Három litert sem fogyaszt a Peugeot 308 új benzinmotorja
Peugeot 308 1.2 e-THP: 2,85 l/100 km
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiderült, mennyit fogyaszt az Év Autója díjas Peugeot 308 orrában az új 1.2 e-THP motor. Szinte semmit, pedig benzines.
Nem, a való világban az 1.2 e-THP benzinmotoros Peugeot 308 nem lehet, nyilván nem is lesz ennyire hipertakarékos, de azért elég takarékosnak ígérkezik
Fogyasztási rekordot állítottak fel az Év Autója 2014 címet érdemlő, hamarosan kombiként is érkező Peugeot 308-cal, méghozzá egy benzines változattal. A rövidesen nálunk is megjelenő 1.2 e-THP 3 hengeres, PureTech "művésznevű" 130 lóerős, természetesen turbós és stop-startos benzinmotorról van szó, a váltó 6 fokozatú manuális.
[BANNER type="1"]
A rekord Almeriában, Spanyolországban jött össze nem a forgalomban autózva, hanem versenypályán. Senkitől és semmitől sem zavartatva, állítólag hétköznapi széria személygépjárművel, trükkök nélkül, váltott sofőrökkel 32 órán át, 51,4 literrel 1810 kilométert elérve. És ez 2,85 l/100 km-es fogyasztást jelent (meg azt, hogy rettenet izgalmas lehetett a mutatvány 50-60-nal poroszkálva). A Németországban a 125 lovas 1.6 THP-nál 800 euróval drágább és nyilván Euro 6-os környezetvédelmi besorolású 1.2 e-THP 130 gyári szabványfogyasztása különben 4,6-4,8 l/100 km attól függően, hogy mekkora kerekeken gurul (a két véglet 195/65 R15 és 225/40 R18). Viszonyításképp a szívó 1.2-es VTi (82 LE) gyári étvágya 5,0 l/100 km, az 1.6 THP-é 125 lóerősen 5,6-5,8, 156 lóerősen 5,8 l/100 km.
Az 1.2 e-THP 130 lóereje percenkénti 5500-as fordulaton van meg, nyomatékmaximuma 230 Nm 1750-nél. Százra 12,1 mp alatt gyorsítja a sofőröstül 1370 kilós autót, a végsebesség 200 km/óra. Az új erőforrást nemsoká a 308-on kívül a 208 és a 2008 is megkapja, de "csak" 110 lóerősen. Akinek pedig még takarékosabb 308 kéne, többféle dízel közül válogathat, a legspórolósabb az 1.6 BlueHDi-nek egy 120 lóerős verziója 3,1 l/100 km-es ígérettel.

Igen, ilyen tempónál az én 1.9 dCi-m is kb ennyit eszik, 1400 kilóval. Ellenben valós forgalomban, 90-100 körül 3.8-4.1 között eszik. Szerintem nincs új a nap alatt. Ha vegyesben eljár 5-6 liter körül, akkor már okés a dolog. 🙂