Hét utas vehet részt a szafarin az elektromos Land Roverrel. Az idegenvezető helye nem tűnik éppen életbiztosításnak...
59 kW teljesítményű a villanymotor
A dél-afrikai Durban neve biztos ismerősen cseng a sportrajongóknak, hiszen a tavaly megrendezésre került labdarúgó
világbajnokság több mérkőzését is ennek a városnak a stadionjában bonyolították le. Most fociról nem lesz szó, ellenben itt, az Indaba 2011 turisztikai rendezvényen debütál a Land Rover South Africa, és egy helyi Land Rover specialista, a Barker Performance Products közös fejlesztése, a kísérleti célokat szolgáló Defender EV Safari Game Viewer, amely egy tisztán elektromos üzemre átalakított Land Rover. Már maga az autó felépítménye is különleges (a vezetőn kívül hét személy szállítására van lehetőség, az ülések lépcsőzetes elrendezése a mozikéhoz hasonló, míg az idegenvezető az autó bal elején rögzített ülésen foglal helyet, kívül a karosszérián), de az igazi érdekesség a lemezek alatt rejlik. A szokásos belsőégésű erőforrás helyett 59 kW teljesítményű, léghűtéses aszinkron villanymotor került a Landy elejébe 330 Nm forgatónyomatékkal, míg a 300 voltos, 27 kWh kapacitású lítium-ion telepeket az akkumulátorok területén nagy tapasztalattokkal rendelkező Axeon szállította. A zéró emissziós, maximum 60 km/órás tempóra képes Defender EV egy töltéssel 80 kilométeres távot tud megtenni (+20 km tartalék), amely elegendő három szafaris turnus lebonyolításához, majd következhet a gyorstöltés. Az autó terepjáró képessége megmaradt, a villanyos Land Rover normál társaihoz hasonlóan 4x4-es, továbbá van differenciálzárja, így nem jelent vele gondot az afrikai kiruccanás. Most már az állatoknak kell vigyázni, mert eddig biztosan felfigyeltek a motorzajjal közeledő turistákra, ám az elektromos túraautó nem csak károsanyag-kibocsátás, de hang nélkül is üzemel.