Tényleg 1,2 literes motort kaphat a 4,6 méteres Dacia SUV?
Mit tud majd a Dacia Bigster és mennyiért? Összegyűjtöttük a legfontosabb információmorzsákat!
Nem csak a francia-román márka rajongói ülnek már tülkön a Bigsterre várva, ám a 2025-ben érkező SUV-ról még leginkább csak a pletykákból és a nem hivatalos forrásokból értesülhetünk. Összegyűjtöttük a legfontosabb részleteket, vajon be is igazolódnak?
A koncepciót már 2021-ben elénk tárta a Dacia, ám a megjelenésre még közel két évet kell várni
Nem hivatalos forrásokból olyan információkkal is találkozhatunk, miszerint az új Duster és a Bigster több karosszériaelemen is osztozik majd, állítólag az egész orr-rész csereszabatos lesz, akárcsak a Sandero, Logan és Jogger trió esetében.
A beltérről viszont egyelőre még szinte semmit sem tudunk biztosan, a helykínálat nagyjából a Jogger szintjére várható. Ugyanígy csak találgatás, mégis több mint valószínű, hogy az új Dusterrel szinte teljesen azonos műszerfalat kap majd a Bigster, ami már teljesen digitális műszeregység lesz.Az eddigi legnagyobb Dacia lesz 4,6 méterrel
A Bigster a legfrissebb pletykák szerint a különböző, új Renault modellekből már ismerős, 1,2 literes, háromhengeres motort kaphatja meg 48 voltos lágyhibrid rendszerrel és elektromos összkerékhajtással, akárcsak a hamarosan érkező Duster.
A SUV páros a Carscoops információk szerint egy teljes értékű öntöltő hibrid rendszert is kap majd, ráadásul ez nem a Jogger már leleplezett hibridje lesz. Zöld rendszámos változatról egyelőre csak alaptalannak tűnő spekulációkat találni az interneten, ám természetesen nincs kizárva a konnektoros hibrid Bigster lehetősége. Jóval valószínűbb azonban az a pletyka, hogy gyári LPG-üzemű modellként is elérhető lesz a Bigster, remélhetőleg nem kizárólag az aprócska, háromhengeres motorral.Szögletes, terepjárós formára kell számítani
így lehetséges, hogy a bűvös 10 millió forint alatt kezdődik majd a Bigster.
Természetesen mi is többet fogunk tudni a sokat emlegetett Duster bemutatója után, ami még ebben a hónapban esedékes. A sorozatgyártás a korábbi modellekhez hasonlóan Romániában, Mioveni városában kezdődik majd meg valamikor 2025 elején, nagyjából egy évvel az új Duster után.2025-ben, nagyjából 8 és 10 millió forint közötti indulóárral érkezhet el hazánkba a Dacia újdonsága, már persze akkor, ha a forint inflációja is úgy akarja