A csehek ismét a legújabb dizájn mentén alkottak újra egy igazi legendát: a 110 R-t. Az eredeti típus 1970-ben mutatkozott be, hatalmas sikert aratott a korszakhoz és az egyéb körülményekhez mérten. Több mint 57 ezer példányt adtak el a 10 éves gyártási időszak alatt, amely 1980 decemberében ért véget. 45 évvel később a hátsókerék-meghajtású kupé visszatér, bár csak digitális tanulmányautó formájában.
Az eredeti, négyhengeres, 1,1 literes farmotornak természetesen nyoma sincs, helyét egy villanymotor vette át. A manapság népszerű retro irány helyett a Škoda tervezője, Richard Švec teljes mértékben a 110 R modernizálására összpontosított, így a cég Modern Solid formanyelvével, a Vision O tanulmányautóhoz hasonló küllemmel alkotta meg a koncepciót. Műszaki adatokról természetesen szó sincs, hiszen ez csak egy digitális tanulmányautó, jó eséllyel még csak hasonló sem fog megvalósulni az elkövetkező években Škoda logóval.
Elsősorban azért, mert a sorozatgyártáshoz a mérnököknek és dizájnereknek meg kellene győzni az öltönyösöket odafenn, ami 2025-ben, a haldokló kupé szegmens és a féktelen költségcsökkentés időszakában esélytelen. Ráadásul a teljesen elektromos hajtáslánc sem feltétlenül ébresztene birtoklási vágyat a célközönség soraiban, főleg a várható árcédulával, ami nehezen összeegyeztethető a keleti blokk nosztalgiázni vágyó nyugdíjasainak, illetve sportos kupéra vágyó fiataljainak jövedelmével.
Szerintem tök béna és egyátalán nem idézi fel a 110-es kupét, olyan, mint az újragondolt Favorit.
Jobb is, hogy nem lesz belőle szériamodell.