Pici, olcsó és elektromos: ilyen egy 1,7 millió forintos kínai autó

Alig öt havi magyar átlagkeresetért cserébe már új autót adnak Kínában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Bestune Pony EV sok kompromisszumot kíván, de hét év alatt Budapest bérletekből is összespórolható az ára.

Kisebb változásokkal kezd neki a 2026-os modellévnek a Bestune apró villanyautója. A teljesen ismeretlen márka a FAW-csoporthoz tartozik, amely Kína egyik legnagyobb és legrégebbi autógyára. A 2024 óta forgalmazott Pony EV a kínálat alján helyezkedik el, amolyan belépőt jelent a négykerekűek világába. Ebben a kategóriában (főleg Ázsiában) jellemző a rajzfilmfigurákra hajazó külső, ezzel jól el lehet terelni a figyelmet az egyébként nem túl előnyös arányokról. A Pony is óriás fényszórókkal tekint a nagyvilágba, ráadásul az idei frissítéssel vált elérhetővé a rózsaszín fényezés. A dimenziók a megboldogult Toyota iQ-ra hajaznak, három méteren kínál négyszemélyes kabint. Ez persze úgy értendő, hogy a poggyásztér feláldozása árán lehet hátra beülni, ha nem nőttek túl magasra az utasok. A Pony városon kívül nem is igazán értelmezhető, a teljesítménye 41 lóerő, a hátsókerékhajtással ebben az esetben nem lehet felvágni. Az akku kapacitása 18 kWh, ami a kínai szabvány szerint 222 kilométerre elég, ez alig több mint 8 kW-os fogyasztást jelent. A legnagyobb előnye az 1,7 milliós alapár, ami 162 Budapest bérletet ér, két fővel számolva mindössze 7 év alatt visszajön a vételár, ha nem tömegközlekedünk. Ez persze csak elmélet, itthoni forgalmazás nem várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre