Szinte nincs olyan autógyártó, aki ne vizsgálta volna felül a korábban meghirdetett elképzelését, miszerint elektromos márkává válik vagy bizonyos modelljeiket állítják át alternatív platformra. A Porsche a Macan, a Boxster és a Cayman típusaiból hajította volna ki a benzinmotort, azonban most új stratégiával álltak elő.
Az elektromos Macant ugyan tavaly meglépték, de nem voltak olyan bátrak, hogy önmagára hagyják. Helyette az immár 11 éves első generációt is gyártásban tartották és tartják várhatóan 2028-ig. Váratlan fordulat, hogy mégis lesz benzines utód a most futó elektromossal párhuzamosan. Elkaszálták az elektromos Cayenne tervét is, ami a dugattyús verziókat egészítette volna ki. A jelenleg fejlesztési fázisban lévő, a Cayenne fölé érkező. egyelőre K1 néven emlegetett modellt is teljesen áttervezik. Ez eredetileg tisztán elektromosként került volna a kereskedésekbe, ám ilyen verzió mégsem készül. Ez komoly érvágás a Porschének, az alapoktól kell újratervezni az óriás SUV-t.
A 718 Boxster és Cayman háza táján is lesz változás. Ezek tisztán villanyhajtásúakká váltak volna, ám ez mégsem így lesz. Az elektromos változatok mellett készül majd benzines is, de csak a csúcsmodellek lesznek kőolaj függők. Így az a furcsa helyzet áll majd elő, hogy a szegényebb vásárlóknak jut a villanymotoros Porsche, de az igazi nyalánkság a kipufogós modell lesz.