Hatalmas, széles hűtőrács elöl, merész vonalak oldalt
A dél-koreaiak kisautója, az i20 jelenlegi generációja már 6 éve van a piacon, így az autóipari szokásoknak megfelelően itt az ideje a modellváltásnak. A Hyundai most hivatalos rajzokkal enged bepillantást az új i20 külső dizájnjába, és bár ezek a skiccek enyhén túlzóak (ilyen hatalmas kerekek biztosan nem kerülnek az apró járműre), mégis kapunk egy előzetes képet a márka új stílusirányzatáról. Ez lesz ugyanis az első nálunk is elérhető modell, amely a Hyundai új, "Sensuous Sportiness" (érzékies sportosság) formanyelvét követi, ami négy alapelem harmóniáját tükrözi: arányok, architektúra, stílus és technológia. A márka ezzel szeretné egyedibbé és izgalmasabbá tenni jövőbeli modelljeit, így az itt látott elemek valószínűleg visszaköszönnek majd más Hyundaiokon is.[BANNER type="1"]
Hátul is sokat változik az i20
Az új generáció sokkal sportosabbnak ígérkezik az előzetes rajzok alapján, az autó elején lévő hűtőrács óriásira növekszik és új mintát kap, illetve a mai trendeknek megfelelően összeér az első fényszórókkal - bár a hűtőrács alapvető formája megmarad. A jelenlegi i20-as "szemöldökei" eltűnnek az első lámpákból, amelyek egy szögletes, minimalista stílust kapnak, a rajzok alapján pedig valószínűleg LED-es világítást is. Ezeknek köszönhetően szélesebbnek és laposabbnak, ezáltal sportosabbnak tűnik majd az új modell. Újdonság még a tető, a visszapillantótükör és az A-B-C-oszlopok fekete színe, valamint a két hangsúlyos vonal a kilincsek fölött és az ajtók alján. Hátulról talán még vadabbnak tűnik az autó, a manapság elengedhetetlen teljes szélességű csíklámpa itt is megjelenik, a hátsó szpojlert agresszív bevágásokkal látták el, a hátsó szélvédő pedig vizuálisan folytatódik lefelé egy feketére fényezett elemmel, ettől még laposabbnak tűnik a kisautó. Érdekes megoldás a tanksapka integrálása a hátsó lámpa oldalába, ezáltal kevesebb vonal töri meg a külső dizájnt. A rajzon diffúzort is láthatunk, bár ez kevés eséllyel kerül fel a végleges verzióra - vagy legalábbis az alapverzióra, ugyanis egy sportos N változat is készül az új i20-ból, amely akár 180-200 lóerő körüli teljesítménnyel szállhat majd versenybe az új Toyota Yaris GR és a Ford Fiesta ST ellen. A beltér is megújul, a gyár elmondása szerint letisztult formavilág köszönt majd minket, valamint két nagy, 10,25 colos képernyő: egy a műszerfalba, egy a középkonzolra. Nem kell már sokat várnunk az új i20 érkezésére, márciusban a Genfi Autószalonon teljes valójában láthatjuk majd az új modellt.