
Akár egy jó fesztiválon, úgy itt is a 0. volt bizonyos szempontból a legizgalmasabb nap, ugyanis számos gyártó erre a napra időzítette a maga leleplezését. Mások már a "-1.", vagy akár a mínusz negyedik napon megmutatták az újdonságaikat - igen, rád nézek Volkswagen és BMW. Azonban a rengeteg világpremier közepette könnyű volt elveszteni a fonalat, szóval az alábbiakban a márkákat alfabetikus sorrendbe rendezve megmutatjuk, mik voltak a legfontosabb megjelenések.
Audi
Bár az Audi már korábban leleplezte
a Concept C tanulmányautót, Münchenben állították ki először fizikai formájában. Leghamarabb 2027-ben várható belőle kész verzió, amelyben biztosan nem lesz belső égésű motor.
BMW
A bajorok nem véletlenül mutatták be már a rendezvény előtti pénteken az új villany-SUV-ot, ugyanis így minden szempár kizárólag rájuk szegeződött. Az újkori Neue Klasse modellcsalád első jövevénye
a második generációs iX3, amelyet Debrecenben fognak gyártani - Kína kivételével az egész világnak.
BYD
Szintén először láthatta az európai publikum fizikai valójában
a Seal 6 DM-i Touringot, amelyről korábban már kiderült, itthon is kapható lesz. Éppen emiatt a részletekbe ezúttal nem is mennék bele túlzottan, hamarosan hazai környezetben részletesen is bemutatjuk nektek az újdonságot.
Cupra
A Cupra elsősorban
a Tindaya koncepcióautóra húzta fel a müncheni jelenlétét, viszont a vásárlók sokkal hamarabb találkozhatnak majd a kereskedésekben a Ravallal. Az ID.Polo sportos testvére már jövő tavasszal bemutatkozik, egyelőre csak álcafólia alatt, utastér nélkül mutatták meg. A négy belső égésű motoros modellükhöz érkező
Tribe Edition is az IAA keretében mutatkozott be, amely feltehetőleg hamarosan itthon is rendelhető lesz.
Hyundai
A Hyundai messze az egyik legnagyobb standot állította. Ugyanakkor a nagy részét már korábban bemutatott modellekkel töltötte fel. Tiszteletét tette például az Ioniq 6 N, vagy épp a koncepció
Insteroid, de a legnagyobb durranás
az Ioniq Concept Three tanulmányautó volt, amelyet a helyszínen, kedden lepleztek le.
Kia
A Kia sem aprózta el, szinte minden villanyautóját felvonultatta a színen. Többek között az
EV2 Conceptet is, amely ahogyan a neve is mutatja egyelőre csak koncepció - majd valamikor jövő évben mutathatják be ténylegesen.
Leapmotor
Ugyancsak említést érdemel a Stellantis "kínai márkájaként" számon tartott Leapmotor, amely
a B05 képében egy ígéretes kompakt méretű villanyautót jelentett be az IAA-n.
Mercedes-Benz
A csillagos márka hónapok óta osztott meg infómorzsákat
az elektromos GLC-ről, de csak Münchenben mutatták be ténylegesen. A stand méretét tekintve a Mercedes is bőven befér az élmezőnybe, hiszen számos, akár már a kereskedésekbe kapható autót is kiállított.
Opel
Az Opel ugyancsak nem tartott világpremiert, viszont a
Mokka GSE és a
GSE Vision Gran Turismo az IAA-n volt először látható fizikai formában.
Porsche
A Porsche is tartogatott egy világpremiert az eseményre, méghozzá minden idők legerősebb 911-esét.
Renault
A Renault is több különlegességgel készül. A 4-es és 5-ös mellett kiállították az Emblème tanulmányautót, illetve a már hamarosan kereskedelmi forgalomba kerülő 5 Turbo 3E-t. A legnagyobb újdonság viszont minden kétséget kizáróan az új
Clio volt, amelynek mostani nemzedéke 2025-ben több hónapon keresztül uralta az európai újautó-piacot.
Škoda
A Škoda két rendkívül fontos modellt is megmutatott. Időben a kisebb kisebb kerül majd hamarabb a piacra, amely az
Epiq nevet kapta (az ID.Polo testvérmodellje). A másik a
Vison O kombi, amelyből leghamarabb 2030-ban lehet kész autó, viszont előrevetíti milyen megoldások köszönhetnek majd vissza a közeljövő Škodáiban.
Volkswagen
"Hazai pályán" a Volkswagen márka sem aprózta el. Az
ID.Cross Concept világpremierjét a helyszínen tartották, emellett az
ID.Polo álcázott koncepcióját is kiállították, míg az ID.Polo GTI-ből már a kész verzió volt a helyszínen, ugyancsak takarófóliával körbetekerve.