Még nem láttuk, de várjuk: Honda Civic Type-R
Húzogatja a Honda a mézesmadzagot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem, Hondáék még nem készültek el az új Civic Type-R szériaváltozatával. Frankfurtban viszont elárulták, hogy büntetni fog.
A sportkompaktjukat igen megfontoltan, szép lassan fejlesztgető japánok autó vagy holmi makett híján azt dobták be a köztudatba, hogy az új Type-R 2,0 literes turbómotort kap minimum 280 lóerővel, s marad a fronthajtás. Miénk lesz a legizmosabb és leggyorsabb fronthajtású gép a kategóriában - üzeni büszkén a Honda. Legyen így, aztán majd meglátjuk, hogyan viszik át a vélhetően jó 300 lóerőt és a 400-nál is több Nm-t az aszfaltra. Ugyanakkor a VII-es Golf R mennyi is, 300 lovas? Akárcsak az Audi S3. Jó eséllyel a SEAT Leon Cupra sem marad ki a buliból. Hát a Mercedes A 45 AMG? Még durvább, 360. Jó, jó, mind összkerekes. A 320 lóerős BMW M135i meg hátul hajt. Az elöl kaparók mezőnyében jelenleg az Opel Astra OPC viszi a pálmát az ő 280 lovával, a következő Ford Focus RS 330 lóerősnek tippelhető. Csoda, hogy a Renault Mégane RS "alig" 265 lovas, cserébe zseniális.
Na mindegy, ezek úgyis csak számok. Alább még egy friss videó Tarquini mesterrel, amint a Honda gyári WTCC-pilótája a Nürburgringen keményen küldi a prototípusnak. És ki tudja, a szériakész verziót talán már majd Michelisz Norbival teszteltetik és reklámozzák...