Milyen árelőnyt ad a top 10 modell, ha egy kicsit használt?

Körkép: mekkora a fiatal használt autók árelőnye?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány márka folyamatosan előkelő helyen szerepel a hazai újautó-értékesítési statisztikákban. Nézzük meg most, hogy mennyi pénzért lehet hazavinni fiatal, használtként a legnépszerűbb modelleket!


Tegnap érkezett a hír, hogy egy picit visszaestek novemberben az újautó-értékesítések a tavalyihoz képest, bár ez nem veszélyezteti az egész év dinamikus fejlődését. A 2018-as adatok alapján szépen kirajzolódik, hogy a Suzuki dominál a piacon, két típusa is ott van a top tízben, ha a januártól novemberig terjedő időszakot nézzük. Mögötte sorakoznak azok a márkák, amelyek szintén megfizethető áron kínálnak kompakt méretű típusokat, valamint korunk őrületének megfelelően SUV modelleket. Mi a helyzet azonban, ha ezeket a modelleket nem „zsírújan” szeretnénk elhozni a szalonból (raktárról)? Mekkora a kínálat és mennyibe kerülnek a keveset futott, de már használt topmodellek? Körülnéztünk a kétévesnél nem öregebb korosztályban!
Hirdetés

Magasan vezet a többiek előtt a Suzuki Vitara, amely nem csoda a kiváló ár-érték aránya miatt. Na, meg a szabadidő-autó mivolta is sokat segít neki ebben. A Használtautó.hu felületén majdnem száz darab fiatal Vitara keresi új gazdáját. Ezek természetesen még mind garanciálisak, viszont arra érdemes figyelni, hogy még az autóra felvett hitel törlesztőrészlete is terhelheti ezeket a fiatal járműveket. A kétéves Vitarák 3,9 millió forintról indulnak, ami körülbelül egymillió forintos árelőny az újakhoz képest. (Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy most a legolcsóbb kedvezményes listaár egyelőre 4 099 000 forint egy új Vitara esetében, ám a piacon ritka az alapváltozat).

A másik Suzuki típus a top tízben az SX4 S-Cross. A megosztó formavilágú autóra egy kicsit olcsóbban is rá lehet akadni, mint a Vitarákra. De tényleg csak egy kicsit olcsóbban, mert 3,79 millió forinttól kezdődnek, viszont újkori ára jóval magasabb. A listaár 5,1 millió forintról indul, azonban most kedvezménnyel 4,1 millió forinttól is kínálják. Tehát az SX4 esetében nagyobb a használt autók árelőnye, mint a márkatárs esetében. Futásteljesítményben a Vitarához hasonlóan, vannak már közel százezer kilométert futott kétéves példányok, de inkább 50-60 ezer kilométer körül mozognak.

Hiába osztotta meg a vásárlókat a Skoda Octavia frissítés utáni arca, még mindig szépen fogy az osztott fényszórós modell. Viszont, akinél tényleg nagyon kiverte a biztosítékot a dizájn változása, a használtautó-piacon bőségesen talál frissítés előtti változatot. Akár 2,8 millió forintért is! Bár bőven 100 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel. Eközben újonnan jóval drágább az Octavia, hiszen 6,3 millió forintot minimum fizetni kell érte, hacsak nem egy jó, kedvezményes szalonautót veszünk.

Habár megjelent már a Ford Focus negyedik generációja is a piacon, még mindig megvásárolhatók a harmadik generáció példányai is újonnan. Az árlista alapján 5 095 000 forint az alapár, viszont kétéves Focust már 2,75 millió forintért is lehet kapni. A legolcsóbb modellek többnyire 150 000 kilométeres futásteljesítménynél járnak. Itt is igaz természetesen, mint a lista összes modelljénél, hogy a vevő sokszor a hitel hátralékát is magára vállalja.

A Ford Kuga nem olcsó mulatság, újkori (lista)ára 7,5 millió forintról indul, mégis ott találjuk az újautó-értékesítés top 10 modellje között. Viszont a használtautó piacon nincs belőle sok. Árelőnyük a listaárhoz mérten egészen nagy, hiszen az új példányok árkedvezménye is jelentős. Kétéves Kuga már ötmillió forintért is kelleti magát, kicsivel százezer kilométer feletti futásteljesítménnyel, ám félmillió forinttal drágábban már 100 ezer kilométer alatt futott példányokat is lehet találni.

Szintén óriási hasznot húz a Dacia a SUV-divatból, hiszen a Dustert viszik, mint a cukrot. A legfrisebb adatok szerint a negyedik helyen áll a román divatterepjáró az új autók között. És itt nagyon érdekes a helyzet, ugyanis az új Duster alapára 3 099 000 forint, míg a kétéves modellek 3,25 millió forintnál kezdődnek a használtautók között (persze itt is ritka az alapváltozat). Ráadásul közben generációváltás is történt!

Elég figyelmesen járni az utcákon, és egyértelműen látszik, hogy az Opel Astra még mindig a legnépszerűbb járművek egyike. A K-jelölésű ötödik generáció 3,8 millió forintról indul a használt autók között, de a kétéves korhatárban a negyedik (J) generáció tagjai is felbukkannak egy picit olcsóbban 3,5 millió forintért. Utóbbiból a szedán változat még most is kapható újként 4,4 millió forintos kezdőárral, míg a legújabb generáció már 4 860 000 forintról indul, de ebből egyelőre csak ferdehátú és kombi létezik. Használtként, négymillió forint alatt, közel százezer kilométeres futásteljesítményű változatokat találni. A megkíméltebb példányok már bőven négymillió forint felett járnak.

A Nissan Qashqai is a SUV-vonalat képviseli, kétévesen is elkérnek érte többnyire ötmillió forintot. A százezer kilométer feletti futásteljesítményű változatok között lehet ráakadni 4,3-4,4 millió forintért néhány darabra, de többnyire minimum ötmilliót áldozni kell rá. Eközben az újkori ára a friss fejlesztésű benzinmotorokkal 5,5 millió forintról indul.

Renault Clióból meglepően kevés keres új gazdát használtan a kétéves korosztályban. Százezer kilométer alatti példányokat már 2,7 millió forintért is kínálnak, míg egy új, ferdehátú Clio 3,15 millió forintról indul. A kombi pedig 3,35 millió forintért vihető haza újonnan, míg 2,7 millióért már a puttonyos is megkapható a használtautó-piacon.

Retro dizájnjával továbbra is hódít a Fiat 500, és kisautó létére eléggé borsos az ára. Új autóként elkérnek érte 3 570 000 forintot alapáron, míg egy kétéves példányra vadászva sem nagyon találni 3,05 millió forint alatt. Igaz ezeknek a futásteljesítménye sem vészes 20-30 ezer kilométer.

Összességében tehát a fiatal használt autók vásárlásakor az egyik legfontosabb, hogy az új vevő pontosan járjon utána mekkora banki tartozással próbálják eladni az autót, emellett a garanciára is érdemes odafigyelni. Többnyire százezer kilométerig érvényes a gyári garancia, ha nem vásároltak az autóhoz meghosszabbított konstrukciót. Persze léteznek kivételek, mint például a Kia, amely az újautó-eladások között szintén ott van a top tízben, de a modelleket tekintve nem jutott még be az „elit” közé.
Top 10, kétévesnél nem idősebb használt autók
ModellÉvjáratVételárKilométeróra-állásLegolcsóbb motor
Suzuki Vitara2016-20183 898 000 Ft-tól30-145 000 km1.6 benzin, 120 LE
Suzuki SX4 S-Cross2016-20183 790 000 Ft-tól10 000-100 000 km1.6 benzin, 120 LE
Skoda Octavia2016-20182 800 000 Ft-tól2000-200 000 km1.6 dízel, 110 LE
Ford Focus2016-20182 750 000 Ft-tól4000-150 000 km1.5 dízel, 105 LE
Ford Kuga2016-20184 990 000 Ft-tól6000-120 000 km2.0 dízel, 150 LE,
Dacia Duster2016-20183 250 000 Ft-tól900-100 000 km1.6 benzin, 114 LE
Opel Astra2016-20183 490 000 Ft-tól550-180 000 km1.6 dízel, 110 LE
Nissan Qashqai2016-20184 300 000 Ft-tól1000-140 000 km1.2 benzin, 116 LE
Renault Clio2016-20182 690 000 Ft-tól6000-60 000 km1.4 dízel, 90 LE
Fiat 5002016-20183 050 000 Ft-tól5000-43 000 km1.2 benzin, 69 LE

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.04. at 14:59
    Permalink

    Egy Suzuki esetében vajon megéri a szalonautó felára (legyen a cikkben említett 1000000 forint) 100ekm futásteljesítményt egy 2 éves autónál?

    Még ha azt az egymillió hitelt fel is kell venni 36 hónapos futamidőre 7% THM mellett (ennél biztos vannak kedvezőbbek is, de én most ezt találtam), akkor is az alap visszafizetendő egymillión felül további 133 712 forintba kerül ez a művelet. 36 hónapra lebontva a 32e forintos havi törlesztőn belül 3800 forintba kerül havonta. Aki ügyes vagy talál 0% THM-t, ott csak 28e körül van a havi törlesztő.

    Túl kicsi a kedvezmény ahhoz, hogy szerintem megérje, főleg, ha átlagos felhasználás (15ekm) mellett valaki hosszabb távra (8 év) tervez. Maradványérték passz, nemtudom mennyibe kerül majd egy 10 éves Vitara, de egy 8 éves egygazdás 120e-t futott valószínűleg többért eladható, mint egy 10 éves, második gazdás 220e-t futott.

    Focusok 150e után pár évesen mind területi képviselős flottás, ezért kerülnek annyiba, amennyibe.

  • 2018.12.04. at 17:40
    Permalink

    Ha a szerző kicsit figyelmesebb, észrevehette volna, hogy két cikket írt meg egyben, amit szerintem érdemes lett volna kihangsúlyozni. Az csak az érme egyik oldala, hogy a használtautó vásárló mennyivel olcsóbban vehet meg egy alig futott autót, a másik, hogy az újautó vásárló mennyit veszít az első 2 évben a járművén. Engem mindig lenyűgözött, hogy a Fiat 500-as milyen baromi jól tartja az árát – mert lehet, hogy ez az oldal ugyan férfiaknak szól, de ha lehet ezt mondani, akkor ez a kisautó fejezte be a gépjárműpiac teljes emancipálását. Kasszasiker női körökben – minden fiatal lányka ezt a kocsit keresi, de én is zokszó nélkül bevállalnám – s nem kell olasz autós értékvesztéstől tartani, mert tényleg ugyanúgy piacképes, mint egy Toyota vagy Honda.
    A Duster és az összes Dacia is tényleg szintén értékálló – bár a cikkben tapasztalt anomália valószínűleg valóban az eltérő felszereltségi szintekből eredhetett (azért senki nem veszi ezt a kocsit az Acces alapfelszereltséggel).
    Az Astra, Focus, Octavia és egyéb cég-, flotta- és bérautó vonalon nem hiszem, hogy különösebb meglepetést találna bárki, de talán egyterűeket és nagyobb családi autókat még érdemes lehetett volna vizsgálni, akár kitérve arra a városi legendára, miszerint a VW a dieselbotrány ellenére nem amortizálódik jobban (de).

  • 2018.12.04. at 21:22
    Permalink

    A Duster és a Vitara pont egy cipőben jár…
    Mire kézzelfogható árcsökkenésük van használtan, addigra elérik azt az állapotot/szintet, hogy inkább vesz az ember egy újat.
    Ki az a hülye aki 4 milliós árszintnél 4-500 ezer Ft akar spórolni és megveszi a 3 éves ~100ezret futott autót?

Vélemény, hozzászólás?