Ilyen a 600 lóerővel ünneplő BMW M5
BMW M5: négy tizedet hozott a 40 lóerős többlet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már láthatjuk is, hogy mutat a modell 30 éves születésnapjára készített ünnepi BMW M5. És az is kiderült, hogy 4 mp alatt futja a 100-at.
Harminc év BMW M5 sportlimuzinjai. Az első "alig" 286 lóerős volt, a jubileumi - limitált - széria V8-asát bezzeg már 600 lóerőre tuningolták a derék bajor mérnökök
Röviddel azután, hogy kiszivárogtak az első infók a BMW M5 izomautó 30 éves fennállását ünneplő limitált szériáról, a gyár máris nyilvánosságra hozta a hivatalos képeket és adatokat. A csúcsgép Individual Frozen Dark Silver metálfényezése különleges matt/selyem, kéttónusú és egyedi hétküllős kerekei 20 colosak, abroncsai elöl 265/35-ös, hátul 295/30-as méretűek, futóműve a feszesebb hangolású rugókat és lengéscsillapítást adó Competition Package-nek hála egy egész centivel ültetett az alapmodelléhez képest.
[BANNER type="1"]
30 Jahre M5 feliratokban és plakettekben gazdag, sorszámos, fekete/szürke bőrös/alcantarás, aludekoros az elöl M multifunkciós sportülésekkel szerelt utastér. A 16 hangszórós hifi alapból 600 wattos Harman Kardon, felárért 1200 wattos Bang & Olufsen
A 4,4 literes ikerturbós V8 560/575 lóerejéből 600 kerekedett (hogy így az eddigi legerősebb széria-BMW legyen), a nyomatékmaximum egy húszassal megtoldva 700 Nm-re nőtt. Percenkénti 1500-tól 6000-es fordulatig. A váltó csakis 7 fokozatú kettős tengelykapcsolású automatizált, a hátsó differenciálmű, a menetstabilizáló, a kormány és a DCT is át-, sportosabbra programozott. A 100-as sprintidő négy tizeddel javulva 3,9 mp, a "korlátmentesített" végsebesség durva 305 km/óra. Az 1,87 tonnás nehézbombázó közben 100 km-en elvileg 9,9 liter benzinnel is elvegetálgat.
Ez van, a rajongóknak/gyűjtőknek talán nem a legjobb hír, de - ha minden igaz, júliustól - más színben egyetlen ünnepi M5 sem lesz kapható a 300-ból













