0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Óvatos duhaj - melyek a legerősebb kisautók?

Piaci körkép: apró hot hatchek, újonnan

Kisautót, de a lehető legerősebbet. Vagy épp legkönnyebbet? Lehet prémium és limitált is. Milyen új méregzsákokat találunk és mennyiért?

%KA%Általában az alapmodellnél jóval precízebb műszerek a kisautók sportosított csúcsváltozatai, minden perc élmény velük. Lássuk, mely szereplők érhetőek el jelenleg és mennyiért!%KA%

Általában az alapmodellnél jóval precízebb műszerek a kisautók sportosított csúcsváltozatai, minden perc élmény velük. Lássuk, mely szereplők érhetőek el jelenleg és mennyiért!

Mára tág fogalom lett a hot hatch, azaz szabad fordításban a sportos ferdehátú, így vásárlás előtt érdemes leszűkíteni a kört, hogy mire is használnánk pontosan utcai versenyautónkat. Mi most kizárólag a kisautó kategóriára, azaz a B-szegmensre koncentrálunk, hiszen itt találjuk azokat a félig teljesítményautókat, amik az alapjukat adó modellekhez képest összehasonlíthatatlanul sportos vezetési élményt adnak, mellette viszont a hétköznapokban is kényelmesen, a fogyasztás drasztikus növekedése nélkül használhatóak. Mostanra persze a miniautók kategóriájába is beszivárogtak a kihegyezett változatok, ám a valódi nagyágyúkat a kisautók felett, a kompakt szegmensben találjuk. Már legtöbbször 300 lóerő feletti teljesítménnyel, nem ritkán összkerékhajtással. Utóbbiak azonban egy teljesen más dimenziót képviselnek, nem csak tudásban, árban is. Nézzük hát az arany középutat: milyen új kis hot hatchek érhetőek el ma a piacon?

%KA%Már csak 5 ajtós kivitelében szerepel a Ford árlistájában a Fiesta ST2. Hamarosan ő is lekerül, hiszen érkezik a műszakváltás, 3 hengerrel a motortérben. Elég vadul hangzik, nem? Nem!%KA%

Már csak 5 ajtós kivitelében szerepel a Ford árlistájában a Fiesta ST2. Hamarosan ő is lekerül, hiszen érkezik a műszakváltás, 3 hengerrel a motortérben. Elég vadul hangzik, nem? Nem!

%KA%Csak rövid ideig érhető el a minden eddiginél erősebb, napban érvényesülő szürke fényezésével, kéttónusú felnijével külsőleg is egyedi Ford Fiesta ST200%KA%

Csak rövid ideig érhető el a minden eddiginél erősebb, napban érvényesülő szürke fényezésével, kéttónusú felnijével külsőleg is egyedi Ford Fiesta ST200

Ford Fiesta ST2 / ST200. Ha a prémium modelleket kivesszük a képből, kivétel nélkül elsőkerékhajtással, 1,6 literes turbós motorral szerelt hot hatcheket találunk a kisautók népes szegmensében. Ezen tulajdonságokat hozza a Ford kisautója is, ami rögtön két változatával is képbe került, hiszen az 5 ajtós Fiesta ST2 mellett még elérhető a limitált szériás és 20 lóerővel erősebb Fiesta ST200 is. Az alap Fiesta ST ötajtósként a család kedvence lehet, mindamellett hihetetlen precíz és sportosan kapcsolható − az ST200 esetében rövidebb áttételezésű − 6 sebességes kézi váltót kínál, valamint stabil úttartást. Érdekes módon sperr diffit egyik sportos Fiesta sem kap, ráadásul ma már elavultnak hat a SYNC I infotainment rendszer. Persze a Fiesták is épp most mennek át egy generációváltáson, ezért például konfigurálni már nem lehet a sport kiviteleket. A várható változás első hangzásra egyértelműen negatív, legalábbis ami a sportos modellt illeti. Az új Fiesta ST ugyanis már csak háromhengeres lesz, ráadásul hengerlekapcsolással fog spórolni. Nagyon szeretnénk, hogy meglepjen minket, és három hengerrel is kifújja a konkurensek orrát.

Új kis hot hatchek 2017 − technikai adatok
Ford Fiesta ST2 Ford Fiesta ST200 Opel Corsa OPC Renault Clio R.S. 200 Renault Clio R.S. Trophy 220
Hengerűrtartalom [cm3] 1596 1598 1618
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 182 (5700) 201 (6000) 210 (5500) 200 (6050) 220 (6050)
Nyomaték [Nm (1/min)] 240 (1600-5000) 290 (2500-4000) 230 (2200-5400) 260 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 6,9 6,7 6,8 6,7 6,6
Végsebesség [km/h] 220 230 235
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 5,9 6,1 7,5 5,9
CO2-kibocsátás [g/km] 138 140 174 133 135
Menetkész tömeg [kg] 1163 1088 1218 1279

%KA%Már nálunk is vallott, nem csak tudásával, külsejével és árával is meggyőző választás lehet a vadított Opel Corsa%KA%

Már nálunk is vallott, nem csak tudásával, külsejével és árával is meggyőző választás lehet a vadított Opel Corsa

Opel Corsa OPC. Észérvek alapján az abszolút győztes az Opel Corsa OPC, ami bár listaárával a legolcsóbb, 210 lovas létére az egyik legerősebb nem prémium hot hatch. Sőt, a feláras, csak az OPC Performance csomaggal kérhető önzáró diffivel valódi versenyautó, elképesztő kanyarodási képességgel. Minél gyorsabban megyünk a kanyarban, annál jobban húz a közepe felé. Hozza a megszokott vaskos magabiztosságot, ahogy azt már megszokhattuk a ma már PSA alá tartozó német márkától. A legvadabb Corsa csak háromajtós változatban érhető el, szintén elképesztően precíz váltóval, közvetlen kormányzással, magabiztossággal és a lábunkat már-már elhessegető kuplunggal, ami kőkeményen rúgja vissza a lábunkat, így dugóban nem túl kényelmes.

Új kis hot hatchek 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Fiesta ST2 3970 1722 1495 2489 276
Ford Fiesta ST200 3982 1764 1468 2489 276
Opel Corsa OPC 4021 1736 1479 2510 285
Renault Clio R.S. 200 4062 1731 1448 2589 300
Renault Clio R.S. Trophy 220 4062 1731 1448 2589 300

%KA%A frissítés óta kockás zászlót mintázó ködlámpákkal, de továbbra is 200 lóerővel érhető el a Renault Sport által megszakértett Clio R.S.%KA%

A frissítés óta kockás zászlót mintázó ködlámpákkal, de továbbra is 200 lóerővel érhető el a Renault Sport által megszakértett Clio R.S.

%KA%20 lóerővel erősebb, az alap Clio R.S.-nél is kihegyezettebb a Trophy, amivel még Nordschleife rekordot is döntöttek két éve%KA%

20 lóerővel erősebb, az alap Clio R.S.-nél is kihegyezettebb a Trophy, amivel még Nordschleife rekordot is döntöttek két éve

Renault Clio R.S. Mára nincs szívó a hot hatchek között, a jelenlegi Renault Clio R.S. generáció is a 2,0 literes szívómotort váltotta egy kisebb, 1,6 literes turbósra. Kizárólag 5 ajtósként és EDC duplakuplungos automatával érhető el a Renault Sport modellje, olyan rendelhető egyedi kiegészítőkkel, mint a beépített telemetria, az elektronikus önzáró diffi vagy az Akrapovic kipufogó rendszer. Utóbbi például már alapból jár a 20 lóerővel erősebb R.S. Trophy változathoz, ami már módosított futóművel és kikapcsolható menetstabilizátorral csábít. Még nála is keményebb lett volna a tervezgetett Clio R.S. 16, ám végül eltörölték a projektet. Az alap Clio R.S. sajnos már listaáron átlépi a 7 milliós küszöböt, a Trophy további 400 000 felárat jelent és egyben gazdagabb felszereltséget is. Méretben mindenkire ráver a két francia legény.

%KA%Az élményautózás csúcsán a Mini John Cooper Works csücsül, mind prémium árával, mind életérzésével. A kisautós hot hatch szegmens egyetlen kabrióját is a MINI kínálja%KA%

Az élményautózás csúcsán a Mini John Cooper Works csücsül, mind prémium árával, mind életérzésével. A kisautós hot hatch szegmens egyetlen kabrióját is a MINI kínálja

MINI John Cooper Works. A prémium szegmensbe lépve mindössze két versenyzőt találunk, ám számtalan kivitelben, a korábban megszokott 1,6 literes motorok helyett már öblösebb 2,0 literesekkel felvértezve. Közülük a MINI mindenképp elhozná a legvidámabb hot hatch címét. A BMW prémium kisautója is megkapta a híres John Cooper Works szakértelmet, és minden eddiginél erősebb, 231 lóerős lett. Most a 3 ajtós JCW-re koncentrálunk, de a szegmens egyetlen kabriója is a brit, vagyis német bohókás prémium autógyárhoz kötődik. A kipufogó durrogása és a szél suhanása a fejünk felett megadhatja a maximális gokart érzést, ahogy a MINI hívja. A stílus tehát teljesítménnyel is párosul, tökéletes ellentéte az Audi féle sterilségnek, ami egyébként a másik prémiummodellt szolgáltatja a körképhez.

Új kis prémium hot hatchek 2017 − technikai adatok
Audi S1 (3 ajtós) MINI John Cooper Works (3 ajtós)
Hengerűrtartalom [cm3] 1984 1998
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 automata/6 vagy kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 231 (6000) 231 (5200-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 370 (1600-3000) 320 (1250-4800)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 5,9 6,1
Végsebesség [km/h] 250 246
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 7,1 6,7
CO2-kibocsátás [g/km] 166 133
Menetkész tömeg [kg] 1415 1220

%KA%Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság%KA% %KA%Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság%KA%

Nem véletlenül fotózkodnak havas tájon az Audi család legkisebb sportos tagjai. Az Audi S1 az egyetlen összkerekes, és persze a legdrágább is a körképben. Főleg télen lehet mókás társ a mind a négy kerekével kaparó apróság

Audi S1. Körképünk legdrágábbja egyértelműen az Audi S1, de az egyetlen összkerekes is. Jelen esetben kizárólag a 3 ajtós változatot nézzük, hiszen azzal az igazi, nem igaz? Egyébként az 5 ajtós Sportback minimális felárat jelent, 9,5 milliós listaárukkal a kompakt szegmens izmosait kergetik, ráadásul csillagászati áron mérik minden kiegészítőjüket is. A raliból ismert legendás névvel nagy teher van az S1 vállán, nem csoda hát, hogy mindent beleadtak. Így kerülhetett egy kisautóba kategóriaidegen összkerékhajtás, és talán ennek tudható be, hogy kitartottak a kézi váltó mellett, ugyanis csak 6 fokozatú manuálissal érhető el az Audi apró hot hatche. Nem hinném, hogy bárki bánná, a célközönség értékelni fogja, mind a quattrót, mind a kézi váltót.

Új kis prémium hot hatchek 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Audi S1 (3 ajtós) 3975 1746 1423 2469 210
MINI John Cooper Works (3 ajtós) 3874 1727 1414 2495 211

%KA%Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is%KA% %KA%Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is%KA%

Csak külön kérésre rendelhető a Peugeot 208 GTi, a hazai árlistán nem szerepel a francia méregzsák. Új 1,5 literes motorjával épp most vallatjuk, év végén viszont befuthat a jóval vadabb GRMN Yaris is

Persze ezek csak a jelenleg is elérhető modellek, a lista jóval hosszabb is lehetne. Hiányzik a felsorolásból például az épp frissülő, új generációjával pénteken bemutatkozó Volkswagen Polo GTI. Furcsa lehet, hogy az autóversenyzés szeretetéről híres japánokból klasszikus sportautóiból egyetlen sem került a körképbe. Mindez azért van, mert legtöbbjük épp most vezeti be legújabb sportmodelljét. Például a Suzuki és a Toyota is hoz kisautó méretű hot hatcheket. Míg a Swift Sport 1,4 literes turbós motorral érkezik majd, addig a Yaris GRMN már egy komolyabb fegyver lesz, 210 lóerővel, sperr diffivel, kompresszorral. Nem csak a japánokban, a franciákban is van egyfajta elfojtott vadság, hiszen kulcsmodelljeik rendszerint rendelkeznek sportos változattal. Ilyen például a Peugeot 208 GTi, ami a hazai konfigurátorban nem elérhető, csak rendelésre kérhető, ezért is nem került bele a körképbe. A Citroën szintén kiesett a körből mióta a DS felvette a prémium vonalat − korábban a DS3 Racinggel volt jelen. Úgy tűnik, a luxussal nem egyeztethető össze a sportosság.

%KA%Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült%KA% %KA%Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült%KA%

Remélhetőleg hamarosan hozzánk is befuthat az új Swift Sport, ami először kaphat turbós motort. Közben a sportos apró Citroënektől elköszönhetünk egyelőre, már a DS3-ból sem rendelhető hot hatch változat. A paletta csúcsán a Sebastien Loeb változat ült

Új kis hot hatchek − listaárak*
Listaár [Ft]
Opel Corsa OPC 6 130 000
Ford Fiesta ST2 6 370 000
Ford Fiesta ST200 7 390 000
Renault Clio R.S. 200 7 199 000
Renault Clio R.S. Trophy 220 7 799 000
MINI John Cooper Works 8 702 000
Audi S1 9 453 460
(*2017 júniusában)

Általánosságban elmondható, hogy a turbó nélkül ma már nem igazán van hot hatch, az utolsó szívó mohikánok is kihalófélben vannak. A kisautóknál az elsőkerékhajtás az alapvetés, ezt egyedül az Audi S1 írja felül jelenleg is. Összvetésünk legjobb gyorsulója is ő lett, nem csoda. A legerősebb címért holtversenyben küzd a két prémiumautó, mind az Audi, mind a MINI kisautója 231 lóerős. Aki hisz a súlycsökkentés varázslatos erejében az nem tévedhet: a legkönnyebbnek a Fiesta ST200 bizonyult. A különleges modell valóban kezes, a minimális tömegnek köszönhetően érezhetően könnyed, nem igazán érezteti a részlegesen önzáró diffi hiányát. Több mint valószínű, hogy választáskor nem lesz elsődleges szempont a méret, másodlagos viszont lehet. Praktikusság tekintetében a Renault Clio R.S. viszi a pálmát, a legnagyobb méretekkel, köztük a legnagyobb csomagtérrel is a franciák méregzsákja rendelkezik. Nem véletlenül ő a legdrágább, nem prémium hot hatch. A legolcsóbb viszont az Opel Corsa OPC, ami tudásával sem veszik el, alapvetően is gazdag felszereltségét önzáró diffivel fejelhetjük meg. Az eszünkre hallgatva ő lehet a győztes, de egy hot hatch választáskor ki az, aki csak az eszére hallgat?

%KA%Teljesítményével és tudásával sem veszik el az Opel Corsa OPC, pedig a legolcsóbb kis méretű hot hatch. Észérvek alapján nyer, de ez az a piac, ahol sokkal inkább a szívünkre érdemes hallgatni, hogy mindig huncut félmosollyal üljünk be%KA%

Teljesítményével és tudásával sem veszik el az Opel Corsa OPC, pedig a legolcsóbb kis méretű hot hatch. Észérvek alapján nyer, de ez az a piac, ahol sokkal inkább a szívünkre érdemes hallgatni, hogy mindig huncut félmosollyal üljünk be

Ez is érdekes lehet:
 

Augusztusban hivatalosan is bemutatkozik a BMW M5

A legfrissebb jelentések alapján a bajorok már ebben a hónapban bemutatják az új ötös sorozat...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal...

BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt...

Renault Koleos 1.6 dCi Intens teszt

Emelt Talisman, a prémium felé csörtető nagy SUV, a franciáktól megszokott kényelemmel és az...

Melyik szedán éri meg jobban? Citroën C-Elysée, Fiat Tipo, Lada Vesta, vagy Peugeot 301?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Felnimeccs: megéri a nagyobb kerékre költeni?

Örök vitatéma az alufelni és a nagy kerék kérdése. A nagyobb kerék ugyanis jelentősebb tömeget...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

2 napja – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

3 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

5 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Használtautó.hu

PEUGEOT 508 SW 1.6 e-HDi Access 2TR START-STOP .PANORAMA.NAVI

PEUGEOT 508 SW 1.6 e-H...

Ár: 2.890.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 530d xDrive (Automata)

BMW 530d xDrive (Autom...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 5008 1.6 HDi Premium 2TR AUTOMATA.NAVIGACIO!

PEUGEOT 5008 1.6 HDi P...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!