Szépen fogynak a villanyautók Kínában, pánikolnak az olajvállalatok
Jelentősen esett a benzinkutak forgalma, az évtized végére még durvább csökkenés jöhet Kínában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Évek óta gőzerővel veszik a hibrideket és a tisztán elektromos járműveket Kínában, egy benzinkút nyitása most nem éppen a befektetésre ajánlott kategória.

Kínának a globális üzemanyagkínálat ötödére van szüksége ahhoz, hogy fedezze a szükségleteit, azonban ez a szám várhatóan csökken az évtized végére. 2020 és 2024 között nyolcszorosára nőtt a kereslet a konnektoros modellek iránt, ami gombamód szaporodó elektromos töltőhálózatot eredményezett. Jelenleg az ország útjain futó autók 10%-a villamos hajtású, becslések szerint ez 2027-re 20%-ra nő, a 2040-es évekre az elrugaszkodottabb becslések 100%-ot mondanak.
Az adatok nem túl biztatóak az olajtársaságok számára, a visszaesés már elkezdődött. Szakértők szerint 2024 és 2030 között évi 4-5%-os keresletcsökkenés várható, ami méltán teszi idegessé az üzemanyagkereskedőket. A világ más tájain még van némi remény számukra, az Egyesült Államokban az új autók mindössze 10%-a elektromos, hatalmas áttörésre senki sem számít.