Hazait vagy importot? – Renault Captur vagy Suzuki Vitara?

Friss kihívója akadt a Vitarának, méghozzá a Renault Captur, összemértük őket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megjelenése óta szinte letaszíthatatlan a trónról itthon a Suzuki Vitara, ám az autópiac most jelentős változáson megy keresztül és van jó pár kihívó, a friss és ropogós Renault Captur is annak tekinthető.


A népszerű crossover szegmenst a Suzuki is időben kezdte meglovagolni és a hazai vásárlók szívét szinte letarolták a Vitarával 2015-ben. A modell idén tapossa az ötödik évét és még tud hová fejlődni és újat mutatni, tavaly több mint 12 000 példány fogyott itthon az esztergomi gyártású kedvencből, ezzel tavaly is az első helyen végzett az eladási listán. A Renault Captur első generációja Európa legnépszerűbb crossovere volt a B szegmensben, ám tavaly búcsúzott, viszont még itthon is elment a kifutó modellből majdnem 3000. Ideje volt a váltásnak, megjött a második generációs Captur, ami joggal pályázhat felmenője hírnevére.

Itthon letaszíthatja a trónról a Vitarát bármi is?

Jövő ilyenkor már tudni fogjuk rá a választ, de egyelőre megjósolni is nehéz, mi lesz az autópiaccal, az persze garantálható, hogy jelentős lesz a visszaesés. A Suzukinak most nincs egyszerű helyzete, az Esztergomi gyártósoron egyelőre áll a termelés, de a jelenleg készülő modellek értékesítése sem lehet egyszerű, mert nagyot változott a Vitara és az S-cross. „Bonyolultabb” lett, és az ilyen mechanikát érintő változásokra épp az érintett közönség a legérzékenyebb. A kicsit öreg, de ma is népszerű Vitarát a nagyon friss, második generációs Capturrel vetettük össze, és talán mondhatjuk, hogy alapmotoros kiviteleket választottunk.
Külső
Divat és funkció, leginkább ez a két szó jellemezheti a Capturt és a Vitarát első ránézésre, nagyon más karakterek. A francia újdonság csinos megjelenésű a gömbölyű formáival, a kidagadó idomaival és aprólékos formatervével. Fehér fényezése sem egyszerű, inkább tört fehér, kicsit krémszínű, ügyesen kiemeli a formavilágát és ezzel a Capturt is a forgalomban. Vele szemben a Vitara nagyon egyszerűnek mondható, viszont az esztergomi közönségkedvencre még mindig nem lehet azt mondani, hogy ne sikerült volna.

A Vitara arányai jók, a határozott vonalaktól bizalomgerjesztő a kiállása, kicsit kimért, de valahogy ez a formavilág még mindig épp elég ütős.

Lehetne kétszínű a fényezése, de a tesztautóhoz se metálfényt, se más színű tetőt nem rendeltek. A két autó között arányaiban és méretekben is van némi különbség. A Captur hosszabb, szélesebb és alacsonyabb is, a Vitarával szemben jóval robusztusabb kiállása van, amire majdnem 14 centivel bővebb tengelytávolsága is rájátszik. Divatos és csinos fényezésekkel a Vitara is látványosabbá tehető, lemezfelni csak a GL alapverzióhoz jár, GL+-tól már 17 colos alufelnit kapunk, a Captur esetében már a Zenhez is alufelni jár.
Renault Captur vs. Suzuki Vitara - külső méretek

Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Renault Captur 4227 1797 1576 2639 422-536-1275
Suzuki Vitara 4175 1775 1610 2500 375-1120
Belső
Jelentős mértékben csak a tengelytávolságuk tér el a Captur javára, ami a hátsó lábtér esetében nem vehető észre túlzottan, a Vitarában is 260 millimétert mértünk az első ülés háttámlája és a hátsó ülés ülőlapja között. A Captur leghosszabb hátsó lábtere 270 milliméter, a hátsó ülőlap tologathatósága miatt ez változtatható a csomagtér javára. A Capur esetében 422 liter az alap csomagtér, míg a Vitarában 375 a bázisméret.

A dupla padló mindkettőnél szerepel, de a legalsó alatt a Captur szükségpótkereket, míg a Vitara csak defektjavító szettet ad.

A Captur hátsó üléssora egyetlen karral, kis rutinnal könnyedén tologatható a csomagtérből is. Mindkét modellben kielégítő a helykínálat, az üléspozíció egyaránt magas. A vezetési pozíció kimondottan jól beállítható, az ülés és a kormányoszlop is tág határok között állítható, utóbbi mindkettőben tengelyirányban is mozog. Vállban is elég a tér, ebben a méretben már nem kell szűkölködnie senkinek. Akárcsak kívül, úgy belül is jelentős az eltérés dizájn tekintetében. A Renault ezen a ponton mindig is a szemnek kellemes formákat alkot, kimondottan jó harmóniával az idomokat illetően. Az új Captur is nagyon csinos odabent, az alapáras szövet ülések szürke kárpitja jó minőségűnek hat, tapintása kellemes, varrása és dizájnja kimondottan tetszetős. Puhák, de kellőképpen tartanak is, persze alapvetően a kényelemről szól.

A Suzuki utasterén látszik igazán az eltelt idő és az, hogy a frissítések során ezzel túlzottan nem törődtek.

A kellemetlen műanyagból készült ajtókárpit a legkínzóbb pont, érthetetlen, miért épp a műszerfal teteje készült puhított műanyagból. A Vitara ülései nem rosszak, hosszú távon sem kényelmetlenek, a sofőré épp a jó vezetési pozíció miatt nem fárasztó. A formák és az anyagok nem egységesek, a beltér egyszerű, de van néhány kimondottan kellemes pontja, mint például az, hogy a 7 colos érintőkijelzős és Android Auto, Apple CarPlay kompatibilis multimédia alapáron jár hozzá. Rossz műanyaggal sajnos a Capturben is találkozunk, de igyekeztek a kéz alá és szem elé kerülő pontokat jól kivitelezni, így a mindennapokban messze nem annyira lelombozó a látvány, mint a Vitarában.
Renault Captur v. Suzuki Vitara - belső méretek
Renault Captur Suzuki Vitara
Belső szélesség elöl 1410 1470
Belső szélesség hátul 1390 1420
Belmagasság elöl 890-990 940-1010
Belmagasság hátul 910-1000 960
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött 130-270 260
Ülőlap hossza elöl 510 495
Ülőlap hossza hátul 480 515
Csomagtér maximális szélessége 1065 1340
Csomagtér szélessége a kerékdobok között 1000 1020
Csomagtér magassága 400-570-820 440-720
Csomagtér hossza 740 760
Csomagtér hossza üléshajtással 1550 1560
Raktérnyílás szélessége 1000 1100
Raktérnyílás magassága 700 800
Rakodóperem magassága 740 760
Vezethetőség
Alapmotoros kiviteleket eresztettünk össze, ami a Vitara esetében a csúcsmotort is jelenti, ugyanis csak az 1,4-es turbómotor szerepel a kínálatban. Ez viszont nagy változáson ment keresztül, 48 voltos könnyű hibrid rásegítést kapott, ami egy kisebb akkumulátorban, egy inverterben és egy indító-generátorban merül ki. Ezzel a fogyasztás és károsanyag-kibocsátási szabályoknak megfelelővé tehették az 1,4-es motort, amit kicsit frissítettek is. 129 lóerőre gyengült, de izmosodott nyomaték terén, 235 Nm-re.

A Vitarát ez a motor korábban repítette, ma kicsit tompább az élmény.

Határozottan pozitív, hogy a stop-startos újraindítása teljesen észrevétlen, valamint a motorfék – a generátor visszatermelése jóvoltából intenzívebb, mint korábban. Kimondottan jól és könnyedén vezethető, a teljesen érzéketlen kuplung azért indokolja a hozzászokást. A Captur alapmotorja ezzel szemben csak háromhengeres és 1,0 literes turbós, 100 lóerővel és 160 Nm nyomatékkal. Hangja szép, elsőre meg sem mondanánk, hogy csak három hengeres, kimondottan kulturált, de erejében sajnos össze sem hasonlítható a két modell. Ha a szorulósan és néha pontatlanul kapcsolható váltók versenye lenne, nagyot csatáznának ezek itt ketten. A Vitaránál hatos, a Capturnél öt fokozatú kézi egyiküknél sem túl jó érzetű, a higgadtabbnál türelmesebb kapcsolásokat kér, akkor pontos váltásokat kaphatunk. Érdekes megoldás a Captur esetében a megemelt váltókonzol, ezzel kicsit közelebb került a kar a kormányhoz, ami sokaknak még pozitív ergonómiai megoldás is lehet. Kormányzásra egyértelműen a Vitara a jobb, a Capturé kicsit súlyosabb és pontatlanabb, de egyik sem kimondottan érzéketlen.

A Captur súlyosabb érzete kicsit nagyautósabb, komolyabb hatást kelt, ami mindenképp pozitív élmény biztonságérzet terén.

Mechanikus a kézifék mindkét modellben, a Vitarához pedig elektronikusan vezérelt összkerékhajtás is elérhető. Az Allgrip bizonyos helyzetekben jól jöhet és tempósabb kanyarokban a stabilitást is javíthatja, általában viszont inkább csorbít a komfortérzeten a hátsó tengely remegése. A Captur futóműve kényelemre hangolt, billegős, de az úthibákat szépen kimozogja, stabilitása pedig kimondottan jó, a menetstabilizáló nagyon hamar beavatkozik a kerekek megcsúszásakor.
Renault Captur v. Suzuki Vitara - műszaki adatok
Renault Captur TCe 100 Suzuki Vitara Hybrid GL+ Allgrip
Üzemanyag benzin
Emissziós norma Euro 6 Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1373
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Teljesítmény [LE] 100 (5000) 129 (5500)
Nyomaték [Nm] 160 (2750) 235 (2000-3000)
Váltófajta/-fokozat manuális/5 manuális/6
Gyorsulás 0-100 km/h [s 13,3 9,5
Végsebesség [km/h] 173 190
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,9-6,4 6,43
CO2-kibocsátás [g/km] 133-144 145,29
Saját tömeg [kg] 1190 1245 - 1275
Megengedett össztömeg [kg] 1715 1770
Tesztautó ára [Ft] 5 729 000 6 110 000
Technológia
Kimondottan pozitív irányba fejlődött az alapfelszereltségek tétellistája. A vezetéstámogató rendszerek egyszerűbb, ám annál nagyobb biztonságot nyújtó megoldásaiért már nem kell felárt fizetnünk. Mindkét modell esetben ilyen a sávtartó, vagy a tempomat, a Vitarában távolságtartós. Ráfutásgátló is szerepel mindkét modellben vészfékasszisztenssel gyalogos és kerékpáros észlelésénél is, a Vitarában pedig a sávban kóválygást figyelő rendszer is helyet kapott, ám ez inkább csak ijesztget, sajnos számtalanszor jelez fölöslegesen. Az esztergomi modell GL+ felszereltségének jó pontja a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, mely kitolatáskor figyelmeztet, nehogy kimenjünk egy érkező autó, vagy kerékpáros elé, a Captur pedig a sebességkorlátozó táblákra figyelmeztet alapból. Multimédia terén a Vitara és a Captur is alapáron szolgáltat érintőkijelzőt, melyre okostelefonunk kijelzőjét tükrözhetjük. Műszerfali műszeregységük nagyon hasonló, a két hagyományos körműszer között egy 4,2 colos színes kijelző szerepel, melyen temérdek hasznos infót kaphatunk, a Vitara esetében a hibrid rendszer üzemét is figyelhetjük energiaáramlás terén, de a kijelző funcióinak kapcsolásához a műszeregységben lévő gombot kell használnunk, ami kényelmetlen. Szintén a technológia terén érdemes említeni a fényszórókat, melyek mindkét modellnél alapáron LED technológiásak és automata kapcsolásúak, vagyis világítástechika szempontjából is kimondottan hatékonyan segítik a sofőrt. A Vitara nagyot fejlődött, ami az árán is meglátszik, és a kezdeti listaár egész hamar följebb is kúszott, jelenleg a bárki számára elérhető egymillió forintos kedvezménnyel 5,140 millió forintnál kezdődik. Tesztautónk összkerékhajtása miatt már a 6,110 milliós kedvezményes listaárat viseli, Allgrip néllküli verziója 5,510 millió forinttal jogosabban versenyezhetne a fotókon szereplő Capturrel, ami így már kicsit drágább is a Vitaránál. Az alig 200 000 forintos különbség viszont elenyészőnek is mondható, amennyiben a teljesítményt nem hasonlítjuk össze és megelégszünk a Captur 100 lóerejével, mely a mindennapi használatra egyébként tökéletesen elég.

A Renault újdonsága divatosabb és kívánatosabb, a Vitara viszont erősebb, kicsit jobban vezethető és kedvezőbb árú is.

Kíváncsian várjuk, hogy a technika fejlesztésével továbbra is ennyire közkedvelt lesz-e a Vitara, mint eddig volt, vagy trónra tör egy frissebb modell.
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.04.23. at 09:19
    Permalink

    A Renault Captur jelenleg szinte mindenben jobb, mint a Suzuki Vitára, hiszen egy vadonat új modell. A tengelytávból jól látszik, hogy jóval nagyobb, és az anyaghasználatban, minőségérzetben is nagy a különbség. A teszt sajnos nem jó! Értem én, hogy az alapváltozatokat hasonlították, de célszerűbb lett volna ha a Capturt az eggyel nagyobb motorral nézik. Az 1,33 130 LE-s négy hengeres motorral kellett volna összemérni a Vitarát, ott már a motor is a Renault javára billentette volna a mérleget. Azt sem lehet kijelenteni, hogy a Suzuki olcsóbb, sok mindent kell nézni, mert a Reanultnál mostanában elég jó finanszírozási formák vannak. A cikk elfelejti megemlíteni a Renault 400 ezer Ft-os kedvezményét. Véleményem szerint Magyarországon egyértelműen Vitarából fognak többet eladni (köszönhetően a “közületi” vásárlásoknak is), Európa minden más országában viszont biztosan Capturból fog jóval több fogyni.

    • 2020.04.23. at 14:51
      Permalink

      Minőségérzetben egy európai MINDIG meg fog verni egy nem európait – egyszerűen azért, mert a végletekig sznob, a kákán is csomót kereső a vevőközönség, és erre nyilván egy itteni gyártó érez rá a legjobban. A Renault célirányosan ide fejleszt, a Suzuki pedig alapvetően Indiába, viszont itt is forgalmazza az autóit, “némi” plusz haszon reményében. Az emberi faktorról, a bizalom meglétéről viszont megfeledkezel: ha végeznénk egy közvélemény-kutatást, a kettő közül ki melyikre tenne, mint hosszútávú strapabírás-bajnok, szerinted melyik lenne a befutó? 😀 (Legyél szíves, ne fárassz minket ezredszer is az asszonkád Cliójával…)

      • 2020.04.24. at 12:55
        Permalink

        Mekkora nagy duma a képernyő mögül ,matchboxot tologatva :-)))
        Neked mi a jó krőzus ? = semmi , mert a birka fajtád beszűkült elméleteket kreál !
        Ülj le és hallgass , maradj otthon ! Persze ez neked megy , mert mindíg a gép(re)ed vered :DDDDD

  • 2020.04.23. at 13:51
    Permalink

    Van egy faktor amit itt nehéz betenni egy új autó tesztbe, ez pedig a hosszútávú megbízhatóság.

    Eddigi tapasztalatokból kiindulva a Vitara 5-10-15 éven keresztül egy “japánosan gondozás mentes” egyszerű faék marad, míg a Renault-al mindig lesz egy kis elektronikus meghibásodás, ez-az-amaz, ahogyan egy francia autónál lenni szokott, kell vele törődni.
    Sokan szerintem ezt is belekalkulálják amikor új autót vesznek, sokan legalább 5-10évre terveznek.

      • 2020.04.26. at 12:21
        Permalink

        Olyan jókat mosolygok ezeken az ezredforduló előttről megmaradt sztereotípiákon.
        De azért azt ne felejtsd el hogy ez a vitara nem az a vitara amelyik bizonyítottan elmegy 10-15 évet (főleg mert 5éves modell)
        És azért ez a turbós hibrid motor sem az az “egyszerű faék”.

        Itt nagyon jól látszik hogy az embert mennyire képes befolyásolni a múlt, mert úgyan úgy nem az a “japánosan gondozás mentes” Vitara ez mint ahogy nem a “mindig lesz egy kis elektronikus meghibásodás, ez-az-amaz, ” Renault.

        • 2020.04.26. at 20:48
          Permalink

          Igen.. Nekem volt régi Swiftem, fiatalként első autónak vettem.. Úgy gondoltam, h alig kell majd rá költeni, dehát azon is ugyanúgy cserélni kellett az alkatrészeket, mint bármely más autón..
          Az enyém ette az olajat is, azóta figyelem a régi swifteket, nagyon sokból jön a kék füst 🙂

          Gondozásmentes autó nincs 🙂

  • 2020.04.23. at 14:50
    Permalink

    Kedves Hamvas Tamás!
    Listaárat miért nem listaárral hasonlít?
    A tesztelt Suzuki listaááron 7,11M, kedvezményes ára 6,11M
    Összkerék nélküli Vitara 6,51M listaáron és 5,51M a kedvezményes ára.

    Capturnél kicsit más a helyzet, mert ugye ott pluszba is lehet extrákat kérni de egy TCe100 Captur 5,5M forint listaáron és kb. 5,1M-ért el lehet hozni.

    Szóval én akárhogy is nézem, olcsóbb a Captur, még akkor is ha ebben volt 300e forintnyi extra. Ön miért ír mást?

  • 2020.04.23. at 19:11
    Permalink

    Az, hogy a francia autóval mindig lesz valami, egy urban legend. Páran el is hiszik, akinek még nem volt francia kocsija, és nem tapasztalatból beszélnek, hanem valakitől hallották, és a szomszéd sógorának a nagybátyja – aki amúgy nem is létezik – így meg úgy járt. Harmadik Cliot koptatjuk, soha egyiknek semmi baja nem volt, a Citroen Picassoval is maximálisan elégedett voltam. Hamarosan érkezik a Captur (ha majd rendesen beindul a gyártás). 10-15 éves használt autónál meg bármelyikkel lehet gond.
    Engem is mindig zavar, ha egy cikkben nem járnak utána az áraknak, az adott márka kedvezményeinek, árképzésének. Nemrég az új Octaviáról szóló cikkben nem tüntették fel, hogy minden autóra van 900 ezer Ft kedvezmény, pedig csak egy konfigurátort kellett volna végig kattintgatni.
    Én ezt a két kocsit továbbra is úgy hasonlítanám, hogy a Renaultnál is a 4 hengeres 1,33-as motort nézném. Az 1,33-as motor az Intens felszereltségtől kapható, ami alapból elég jó. Ennek ára 6.799.000 Ft (+ metálfény 1 Ft). Ebből jár 8% kedvezmény (kivéve a 65 ezer Ft-os reg. adó.). Vagyis az autó ára így: 6.260.281 Ft. És ami még fontos, hogy a THM 0%, és elég rugalmasan választható maradványérték is. És ez sajnos már – a forint / Euro árfolyam miatti – emelt ár. Pár héttel ezelőtt 300 ezer Ft-tal olcsóbb volt, így 6 millió alatt el lehetett hozni.
    Nyilván azzal sincs baj, ha valaki Suzukit vesz. Bele kell ülni ki kell próbálni, kinek melyik tetszik jobban. A Vitára nekem is tetszik külsőre, ha beül az ember, akkor már nem annyira, biztosan a motorral sincs semmi gond. De őszintén szólva az új autók esetében azért manapság már mindegyik jó, majdnem mindenki hosszú garanciát ad.

    • 2020.04.23. at 21:56
      Permalink

      Látom, megint nem bírtad ki. Jó tudni, te szagértő, hogy 3 Clio és egy Xsara Picasso után te már minden franciát ismersz. Mielőtt nekem ugrasz, volt a családban Opel Movano, szinte sportot űztem faterom rendszeres hazavontatásából…

  • 2020.04.24. at 13:52
    Permalink

    Valóban árakban nem igazán pontos az összehasonlítás (18/19 telén Suzuki és Renault szalonba is érdeklődtem 1-1 modell iránt, a listaár csak erős alkualap).

    Pff, még mindig az Ignis kulcs jár a Vitarához? Már ahhoz szoktam hozzá hogy nem kell elővenni…
    A csomagtartó és bővíthetőségben sem liga a kettő, plusz amikor a két kisturbóst hasonlítottam össze, élénkebbnek, kellemesebbnek érzzdött a TCe, ellenben a kis boosterjet nagy késedelmével, ami papíron erősebb, de sokkal kelletlenebb. Az 1.4 meg marha erős volt, ott ez rásegítés nélkül sem volt gond; de a kis szívócsőbefecskendezéses (főleg ha itt is elérhető lesz gázosan) szimpatikusabb. De a hibridjük is igen ígéretes…

  • 2020.04.24. at 19:08
    Permalink

    Ha holnap reggel el kéne indulni tibetbe ti melyikkel tennétek. Feltéve ,hogy a megbízhatóság és a megérkezés öröme a cél . Én tutira nem a francia sza..al.

    • 2020.04.24. at 19:28
      Permalink

      Nem tudom milyen autód van, de nem értem mit értesz “megérkezés öröme” alatt… Érdekes hogy ez neked szempont, szerintem természetes a legtöbb új autónál.

      • 2020.04.24. at 20:59
        Permalink

        Persze, hogy nem érted két beltértaperolás között 😀 Az öröm, amikor odaérek, ahova elindultam. Te csak látogasd Louwman urat, építgesd a kapcsolataidat 😀

        • 2020.04.25. at 00:48
          Permalink

          Azt ugye tudod hogy Louwman úr egyben a kontinens legnagyobb Toyota rajongója is ( http://egzostive.com/louwman-gyujtemeny-2017/ )? És a japánok is elég nagyra értékelték hogy felhajtotta a világ legrégebbi Toyodáját, nem csak pár memorabiliával de egyúttal holland importőri státusszal is?

          És valóban és szeretem ha jól érezhetem magam egy kocsiban, ha kényelmes, kézre állnak a dolgok és élvezetesen és kényelmesen jutok el a célomig, ha esetleg úgy támad kedvem hogy megnézzem a 200km-re lévő Louwmant vagy a 600km-re lévő Mercedes Múzeumot, akkor azt gond nélkül megtehessem.

          Nyilván ha ez probléma lenne akkor bele se vágnék de marhára vicces a megbízhatóság bajnokaitól a megérkezés örömét hallani, mert ez nálam az alap eddig.

        • 2020.04.25. at 07:53
          Permalink

          Ha új/pár éves autód van, nincs benne öröm, mert teljesen természetes, hogy meg fogsz érkezni.
          Nem mindent lehet kiküszöbölni ezzel, de egy dologgal kevesebbel kell foglalkozni.
          Sajnos ez bizony pénzkérdés, előre kifizeted a biztonságot.

          • 2020.04.25. at 10:59
            Permalink

            Az agyam eldobom… Gergő, te értelmes fickó vagy, ne csináld már. Miért beszélsz te is mások nevében? Miért akarsz te is szócső lenni, hogy jössz ehhez? És aki alatt megállt a vattaúj autó, mint a szög? Vannak jónéhányan, csak lusta vagy utánanézni – mert nagyot mondani könnyebb. Tudod, a mai autógyártásban megszokott dolog, hogy félkészen jönnek ki autók a gyárból, a “tesztet” pedig a vevő folytatja. Majd folytatjuk, ha tájékozódni is elkezdtél, addig semmi értelme, amíg hasraütésszerűen nagyívű dolgokkal kábítod a jónépet…

      • 2020.04.25. at 11:45
        Permalink

        Céges autóban a legjobb dolog a tankolókártya 🙂 azt nem lehet überelni 🙂 ……. plusz, hogy nem kell költenéd szervizre, gumira, adóra, biztositásra.

        • 2020.04.26. at 21:05
          Permalink

          Érdekes, kb én vagyok az egyetlen a cégnél, aki hétvégén a saját autóját használja, amit én tankolok.
          Pedig a mostani cégesem nem fehér, nincs rajta logó, szóval nem ciki leugrani vele a Balatonra, vagy ilyesmi, bármikor bárhova lehet vele menni, Shell és MOL kártyám is van tankolni, fogyasztást sem nézik (4.5 év alatt van benne mondjuk 130ekm)

          Ha pályakezdő lennék, akkor persze jobban értékelném az ilyet, de így csak egy juttatási forma, amivel nem élek vissza.

    • 2020.04.25. at 11:41
      Permalink

      Ez ma már nem életszerű kérdés. Ha új autóval indulsz, akkor szinte biztos, hogy odaérsz. Napjainkban nem nagyon van olyan, hogy egy új autó problémás lenne. Nem véletlen, hogy folyamatosan növekszik a garancia ideje szinte minden gyártónál. Tök mindegy, hogy némettel, japánnal, olasszal, franciával vagy koreaival indulsz útnak.

  • 2020.04.25. at 11:57
    Permalink

    Csalfa: most megint csak kitaláltál egy sztorit. “És aki alatt megállt a vattaúj autó, mint a szög?”
    Ha nem meríted le az akksit (vagy vágod haza az autót szándékosan) akkor ez nem igazán fordul elő.
    Te valamiféle álomvilágban élsz és néha beképzelegsz valamit amit az adott pillanatban jó ötletnek gondolsz pedig csak totális xopóágra állítod magad.

    • 2020.04.25. at 14:53
      Permalink

      Direkt a ti kedvetekért felcsaptam a népítélet.hu-t: az Insigniánál kapásból több ilyet találtam, a 7-es BMW-nél is van egy “motorzabálós” sztori, ott van a TC cikkje a szintén motorfogyasztó Jaguar F-Pace-ről… Minél több időt szánnék rá, annál többet találnék. Elnézést, hogy megingatlak az ideológiákra épülő kis világodban…

  • 2020.04.26. at 12:04
    Permalink

    Értem én hogy hazahúz az ember szíve, de azért egy éppen leakciózott modellt hasonlítani egy nem akcióshoz árazás szempontjából…
    Persze aki éppen most akar venni annak jó de aki mondjuk eg hónap múlva olvassa?
    Ésszerűbb és szakszerűbb lett volna a listaárakat összehasonlítani.

  • 2020.04.26. at 20:56
    Permalink

    Csalfa, az utóbbi jópár évben csak új autók vannak a fenekem alatt, kettőt magam is vettem, saját pénzből.
    Soha egyikkel sem volt műszaki probléma, az ismeretségi körben flottás autók jellemző hibái: deffekt (ha lusta vagy cserélni, jön az assistance), kavicsfelverődés, lepadkázott felni.
    A mostani “fosfrancia” 308-nál ne legyen soha rosszabb autóm, csak ezt kívánom magamnak/mindenkinek. (Annyira jó vele menni, hogy tegnap és ma is toltam egy 500-500 km túrát, nem ok nélkül járok csak autóval nyaralni.)

    Azért sem jó csak a népíteletet böngészni, mert akinek jó az autója az nem nagyon ír róla semmit, csak használja, aki még belenyúlt, az meg habzó szájjal fikázza a szarát, azt jellemzően elfelejti hozzáfűzni, hogy murvás parkolóban vette a lefingott-tekert roncsát a kínálat legaljáról.
    Persze van olyan is, aki tényleg peches, de ők a kisebbség.

    Nem viccből írtam, tényleg a világ legjobb autója a céges, a többi csak szócséplés.

    • 2020.04.27. at 09:03
      Permalink

      Teljesen mindegy, a lényeg, hogy NINCS IGAZATOK. Ennyi. Elegem van abból, hogy én informálódok, utánajárok dolgoknak, erre jön valami nagyképű majom(vagy több is :D), hogy “hagyjad, Csalfa, az hülyeség, csak rám figyelj, én vágom a témát”. Mégis kik vagytok ti??? A friss autó is úton hagyhat, tele a net olyan sztorikkal, videókkal, ahol a 80-100 ezret futott autó már a 2. vagy 3. motorjával megy – és ez óvatosságra int(legalábbis az értelmesebbjét). Csak te lusta vagy utánanézni, mert esetleg kiderülhet, hogy a másiknak van igaza, azt pedig képtelen vagy elviselni…

      • 2020.04.27. at 17:35
        Permalink

        What? Nem én szájkaratézok minden fórumban (lásd a mostani népitélet merítést, bár azt csak ma reggel olvastam), de ha így gondolod, sok sikert a továbbiakban, nekem nem életcélom netes megmondóembernek lenni.

        • 2020.04.27. at 19:17
          Permalink

          Ne állj le vele vitatkozni!!!Ez a manus tuti hogy tudathasadásos.Néha sikerül értelmeset is írnia,de amikor szembesíted a hülyeségével neked esik és teljesen elbeszél melletted.
          Ja igen,az egyik “nagyképű majom” voltam aki nem ért vele egyet!

        • 2020.04.27. at 21:53
          Permalink

          Jó, ne szájkaratézz, legyél gyenge jellemű puhap*cs, akinek nincs semmi igazságérzete, ami fűti, képtelen kiállni magáért és az igazságtalanságért, ami éri, egy mihaszna kis báb, aki csak úgy “van” a világban. Ha belegondolok, tényleg sokkal jobb így az élet. Elnézést már, hogy a kőbe vésett alaptézisnek hitt kis elméleteid előtt nem vágom haptákba magam – mivel számtalan ponton cáfolhatók meg. A világ nem így működik, ezt tudja is, aki nem folytat struccpolitikát…

          • 2020.04.27. at 22:38
            Permalink

            Most komolyan te akarsz minket kioktatni kőbe vésett elméletekről? Nem érzed a fagyi nyelvét az arcodon? 🙂

          • 2020.04.28. at 19:39
            Permalink

            Figyelj Csalfa, most utoljára megpróbálom, ha most sem megy, én feladom (ezt is csak azért, mert az AN az egyetlen magyar oldal, ahová írogatok is néha, de többnyire már ide sincs kedvem)

            Én elhiszem, hogy szar napod volt vasárnap, meg hétfőn, de ne rajtam éld ki a vélt vagy valós sérelmeid, mert én passzív vagyok az ilyen dolgokban.
            Van véleményem, leírom, ha hülyeség, vállalom. Mivel itt szerkesztés lehetősége sem áll fent, amit egyszer leírtam, az ott marad, lehet később megbánni, vagy változik a véleményem. Ha ez neked történetesen nem tetszik, kulturált keretek között szívesen megvitatom. De az, hogy ok nélkül faszságokat írogatsz nekem, nem tudom hova tenni, remélem kialszod.

            Azt nem mondom, hogy menj és vezesd ki magadból, mert tele vannak az utak frusztrált pilótákkal, én ennyi idiótát még nem láttam soha Budapesten. Ezért is járok vidékre – például javaslom Soltvadkert meglátogatását, tök jó fagyit ettünk a főtéren, vagy vasárnap direkt felautóztam Badacsonyból Bönyre, mert ahhoz volt kedvem, hogy szélfarmot fotózzak fentről, hazaúton meg egy ST Mondeoval játszottunk az M1-n.

            Szóval szerintem nyugodj meg, kezd bezuhanni a színvonal a vezess szintre.

      • 2020.04.28. at 14:37
        Permalink

        “tele a net olyan sztorikkal, videókkal, ahol a 80-100 ezret futott autó már a 2. vagy 3. motorjával megy”
        Ezzel az érveléssel egyetlen egy bajom van, hogy a net nincs tele azokkal a sztorikkal, amikor elégedett átlagjóska 5-10-15 évig használja a német, japán, “fosfrancia”, amerikai, koreai, spanyol, cseh, magyar autóját. És azért nem, mert mi a fenének írja meg. Mindig az lesz hangosabb, akinek hengerfejes lett a 30 ezer km-t futott akármije, ilyen a világ.

  • 2020.04.28. at 09:39
    Permalink

    Nem arról van szó, hogy megáll a francia vagy ilyenek. Nem fog otthagyni.De.Pár év múlva már lehet hogy lesz olajcseppenés a garázs padlóján, esetleg a panorámatető árnyékolója nem mindig csúszik a helyére, ilyesmi….amellett persze gyönyörű kárpitok, stb…..

Vélemény, hozzászólás?