Bár valószínűleg ebben a formában sosem valósul meg a Lexus pickupja, érdekes látni, hogyan képzelik el független dizájnerek az autó formatervét.
(fotó: Seabrook Studio)
A váratlan koncepcióval a cseh székhelyű, Seabrook Studio rukkolt elő. Az eredmény újszerű, különleges és merész: az EX - a készítők adták ezt a nevet a típusnak - tehát nem sorozatgyártáshoz közeli terv, hanem formabontó vizuális kísérlet. A bemutatót a Designboom tette közzé, amely a világ egyik legnépszerűbb online dizájnmagazinja, így a koncepció hamar globális figyelmet kapott.
(fotó: Seabrook Studio)
(fotó: Seabrook Studio)
Fontos leszögezni: az EX puszta fantázia, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a Lexus egyszer pickupot építsen. A Toyota-csoportnál ugyanis bőséges a technikai tudás és tapasztalat ezen a téren. Az Egyesült Államokban a Toyota Tacoma és Tundra már évtizedek óta a kategória meghatározó szereplői, a Land Cruiser pedig globálisan az egyik legjobb terepjáró hírnevét vívta ki magának. A Lexus-palettán ott a GX és az LX, amelyek a Toyota Prado és Land Cruiser luxusváltozatai, vagyis a márka már most is kínál robusztus, terepképes modelleket, csak éppen nem pickup formában. Illetve ezeket sem mindenhol, hiszen sem a GX, sem az LX nem kapható hivatalosan Magyarországon.
(fotó: Seabrook Studio)
Ha a Lexus valaha is belépne ebbe a szegmensbe, szinte biztos, hogy egy meglévő Toyota-modell átdolgozott, újragondolt változatát kínálná. A japánok technológiai arzenálja erre is felkészült: a Tundra például már elérhető az i-Force Max hibrid rendszerrel, amely kiváló alapot adhatna egy luxus pickuphoz. Ez a hajtáslánc 3,5 literes, ikerturbós V6-os benzinmotort (330 LE) kombinál egy villanymotorral és 10 fokozatú automata váltóval. A rendszer teljesítménye 443 lóerő, csúcsnyomatéka pedig lenyűgöző 790 newtonméter. Ez nemcsak a vontatási képességeket emeli új szintre, hanem a terepen való mozgást is magabiztossá teszi. A vegyes fogyasztás a kategóriában meglepően kedvező, 11–12 l/100 km körül alakul, ami egy prémiumpickup esetében versenyképes érték. A Seabrook Stúdió formai tanulmányán ugyanakkor sem igazi hűtőrács, sem kipufogó-végződés nem látható, így lehet, hogy az alkotók tisztán elektromos hajtásúnak álmodták meg az EX-et. Ez sem elvetendő ötlet, bár a Toyota és Lexus még csak aszfaltra szánt modelljeihez kínált teljesen elektromos hajtást - bár a bZ4X a tereptől sem ijed meg.