A 1101 Sport a mai napig egyedülálló a márka történetében, hiszen csupán ez az egy Škoda modell mondhatja el magáról, hogy indult a Le Mans-i 24 órás autóversenyen. Az 1950-ben rajthoz álló versenyautót 1,1 literes, négyhengeres benzinmotor hajtotta 50 lóerővel. Teljesen megtankolt állapotban is mindössze 700 kilogrammot nyomott (viszonyításképpen egy mai F1-es gép megközelítőleg 800 kg), ráadásul a fogyasztása sem haladta meg a 12 litert 100 kilométeren. Az akkori beszámolók alapján ez kifejezetten kedvező étvágynak számított, a vetélytársaknak sűrűbben kellett a boxutcába hajtaniuk. Ugyanakkor a történet méltatlan lezárással ért véget, mivel 13 óra után a Václav Bobek és Jaroslav Netušil által vezetett autó műszaki meghibásodás miatt kiállni kényszerült. Ezt követően több éves kihagyás következett, mivel az akkori politikai légkör nem tette lehetővé a csehek indulását.
Daniel Petr, a márka Motorsport részlegének tervezője úgy döntött újra megrajzolja a Škoda 1101 Sportot, ám ezúttal az aktuális, Modern Solid formanyelv alapján. A nyúlfarknyi szélvédővel megálmodott koncepció messze nem lenne egyedi a modern sportkocsik mezőnyében - elég csak a McLaren Elvára, vagy épp a Ferrari SP2-re gondolni. Ugyanakkor a fent említett modellekkel ellentétben szinte biztosra vehető, hogy a modern Škoda szupersportautó nem kerül gyártásba.