Túl a csúcson: Audi R8 LMS Ultra
Továbbfejlesztette sikeres pálya-versenyautóját az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Könnyítették a karosszéria-paneleket, a futóművet, hatékonyabbak a hűtőrendszerek, így lett LMS Ultra az Audi R8.
Ez az Audi, amit legfeljebb majd a televízióban nézhetünk
Ezért 2012-re az Audi meg sem próbált új versenyautót építeni, csak finoman, de hatékonyan továbbfejlesztette az alig 329 900 euró+ÁFA vételárú versenygépet. A munkát természetesen a quattro GmbH szakemberei végezték, és annyira elégedettek lettek a felhasználók reakciói alapján folytatott fejlesztéssel, hogy az Ultra szót illesztették az autó nevének végére.
Biztonságosabb az ülés, mint az előző, könnyebb is, akárcsak az ajtók
Tömegcsökkentéssel kezdték, új ajtókat építettek energia-elnyelő habbal kitöltött karbonszálas műanyagból, és ez a PS1 elnevezésű új kagylóüléssel egyetemben a passzív biztonságot is fokozta. A felfüggesztésben a Bilstein lengéscsillapítók mellett a gömbcsuklókat is könnyítették, és hatékonyabbá tették az első kerekek hűtését, így többet bírnak a gumik versenykörülmények között. [BANNER type="1"]
Félelmetes és egyben lehengerlő érzés lehet, amikor a pilóta mögött beröffen a méretes V10-es
Az előírásoknak megfelelően az 5,2 literes V10-es gyári állapotban, 570 lóerővel maradt az autóban, de változtattak a kipufogórendszeren: az új versenykatalizátorok alacsony fordulaton növelik az elérhető nyomatékot. Hosszútávú versenyen kulcsfontosságú szerephez jutnak a különböző hűtőrendszerek, az R8 LMS Ultrában nagyobbak a motorolaj és váltóolaj hőmérsékletét őrző berendezések, méretesebbek az oldalsó légbeömlő nyílások, és az autó orr-része is több levegőt vezet a motor hűtőjének, mint korábban.
Valamivel szélesebb lett a motorháztető, a szélcsatornás mérések alapján pedig még ügyesebben alakították ki a hátsó szárnyat, mely több leszorítóerőt termel, és kisebb lett a légellenállása. Az autó egyensúlyát az orr-rész alá helyezett új burkolattal tökéletesítették.
Csinosan formált alkatrész a korábbinál precízebben hangolható hátsó szárny
Bár keveseket érint, de azért még elmondjuk, hogy jövő év márciusától, azaz pont szezon elején kezdik kiszállítani az első példányokat, és további érv lehet a vásárlás mellett, hogy a meglévő, korábbi R8 LMS-ekhez is kaphatók az Ultra kiegészítői.







