Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?
Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.
Egy Teslával valójában minden utazás tesztvezetés, még ha a tulajdonosban ez nem is tudatosul
Amióta a Tesla 2014-ben bevezette a már általunk is kipróbált Autopilot funkciót és ehhez megannyi érzékelővel, kamerával és radarral látta el az autót, elkezdődött a márka új rendszereinek közúti tesztelése. Hiszen a Model S már bemutatása óta állandó internetkapcsolattal rendelkezik, ennek köszönhetően a mérnökök adatokat gyűjthetnek be a jármű működéséről. Meg is teszik.
Szervereiken immár több mint 1,2 milliárd kilométernyi utazás adatát rögzítették.
Tudják, hogy milyen forgalmi szituációban, hogyan reagált a vezető, illetve hogyan viselkedtek a járműbe épített egységek. Ezek alapján fejlesztik és folyamatosan frissítik a Teslák Autopilot rendszerét, egyre közelebb kerülve a valódi önvezető autó megvalósításához. [BANNER type="1"]
Bizony nem egy baleset történt már amiatt, hogy a Tesla-sofőrök túlságosan is megbíztak az Autopilot működésében
Hangzatos neve ellenére azonban a Tesla Autopilot nem igazi robotpilóta, felelőtlenség teljes mértékben ráhagyni az autó vezetését. Erre a gyártó minden lehetséges módon és fórumon felhívja a figyelmet.
Az Autopilot egy tesztelés alatt álló, mégis közforgalomban használható funkció, amely természetesen jelzi a vezetőnek, ha nem tudja ellátni feladatát.
Szoftverhiba legritkábban a Chevrolet, a Ram, a GMC, a Subaru, a Toyota és a Mazda modelljeiben fordul elő. A képen utóbbi MZD Connect rendszere


Jól jár az aki a google szoftverét „megszerzi” ilyen háttértapasztalata nem hiszem hogy bárkinek is lenne.