Elkészült az első elektromos Rolls-Royce, épp csak 59 éves

Az öreg elektromos Rolls nem olcsó, az árából egy új Phantom is kijönne

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem titkolt célja a Rolls-Royce-nak, hogy elektromos márkává váljon, az első típus azonban nem az angol gyártó kezei közül került ki.

A 2020-as évek az autóiparban egyértelműen az elektromosításról szólnak, de nem csak az új autók körében. Számos régi klasszikust támasztanak fel elektromos hajtással, ami teljesen új élménnyel ruházza fel a régi csodákat, illetve egy olyan vásárlói réteg is belekóstolhat a veteránozásba, amely nem vevő az olajos rongyokra és a szelephézag állításra. A régi Rolls-Royce-ok eddig elkerülték az efféle átépítést, most viszont az elektromos átalakításra specializálódott brit Lunaz műhelyéből került ki a Phantom V, természetesen töltőkábellel szerelve, ami az első elektromos Rolls címet birtokolja. Emellett a szintén veterán Silver Cloud is bekerült a műhelybe, a két modellből összesen egy harminc példányt számláló sorozat készül. Az átalakítás során nem egy létező elektromos autó hajtását pakolják a öreg luxusautókba, hanem a Lunaz szabadalmaztatott hajtásláncát építik be, ami mind hardver, mind szoftver oldalról egyedi. [BANNER type="1"] Az átalakítás során fontos volt, hogy korhűek maradjanak az autók, azonban néhány korszerű extrát becsempésztek az utastérbe. Került infotainment rendszer a fedélzetre, navigáció, a hátsó utasoknak pedig két képernyő is jutott, de a modern audiorendszer nyújtotta élményről sem kell lemondani. Emellett klímaberendezést is kapnak a Rollsok, bár ez nem kifejezetten újdonság, hiszen gyárilag is létezett már hozzájuk légkondi az ötvenes években. [BANNER type="2"]
A 80 kWh-ás Silver Cloud 483 kilométer megtételére képes, a nagyobb Phantom V-be már 120 kWh-nyi akksi került, amivel szintén 483 kilométeres hatótávot ígér a gyártó. Ahogyan azt sejteni lehet, az átalakított luxusautók nem lesznek olcsók, a Silver Cloud átszámítva 140 millió forintba kerül, míg a Phantomra 200 millió forintos árcédula került, azaz már az olcsóbbik modell árából is hazahozható egy új Phantom a szalonból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?