Megkezdődött az új e-Powerrel szerelt Qashqai gyártása a Nissan sunderlandi gyárában
A 2006-os gyártáskezdés óta 4,5 millió Qashqai készült az Egyesült Királyságban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már az új generációs e-Power hajtáslánccal szerelt Qashqai készül a Nissan sunderlandi üzemében, a 4,5 millió itt gyártott példányból 2007 óta csaknem 25 000 Qashqai került forgalomba hazánkban.
Új mérföldkőhöz érkezett a Nissan Qashqai sikertörténete: elindult az eddigi legfejlettebb hajtástechnológiával szerelt Qashqai modell gyártása a Nissan sunderlandi gyárában. Az új modell a gyár 1-es számú gyártósorán készül, és a Nissan saját fejlesztésű, új generációs e-Power hajtásláncával érkezik. A technológia átfogó frissítései révén az új Qashqai kategóriájában kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságot kínál, az alacsonyabb kibocsátásnak és a tovább finomított működésnek köszönhetően a vezetési élmény egyre közelebb kerül a tisztán elektromos autókéhoz.
A gyártásindítás egy különleges évfordulóval is egybeesik: a Nissan már 4,5 millió darab Qashqait gyártott le sunderlandi üzemében 2006 óta – ez átlagosan egy új autót jelent minden két és fél percben, immár 19 éve.
Az e-Power négy évvel ezelőtt debütált a régióban, azzal a céllal, hogy elektromos vezetési élményt nyújtson, a hálózati töltés kényelmetlensége nélkül. A technológia lényege, hogy a járművet kizárólag elektromotor hajtja, miközben egy 1,5 literes turbós benzinmotor csak az áramtermelésért felel. Az új változat 4,5 literes fogyasztást és 1200 kilométeres hatótávot kínál, ráadásul sport módban 11 kilowattal nőtt a teljesítmény is a korábbi hajtáslánchoz képest.A sunderlandi csapat számára különösen mozgalmas időszak ez, hiszen párhuzamosan készülnek a 100%-ban elektromos új Nissan LEAF gyártására is. Ez lesz az első modell a Nissan EV36Zero nevű projektjén belül, amelyet 2026-ban a szintén teljesen elektromos Juke követ majd. Az EV36Zero a Nissan jövőképe a fenntartható autógyártásról: egy olyan átfogó gyártási stratégia, amely az elektromos járművek, a megújuló energiaforrások és az akkumulátorgyártás összekapcsolásával alakítja át a sunderlandi üzemet Európa egyik zászlóshajó EV-központjává.


