Még egy új kínai autómárka született, ha még nem lenne elég
Ezúttal a Huawei és a SAIC közösen hoztak létre egy új autómárkát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassan tényleg követhetetlen, ami a kínai piacon zajlik. A Huawei és a SAIC közös vállalata már az ötödik autómárkáját mutatja be. Nem lesz könnyű dolga a távolabbi jövő autótörténészeinek kibogozni a kínai gyárak sztoriját
Nem a Xiaomi az egyetlen márka, amit itthon leginkább a telefonjairól ismernek, miközben már autókat is gyárt. A Huawei ugyanúgy benne van ebben az üzletágban, ám ők a SAIC vállalattal közösen hoztak létre egy HIMA nevű szerveződést, amelynek immár öt különböző márkája létezik. A ötödik a Shangjie, amelynek első terméke egy SUV, amit szeptembertől forgalmaznak majd a hazai piacukon H5 néven.
A Shangjie lesz az öt márka közül a kispénzűeké, tehát a belépő szint fiatalok számára. A többi - név szerint: Aito, Luxeed, Stelato és Maxeed - aprémium szegmensekben támad. A H5-ös ötszemélyes SUV, 4,78 méteres hosszúsággal és 2,84 méteres tengelytávolsággal, ami azért mifelénk nem a belépő szintet szokta jelenteni. Villanymotorral és hatótávnövelős hibriddel lehet majd megvásárolni. Előbbihez a SAIC adja a motort és a CATL az akkumulátort, amellyel állítólag 655 kilométer a hatótávolsága. Míg a hatótánvövelősben az 1,5 literes motor töltheti az akksikat, így 1300 kilométeres hatótávot ígérnek. Pontos árakat még nem árultak el, de az ígéretek szerint 200 ezer jüan alatt marad az indulóár, ami azt jelenti, hogy 9,5 millió forint alatt kínálják majd.


