Beárazták itthon az új Ford Mustangot: megér ennyit az izomautó?

A 446 lóerős GT, és a 454 lovas Dark Horse kivitel is elérhető lesz Magyarországon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén végre megérkezik hazánkba is a Ford Mustang hetedik generációja, ennek egyik bizonyítéka, hogy már magyar árakat is kapott. Eláruljuk, mennyit kérnek érte!

Már hazai árakat is kapott az új Mustang

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, némi kompromisszummal jár majd a hetedik generációs Mustang élmény Európában. Az Egyesült Államokban az izomautó Dark Horse kivitele 500 lóerőt és 567 newtonméteres nyomatékot kínál, addig a magyar konfigurátorban 453 lóerőt és 540 newtonmétert tüntetnek fel a "sötét ló" neve mellett. Itthon a V8-as motorral felszerelt modell 6 fokozatú manuális, illetve 10 sebességes automata váltóval lesz elérhető. Előbbi indulóára 28 820 000 forint, míg a 4,4 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órára gyorsuló automata váltós verzió már 30 020 000 forinttól indul. Csak a rend kedvéért: a 6 fokozatú váltóval 5,2 másodperc alatt érhető el a százas tempó nulláról, cserébe a végsebessége valamivel magasabb, hiszen a 10 sebességes kivitellel ellentétben nem 250 km/óráig, hanem 263-ig lehet nyomni a gázpedált.

Itthon kétféle kivitel lesz kapható, ugyancsak kétféle váltóval, de minden esetben az 5,0 literes V8-as motor hajtja majd

Hirdetés

Magyarországon is elérhető lesz a vászontetős kivitel is

A GT változat ennél jóval olcsóbb, viszont "csupán" 446 lóerős kínál, ám a nyomaték ugyanúgy 540 newtonméter. Ebben az esetben is adott az 5,0 literes V8-as motor, illetve a 10 fokozatú automata, valamint a 6 sebességes manuális váltó. Utóbbi számít az olcsóbb alternatívának, hiszen az már 24 120 000 forinttól hazavihető, míg a másik verzió indulóára 25 320 000 forint. A két GT változat között nincs különbség ami a végsebességet illeti, egységesen 250 km/óráig tudnak gyorsulni, ám az automata a márka adatai szerint jobb 0-100-as értékre képes, 4,9 másodperc alatt van százon, míg a manuális kivitel 5,3 szekundum alatt tudja ugyanezt produkálni. A konfigurátor alapján itthon is elérhető lesz a GT változatból a Fastback, és a vászontetős verzió is.

Már csak idő kérdése, mikor tűnnek fel a magyar utakon az első Mustangok

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.02.10. at 11:25
    Permalink

    A 2000-es évek elején volt egy sikerszéria mindegyik izomautó gyártónál, de jelenleg megint kezdenek becsúszni a középszerűségbe, mint a ’70-es, ’80-as években. Értem, hogy a Fordnál miért látják még értelmét a Mustang globális elérhetőségének, de annyira gyorsan változnak az autóvásárlási szokások, hogy tényleg csak a paletta színesítéseként van értelme.
    10 éve még a belsőégésű autók védelmében hangzott el, hogy egy ilyenben nyugodtan lehet élvezni a vezetést, nem kell a hatótávtól aggódni. Ma már fordítva gunyoroskodnak az emberek, hogy egy Teslában nem kell a sebességi fokozatokat meg hengereket számolni.

Vélemény, hozzászólás?