Az Ignis valójában sokkalta komolyabb autó annál, amilyennek tűnik: már csakis 12 V-os hibrid rendszerrel kapható, alapáron LED fényszórós
Korábban is volt már hibrid a Suzukinál, például a Swiftből, idén viszont - a jövő évtől alaposan szigorodó emissziós normák miatt - fokozott "hibridesítésbe" kezdtek. Miként arról
már beszámoltunk, a tömeg és az árak alacsonyan tartása érdekében egyelőre a
lágy hibridrendszerekre szavaznak, az Ignis már csakis így érhető el. Megnéztük mit tud a csakis 1,2 literes, négyhengeres, 90 lóerős szívó benzinmotorral és az ahhoz csatlakozó ISG rendszerrel szerelt Ignis.
A Suzuki legkisebb SUV-ja az Ignis, még összkerékhajtást is kínál; alighanem a piac legkedvezőbb árú és legkisebb fogyasztású összkerekese
Az ötlet igazából szenzációs, a feltöltő nélküli, azaz nyomaték szempontjából nem kiemelkedő, de 120 newtonméterével amúgy a hasonló méretű szívó benzinmotorok körében teljesen korrekt benzinmotornak jó segítség a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátor, azaz az ISG egység. Az Ignis városi és országúti üzemnél nagyon csendes, elinduláskor sem nyomatékszegény. A hajtáslánc egyszerű, de nagyon tisztességesen teszi a dolgát. Az indítózás még hagyományos elvű, de menet közben már gyakorlatilag észrevétlen a benzinmotor újraindítása. A menet közben szó szerint értendő, ugyanis a rendszer már lassú guruláskor leállítja a benzinmotort, hiszen azt villámgyorsan és rántásmentesen tudja újraindítani az ISG.
Ha kívánjuk, menet közben láthatjuk, hogy mikor segít a hajtásban az ISG, mikor tölt vissza
Ha nem akarunk rá figyelni, a hibridrendszer működése csöppet sem feltűnő, csak azt érezzük, hogy a villanymotoros rásegítéssel az 1,2-es benzines egészen jól viszi az Ignist. Főként persze városban, viszont ott az opciós összkerékhajtással is csupán 920 kilogramm saját tömegű kisautó meglepően élénken mozog. Ha valaki a 100-as sprintidejére kíváncsi: az is nagyon korrekt, összkerékhajtással 11,5 másodperc, s a végsebesség is több, mint amire valójában szükség van, 165 km/óra. Közben a kívülről kellemesen apró (3700 mm hosszú, 1690 mm széles, 1595 mm magas) karosszéria meglepően tágas, gusztusos utasteret ad. Ha pedig valaki kíváncsi rá, miként dolgozik a hibrid rendszer, a műszerfalon annak folyamatábráját is kilapozhatja az amúgy a motormegállítások idejét és az azok által megspórolt üzemanyagmennyiséget, továbbá persze a szokásos fogyasztási adatokat is mutató fedélzeti számítógépből.
Már a GL+ felszereltségű Ignis is tolatókamerás, érintőképernyős, kifejezetten vidám belterű
Hátul osztottan, 16,5 centis úton tologathatók az ülések, így meglepően nagy lábtér alakítható ki. A csaknem derékszögben nyíló ajtókkal remek a beszállási kényelem
Az ISG a motorindítás után segít a hajtásban is, majd amint levesszük a lábunkat a gázpedálról, generátorüzembe kapcsol, s áramot tölt. Nem csak a motortérben lévő hagyományos, hanem a vezetőülés alá épített lítium-ion technikás, azaz a gyakori lemerítést, feltöltést jobban tűrő lítium-ion akkumulátorba is, ami menet közben szolgálja ki.
Két akkumulátorral, a motortérben lévő hagyományossal és a sofőrülés alá helyezett lítium-ionnal dolgozik a hibrid
Vajon mit hoz ez a rendszer fogyasztásban?
Nos, a gyári WLTP, azaz valós mérési körülmények között mért érték 5,9 l/100 km az Allgrip, azaz összkerékhajtású Ignis esetén. Már ehhez képest is jó, hogy a mi valós, több mint 500 kilométeres és igen alacsony (3-10 Celsius fokos) hőmérséklet mellett adódott tesztátlagunk kijelző és tankolás szerint is 5,5 l/100 km lett. Akár az NEDC szerinti 4,7 l/100 km érték is simán hozható, ha úgy vezetünk, ahogyan az a ciklus meghatározza. Viszont hozzá kell tenni: városban még ennél kedvezőbb érték is adódhat.
Főként városban remekel a hibrid Ignis, de autópályán is teljesen vállalható, ott is egészen gazdaságos
A hibrid, legyen szó teljes értékű vagy jelen esetben csak mild hybrid rendszerről, elsősorban ott tud domborítani. Tapasztalataink szerint városban könnyedén hozható 5, némi odafigyeléssel akár 4 l/100 km alatti érték is, egy Budaörs->Budapest, Árpád híd távot például nap közben is megoldott 3,6 l/100 km átlaggal az Ignis. Igaz, meleg motorral indulva. Országúton egy hajszálnyit, autópályán már érezhetőbben túlnövi az átlag az "ötös" értéket. Ha viszont osztályozni kellene az Ignist, simán nevezhető példásnak, pláne városi autóként.
Ahhoz bőven elég az Ignis 90 lóereje, hogy időnként leugorjunk vele például a Balatonhoz, villanymotorjával ugyanakkor városban szokatlanul takarékos
Árak
Tesztmodell alapára
3 415 000 Ft (2019.12.23.)
Tesztautó ára
4 605 000 Ft (2019.12.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE)
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Teljesítmény:
66 kW (90 LE)
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Japán, és India közt van pár 1000 km távolság 🙂
A Suzuki alapból mindig is hibrid volt.
A papírt viszi a szél!
Höhö, de humoros… Nagy ész nem kell hozzá, hogy a Suzukik India miatt olyanok, amilyenek. Az ottani piac több, mint fele az övék, nyilván emiatt kitüntetett figyelmet élveznek az ottani viszonyok a fejlesztésnél. A régi Swift, a Maruti robogókat, motorokat volt hivatott kiváltani(ahogy pl. a Tata Nano is), amikkel még mindig komplett családok utaznak ott(négyen, öten is felülnek rá!) és rengetegen meghalnak motorbalesetekben. Az autógyártók pedig, akik komolyabban érdekeltek az indiai piacban, arra törekszenek, hogy az emberek minél többen üljenek autóba, ha nagyon egyszerűbe, kezdetlegesbe is, de AUTÓBA, ami ugye sokkal nagyobb védelmet nyújt, mint egy motor – csökkentve ezzel a balesetben elhunytak számát. Az már más kérdés, hogy Európában masszívabb autókhoz vagyunk szokva, így nálunk ez a filozófia nyilván nem működik, de az itt fejlesztett autók sem tarolják le a világ sok pontját, köztük olyanokat sem, ahol nagy a jólét(pl. É-Amerika, Ausztrália, Japán, D-Korea, Emirátusok)…
Egyet értek. Amúgy a suzi jó autó, különösen a motorjai, de amíg lehet mást veszek.
Ha tehetném valami nagy ami batárral (Lincoln, Cadillac stb.) járnék, biztos van valami fóbiám.