frissülő, új generációjával pénteken bemutatkozó Volkswagen Polo GTI. Furcsa lehet, hogy az autóversenyzés szeretetéről híres japánokból klasszikus sportautóiból egyetlen sem került a körképbe. Mindez azért van, mert legtöbbjük épp most vezeti be legújabb sportmodelljét. Például a Suzuki és a Toyota is hoz kisautó méretű hot hatcheket. Míg a Swift Sport 1,4 literes turbós motorral érkezik majd, addig a Yaris GRMN már egy komolyabb fegyver lesz, 210 lóerővel, sperr diffivel, kompresszorral. Nem csak a japánokban, a franciákban is van egyfajta elfojtott vadság, hiszen kulcsmodelljeik rendszerint rendelkeznek sportos változattal. Ilyen például a Peugeot 208 GTi, ami a hazai konfigurátorban nem elérhető, csak rendelésre kérhető, ezért is nem került bele a körképbe. A Citroën szintén kiesett a körből mióta a DS felvette a prémium vonalat − korábban a DS3 Racinggel volt jelen. Úgy tűnik, a luxussal nem egyeztethető össze a sportosság.

%KA%Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült%KA% %KA%Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült%KA%

Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült

Új kis hot hatchek − listaárak*
Listaár [Ft]
Opel Corsa OPC 6 130 000
Ford Fiesta ST2 6 370 000
Ford Fiesta ST200 7 390 000
Renault Clio R.S. 200 7 199 000
Renault Clio R.S. Trophy 220 7 799 000
MINI John Cooper Works 8 702 000
Audi S1 9 453 460
(*2017 júniusában)

Általánosságban elmondható, hogy a turbó nélkül ma már nem igazán van hot hatch, az utolsó szívó mohikánok is kihalófélben vannak. A kisautóknál az elsőkerékhajtás az alapvetés, ezt egyedül az Audi S1 írja felül jelenleg is. Összvetésünk legjobb gyorsulója is ő lett, nem csoda. A legerősebb címért holtversenyben küzd a két prémiumautó, mind az Audi, mind a MINI kisautója 231 lóerős. Aki hisz a súlycsökkentés varázslatos erejében az nem tévedhet: a legkönnyebbnek a Fiesta ST200 bizonyult. A különleges modell valóban kezes, a minimális tömegnek köszönhetően érezhetően könnyed, nem igazán érezteti a részlegesen önzáró diffi hiányát. Több mint valószínű, hogy választáskor nem lesz elsődleges szempont a méret, másodlagos viszont lehet. Praktikusság tekintetében a Renault Clio R.S. viszi a pálmát, a legnagyobb méretekkel, köztük a legnagyobb csomagtérrel is a franciák méregzsákja rendelkezik. Nem véletlenül ő a legdrágább, nem prémium hot hatch. A legolcsóbb viszont az Opel Corsa OPC, ami tudásával sem veszik el, alapvetően is gazdag felszereltségét önzáró diffivel fejelhetjük meg. Az eszünkre hallgatva ő lehet a győztes, de egy hot hatch választáskor ki az, aki csak az eszére hallgat?

%KA%Teljesítményével és tudásával sem veszik el az Opel Corsa OPC, pedig a legolcsóbb kis méretű hot hatch. Észérvek alapján nyer, de ez az a piac, ahol sokkal inkább a szívünkre érdemes hallgatni, hogy mindig huncut félmosollyal üljünk be%KA%

Teljesítményével és tudásával sem veszik el az Opel Corsa OPC, pedig a legolcsóbb kis méretű hot hatch. Észérvek alapján nyer, de ez az a piac, ahol sokkal inkább a szívünkre érdemes hallgatni, hogy mindig huncut félmosollyal üljünk be

Ez is érdekes lehet:
 

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Szlovénia csak 2030-ig engedélyezné a hagyományos meghajtású járművek eladását

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját, amely szerint 2030...

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

BMW 120i, 2004 - használtteszt

Nem is túl rég játszik szerepet a BMW az ötajtós kompakt kategóriában, de várjunk csak! Az első...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 napja – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

3 napja – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

4 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Használtautó.hu

BMW 320d Touring M-PACKET

BMW 320d Touring M-PACKET

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

SEAT IBIZA 1.9 D E

SEAT IBIZA 1.9 D E

Ár: 360.000 Ft

Évjárat: 1998 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW X6 xDrive35d (Automata) HEAD UP-KAMERA-KULCSNÉLKÜLI IN

BMW X6 xDrive35d (Auto...

Ár: 7.800.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!