Számos márka bejelentette néhány évvel ezelőtt a teljes átállást, hogy aztán mostanra szinte mindenki kihátráljon. Ezzel szemben a BMW nem tett ilyen nyilatkozatot, viszont konszern szinten "megégették" magukat, mivel a Mini még 2021-ben meghirdette a teljes átállást 2030-ra.
Idén tavasszal végül visszakoztak.
Jochen Goller, a BMW igazgatótanácsának ügyfélkapcsolatokért, márkákért, és értékesítésért felelős tagja az Autocar indiai kirendeltségének adott interjút, amelyben erős kijelentést tett.
"A belső égésű motorok sosem fognak eltűnni. Soha!"
Mindez Európából nézve - főleg
az első Neue Klasse modell bemutatása után - furcsának tűnhet. Azonban nem véletlen, hogy Goller éppen egy indiai portálnak nyilatkozott eképpen. A világ azon régióiban ugyanis a töltőhálózat kiépítetlen, így lényegében a nagyobb városokon kívül csak a belső égésű motoros autók értelmezhetőek hosszútávú felhasználásra.
Ugyanakkor fontos látni, elképzelhető, hogy 2035-től Európában nem lehet majd újonnan ilyen autókat vásárolni, amennyiben ténylegesen életbe lép a tiltás. Ezzel kapcsolatban egyre több vállalat fejesei fejezik ki ellenvetésüket, éppen ezért a jövő évre tervezett "újratárgyalást" előrehozták az idei esztendő végére. Egyes jelentések szerint a döntéshozók 2035 után is engedélyezik majd a konnektoros hibrid és a hatótávnövelő belső égésű motorral ellátott (EREV) személygépkocsik értékesítését - mutat rá az InsideEVs.
Pedig a BMW-nél többet talán egy gyártó sem tett annál, hogy a belsőégésű motorok eltűnjenek. Csak az ő autóikből több ég ki, mint villanyautóból összesen.