Szinte mindenki a Müncheni Autószalonra várta a T-Roc második nemzedékének világpremierjét, azonban a Volkswagen már most közzétette az első fotókat. 4,37 méter hosszú, vagyis 12 centiméterrel hosszabb mint az első generáció. Küllemét tekintve a Tiguan és a Tayron formanyelvét viszi tovább, amely többek között az elöl-hátul világító emblémákban nyilvánul meg.
Az utastérben a Volkswagen állítása szerint javult az anyaghasználat. A nagyobb testvérekből ismerős lehet a két ülés közötti konzolon található tekerőgomb, amely más egyebek között a hangerőszabályzó és az üzemmódválasztó szerepét látja el. Fizikai klímapanel nincs, ezt teljes egészében a multimédiás érintőképernyőre helyezték.
Az MQB Evo platformra épülő második generációs T-Roc bizonyos szempontból történelmi jelentőségű a Volkswagen konszern életében. Ez az első full hibrid hajtáslánccal kínált modelljük. Erről egyelőre nem osztottak meg további információkat. Ellenben a már megjelenéskor elérhető lágy hibridekről elárulták, az 1,5 literes TSI benzinmotor 114 vagy 148 lóerős verzióban lesz rendelhető. Kizárólag elsőkerék-meghajtással és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval konfigurálható. A későbbiekben a kínálat összkerekes alternatívával is kiegészül. Ebben 2,0 literes, ugyancsak TSI erőforrás fog dolgozni, lágy hibrid rásegítéssel.
Az előrendelés Németországban már augusztus 27-én elindult, a márka hazájában 30 845 eurótól (12,2 millió forinttól) előrendelhető a 114 lóerős hajtáslánccal az új T-Roc. Az első példányok vélhetően novemberben érkezhetnek meg a tulajdonosokhoz. A magyarországi árakról egyelőre nincs információ, de hazánkban is biztosan kapható lesz a második generációs T-Roc.