Íme az Ioniq 6 N, a Hyundai új elektromos csúcsragadozója!
650 lóerővel és 257 km/órás végsebességgel érkezett meg a Hyundai új fenevadja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Hyundai a Goodwood Festival of Speed rendezvény keretében mutatta be az Ioniq 6 N modellt, a második elektromos sportautóját, ami még tovább feszegeti a műfaj határait.
A legfontosabb műszaki fejlesztések között említést érdemel a teljesen átdolgozott futómű-geometria, a teljesítményvesztést minimalizáló, továbbfejlesztett N e-Shift virtuális sebességváltó rendszer, valamint a módosított hardvernek és a széles körű finomhangolásnak köszönhető, jobb hangminőség. A 650 lóerős csúcsteljesítményre és 770 Nm maximális forgatónyomatékra képes Ioniq 6 N rajtprogrammal 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 257 km/óra. Az Ioniq 6 N módosított akkumulátorvezérlő rendszert kapott. Az optimális hőszabályozásra tervezett N Battery rendszer a versenypálya-használat különböző módozataihoz képes alkalmazkodni, a gyorsulási versenytől kezdve a rövid távú versenyzésen át a hosszú távú versenyekig. Az akkumulátor-kondicionáló funkciók integrálása jóvoltából a rendszer nagyobb csúcsteljesítményre képes, ráadásul huzamosabban. Mindeközben az optimalizált hőszabályozás, illetve az akkumulátor hűtőközegének erősebb fűtőeleme jelentősen lerövidítik az előkészítés időigényét.
Újdonság a konzolra emelt hátsó szárny és a szélesített kerékívek, amelyek nem csak dizájnelemként szolgálnak, hanem a légellenállást, a leszorítóerőt, illetve a kanyarstabilitást is befolyásolják. A teljes élményhez hozzájárul az átdolgozott futóművön túl a mélyebb tömegközéppont is. Az új, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók a kitérés-szenzorok jóvoltából a rendszer széles tartományban teszik lehetővé a csillapítási erő szabályozását, így alkalmazkodva a legváltozatosabb menetkörülményekhez, a mindennapi ingázástól az intenzív versenypálya-használatig. A sportos hangulatot az N Active Sound + rendszer, illetve a kézi sebességváltót szimuláló N e-Shift teszi teljessé azok számára is, akik klasszikusabb sportautó-élményre vágynak. Ehhez a hangulatvilágítás is szolgálhat váltásjelző fényként. Az N e-Shift ráadásul kompatibilis az N rajtautomatikával, az N driftoptimalizálással, az N Grin Boosttal és az N nyomatékelosztással is.
Az N Track Manager funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy minden eddiginél alaposabban kielemezze és testre szabja a versenypályán mutatott teljesítményét. A felhasználók egyedi versenypályákat hozhatnak létre, visszanézhetik a sebesség-adatokat, és valós idejű szellemautó megjelenítésével, valamint részletes köridő-elemzéssel értékelhetik ki teljesítményüket. Ehhez járul hozzá az N Drift optimalizáló funkció, amellyel a jármű drift-jellemzői szabályozhatók. Az Ioniq 6 N premierjével párhuzamosan a Hyundai sportos N alkatrészeket is forgalomba hoz. A Hyundai N motorsport-hagyatékából építkező komponensekkel az ügyfelek még inkább testre szabhatják járművüket.






