A következő Mini is a brexit áldozatává esik
A BMW a brexit és költségcsökkentés miatt halasztja a következő Mini fejlesztését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy-Britannia kilépett az Európai Unióból, de a bizonytalanság nem csökkent és számos kérdés megválaszolatlan. Hogyan lehet kereskedni a britekkel? Mi lesz az ottani autógyárakkal? Amíg nincsenek döntések, óvatosabbak a gyártók is.
Nem könnyű a Mini helyzete a Brexit miatt. Akár el is hozhatják a gyártást Oxfordból (Forrás: Autoblog)
Maximilian Schoeberl, a BMW szóvivője elmondta, hogy kiterjesztik a UKL1-es platform életciklusát, amire az aktuális Mini modell is épül. Az autógyártókon egyre nagyobb a nyomás, hogy erőforrásokat szabadítsanak fel a hibrid és alacsony emissziójú elektromos modellek fejlesztésére, ez a mostani döntésük mozgatórugója is. Azt, hogy miért éppen a Mini esetében döntöttek a költségcsökkentés mellett, leginkább a tavalyi évi 4,1%-os keresletcsökkenés magyarázhatja, de ami ennél is fájóbb lehetett, az a decemberi 18%-os esés az előző évhez képest.
A Mini helyzetét tovább súlyosbítja, hogy az aktuális modelleket két helyen, a szigetországban Oxfordban, valamint a borni gyárban, Hollandiában állítják elő. Az új modell gyártásához mindkét üzemben számottevő fejlesztésre volna szükség, ami a brit kereskedelmi egyezmények hiányában nem biztos, hogy megtérül. A britek és az amerikaiak úgy tűnik, hogy előrébb járnak a kereskedelmi tárgyalásokban, de az USA elnöke kilátásba helyezte egy védővám bevezetését az európai autókra. Ha ez 0 és 5% között marad, az nem lesz jelentős hatással a BMW és MINI modellek forgalmazására. Ellenben, ha a britek nem tudnak előnyös megoldást kötni az amerikaiakkal, az azt is eredményezheti, hogy az oxfordi termelést már rövid távon is átköltöztethetik Bornba.
Az új platform fejlesztése önmagában kockázatos vállalkozás, pláne egy olyan modellnél, amelynek csökken az értékesítése (Forrás: Autoblog)
A BMW egy átfogó költségcsökkentési programot szeretne végrehajtani, amivel 2022 végéig mintegy 12 milliárd eurót takarítanának meg. Ennek keretén belül közel 50%-kal csökkentheti a motor és váltó kombinációk lehetőségét és faragnak a fejlesztési költségeken is. Egy platform kifejlesztése csak kutatás-fejlesztési oldalon körülbelül 1 milliárd eurót emészt fel, ezért is próbálnak a gyártók közös megoldásokat és platformokat fejleszteni a modelljeik számára.
























