Százéves a Chevrolet csokornyakkendője
Az aranyszínű csokornyakkendő története
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Chevrolet jellegzetes, csokornyakkendő formájú emblémája idén ünnepli a századik születésnapját. Nem tétlenkedik a jubileumi évben az amerikai gyártó, idén mintegy 25 új típust mutatnak be, ezzel is tovább növelve a márka ismertségét és hírnevét.
1913-ban, az 1914-es modellévű Chevrolet H-2 Royal Mail és H-4 Baby Grand modelleken mutatkozott be a Chevrolet első, 100 év alatt sok finomítást megélt csokornyakkendős emblémája
A csokornyakkendő száz év alatt 215 millió Chevrolet modellen ékeskedett, ezek közül megközelítőleg 60 millió van még mindig az utakon. Körülbelül 6,39 másodpercenként adnak el Chevrolet személyautókat, szabadidő-autókat és kisteherautókat a világ 140 Chevrolet márkát forgalmazó országainak egyikében. A Chevy tartja az eddigi éves eladási rekordot, ugyanis az idei első hat hónap alatt már 2,5 milliót modellt adtak el.
Az 1911-ben Detroitban megalapított Chevrolet a világ negyedik legnagyobb autógyártója, évente majdnem 5 millió autót értékesít 140 országban, 1913-ban megjelent csokornyakkendője idén 100 éves
"A Chevrolet csokornyakkendő mára az egész világon ismert, az amerikai leleményesség szinonimájává vált” - mondta a Chevrolet marketing főnöke, Tim Mahoney. "Akár több ezer kilót vontatva robogsz át köves terepen egy Silverado pickuppal, akár egy elektromos Spark EV-vel utazol, a Chevrolet logó mindig az orrod előtt mutatja az utat.” (Biztosan, de ugyanez azért még néhány márkáról elmondható... - a szerk.) [kepallobal=94627.jpg]Eleinte természetesen még kurblival indultak a Chevrolet modelljei is[/kepallobal]
A csokornyakkendő száz éve van jelen, de az eredete homályba vész. Számos legenda, rengeteg történet van a kialakulásáról, de hogy mi az igazság, nem tudjuk. Az egyik ilyen szerint Durant-ot egy párizsi szállodában látott plakát inspirálta, egy másik vélekedés szerint egy újsághirdetésben fedezte fel, mialatt az egyesült államokbeli Hot Springsben vakációzott. Durant özvegyének és lányának más elképzelése volt a logó eredetéről. Margery Durant azt írta az 1929-es My Father című könyvében, hogy Durant gyakran rajzolgatott márkajelzéseket egy papírra az ebédlőasztalnál. „Úgy emlékszem, a leves és a sült csirke között mutatta meg nekünk azt a logót, ami a mostani Chevrolet-ken látható.”
1968-ban Durant özvegyével, Catherine-nel készítettek egy interjút, amiben a hölgy azt nyilatkozta, hogy a logó eredete egy 1912-es Hot Springs-i vakációhoz köthető. Férje az újságot olvasta a hotelszobában, amikor megpillantva a szimbólumot felkiáltott: „Ez jó embléma lehetne a Chevroletnek!” Azt Catherine már nem tudta megmondani, hogy milyen is volt ez az eredeti embléma. Ken Kaufmann történész és a The Chevrolet Review szerkesztője nem hagyta annyiban és az interjút követően elkezdett kutatni az ügyben. Sok korabeli újságot nyálazott át, amíg kezébe akadt egy 1911. november 12-én Atlantába kiadott The Constitution című lap. Abban talált egy Southern Compressed Coal Company reklámot, amely egy gyújtófolyadékot hirdetett. Ennek a cégnek az akkori logója nagyon hasonlított a Chevrolet-ken látható emblémához. [BANNER type="1"] Vajon Durant és a felesége egy hasonlót vagy esetleg ugyanazt a hirdetést látták a következő évben néhány állammal északabbra? A Kaufmann által megtalált újságot mindössze kilenc nappal a Chevrolet cég egyesítése után nyomtatták ki. A cég csokornyakkendője először 1913. október 2-án jelent a Washington Post napilapban „Keresd ezt a névtáblát!” felirattal az embléma fölött.









Már megint hazudozik Ungyi elvtárs. Amit ír, az ugyanis nem igaz!