Az autógyártók nem véletlenül alkalmazzák előszeretettel az évről évre nagyobb képernyőket, hiszen így nem kell fizikai kapcsolókat legyártani, helyette minden funkció a tabletekbe integrálható. Viszont mára kijelenthető, hogy mindez nem feltétlenül a legpraktikusabb megoldás, illetve biztonsági szempontok mentén is megkérdőjelezhető. Nem véletlen, hogy hamarosan az Euro NCAP is lepontozza majd azokat a modelleket, amelyekben kevés fizikai gomb kap helyet.
Bár látszólag a Mercedes is a képernyő orientált irányba tart, nemrég elismerték, visszább kell venniük. Magnus Östberg, a márka szoftverfejlesztésért felelős vezetője az Autocarnak adott interjújában elmondta, az adatok azt mutatják, a fizikai gombok egyszerűen jobbak. Hozzátette, folyamatosan elemzik a vásárlók miképpen használják az autóikat, a beérkező információk pedig a hagyományos kapcsolóknak "adnak igazat". Éppen ezért hozzák őket vissza.
Ugyanakkor a képernyők maradnak, ahogyan az új elektromos GLC-ben is látható. Viszont
a villany-SUV-ba és a
CLA Shooting Brake-be már új kormányt épít a Mercedes, amelyen hagyományos tekerők, kapcsolók, és gombok kapnak helyet. Ezt a megoldást pedig vélhetően más modellek is megkapják majd. Östberg kiemelte, egyfajta egyensúlyt szeretnének megtalálni, ahol a képernyők és a gombok jól megférnek egymás mellett.