Immár 27 lóerÅ‘vel több segÃti a dagonyázást
Maradt a háromliteres, négyhengeres dÃzelmotor, de immár 190 lóerÅ‘vel mozgatja a több, mint két tonnás Landcruiser karosszériát. A maximális nyomaték 420 Nm-re nÅ‘tt (ez szinte jelképes, korábban 410 Nm volt) az 1600-2800-as fordulatszám-tartományban, a kipufogógázokat új fejlesztésű, zárt részecskeszűrÅ‘ tisztÃtja. A nagyobb teljesÃtmény ellenére a szabványos fogyasztás nem változott, a motoron kÃvül az egyetlen újdonság, hogy az Executive felszereltséghez felár ellenében már üveg napfénytetÅ‘t lehet rendelni. Tehát a Toyota Land Cruiser forgalmazása különösebb fennakadások nélkül folytatódik majd 2011-ben is, az év hátralévÅ‘ részében az esetleg készleten lévÅ‘ darabokon próbálnak majd túladni a kereskedÅ‘k.
Nincs értelme egy évre új motort csinálni a Type-R-nek
A Hondánál azonban más problémával kell szembenézni. A japánok úgy döntöttek, nem teszik Euro 5-konformmá a Civic Type-R-t, mert egész egyszerűen nincs értelme. JövÅ‘re mutatják be a kompakt autó újabb generációját, erre a szűk egy évre pedig nincs értelme teljesen új erÅ‘forrást készÃteni a sportváltozathoz – annyira kihegyezett ez a kétliteres szÃvómotor, hogy az Euro 4-rÅ‘l Euro 5-re váltás során mindenképpen csökkent volna a teljesÃtménye. Aki tehát mindenképpen Civic Type-R-re vágyik – és ilyenek sokan lehetnek, hiszen a Type-R remek autó – az vagy idén vásárolja meg kedvencét, vagy várja meg, amÃg a következÅ‘ generációból elkészül a sportváltozat, de figyelem: ezzel nem számolhatunk 2012 elÅ‘tt! Az Angliában gyártott Civic Type-R sorozatgyártása egyébként folytatódik, hiszen több olyan piacon is lehet majd kapni, ahol nem lesz kötelezÅ‘ érvényű az Euro 5 norma.
Az Unión kÃvül még forgalmazzák, de nálunk már nem lehet forgalomba helyezni a legkeményebb Civicet. Kár...