A márka története
Az Audi autógyárat August Horch hozta létre 1909-ben, miután kiszorult az általa tÃz évvel korábban alapÃtott, és a nevét továbbra is viselÅ‘ cégbÅ‘l. A Horch név jelentése magyarul hallgass, a legenda szerint a cégalapÃtó fiának ötlete volt a családnév latin megfelelÅ‘jének, az Audi szónak a használata. 1928-ban a cég a DKW többségi tulajdonába került, majd 1932-ben a Horch-al és a Wandererrel egyesülve megalakult az Auto Union, és a négy márka összekapcsolódását jelképezi az Audi emblémájaként ma is használt négy karika. Az Audi nevet ugyan nem, de ezt a négykarikás emblémát használták az Auto Union - Ferdinand Porsche által tervezett - legendás versenyautóin az 1930-as években. A háború után a cég márkanevei közül csak a DKW maradt használatban a korszak igényeinek megfelelÅ‘ olcsó, kétütemű, fronthajtású autókon. 1958-ban a Daimler-Benz lett a többségi, majd egy évre rá a kizárólagos tulajdonos.
Ezután fejlesztettek ki a Mercedes kÃnálat olcsóbb, egyszerűbb tÃpusokkal való kiegészÃtésére szolgáló négyütemű motorral hajtott modellt, amit 1965-tÅ‘l Audi néven árusÃtott a megelÅ‘zÅ‘ évben a Volkswagen tulajdonába került gyár. 1969-ben a VW megszerezte az NSU gyárat, és megalakÃtotta az Audi NSU Auto-Union AG-t, mely elnevezést 1985-ben egyszerűsÃtettek Audi AG-re. A márka újkori történetének elsÅ‘ igazán elÅ‘remutató modellje az 1968-ban bemutatott fronthajtású Audi 100 volt, de a VW gyár Bogár utáni sikerkorszaka is Audi modelleken alapszik, a kis változtatások után Passat-ként gyártott Audi 80-ason, a Polóvá átemblémázott Audi 50-esen, ráadásul ezek műszaki alapjaira épül még a kategóriateremtÅ‘, olasz Giugiaro-féle karosszériával ellátott Golf is. Az Audi szerepe a konszernen belül egyre inkább a presztÃzs és műszaki haladás képviselete lett, ennek jegyében született meg 1980-ban az összkerekes, turbómotoros quattro; 1982-ben az áramvonal-bajnok új 100-as, melyet 1985-tÅ‘l teljes egészében ónozott karosszériával gyártottak. A high-tech vonulatot az 1994-tÅ‘l gyártott V8-utód, az alumÃnium karosszériás A8 vitte tovább, a presztÃzst pedig többek közt az ikonikus formatervű Audi TT, valamint legújabban az R8 hivatott erÅ‘sÃteni.