Új modellel tölti be az XC60 és az XC90 közötti űrt a Volvo. Az XC70 eddig a terepes kombikat jelölte, azonban mostantól egy 4,82 méter hosszú SUV felépítésű autót jelent, ami számtanilag így illeszthető a sorba. A kínai tulajdonlás miatt nem csoda az ázsiai gyártás és premier, de jó hír, hogy később Európában is elindul a forgalmazás.
Az új típus a márka történetében először az SMA super hybrid platformra épül, azaz tisztán elektromos kivitelre nem számíthatunk, arra ott a testesebb EX90. Benzinmotorból csak egyféle lesz, a hibridek alapját az 1,5 literes négyhengeres turbós blokk jelenti. A fronthajtás mellé összkerékhajtás is kérhető, akkumulátorból kétfélét kínálnak. A kisebb 21, a nagyobb közel 40 kWh-ás, a kínai szabvány szerint előbbi 116, utóbbi 212 kilométer villamos hatótávot biztosít, a bővebb kapacitással a kombinált táv elérheti az impozáns 1200 kilométert.
A hivatalos árak már nyilvánosak, a kínai beugró átszámítva 12,3 millió, a nagyobb akkumulátoros és összkerekes XC70 ennél 10 millióval drágább. A hazai forgalmazás dátumáról még nem tudni pontosat, de az valószínű, hogy ennél drágább árcédulával érkezik Európába.